Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rijden ze gemengd? Ik heb niet gekeken. Vorige jaren was dat nog een aflossing.

Het verschil bij de vrouwen is zoveel groter dan bij de mannen, dat die mannenploeg ook voor piet snot rondrijdt.
Nee eerst rijden de mannen en dan de vrouwen.
Maar het ging mij om het feit dat het onderling verschil niet min is. Dat een middelmatige man een goeie vrouw zelfs los uit het wiel zou rijden, mochten ze achter elkaar rijden natuurlijk.
Zo reden de Nederlandse mannen 24min36 en de vrouwen 27min50, op 22km eh. 54,63km/h vs 48,28km/h, dat is geen klein verschil natuurlijk.
Mannen rijden dus quasi voor Piet snot.

Ja, dat wel, en vorige EK's was dat volgens mij ook. Ik drukte me verkeerd uit wegens m'n focus op België.

Ik bedoel dat sommige landen altijd een medaille zullen pakken, ongeacht met welke mannenploeg ze starten. Landen met meer dan redelijke tijdrijders bij de mannen zoals België, Spanje en Denemarken zullen zelfs met hun 3 beste mannelijke en 3 beste vrouwelijke tijdrijders voor piet snot komen rondrijden.

Duitsland pakt hier bv. zilver met Justin Wolf en Miguel Heidemann. 😑 Dan mag België nog Van Aert, Lampaert en Evenepoel, aangevuld met de drie beste tijdrijdsters sturen, binnen de minuut eindigen zullen ze waarschijnlijk niet. Dit is onaantrekkelijk voor de meeste landen. Later op de week (of zelfs een dag later zoals nu) is dan de individuele tijdrit gepland. De enige incentive die de meeste landen hebben om de betere tijdrijders de mixed relay te laten rijden, is dat ze dan eens op snelheid over het parcours kunnen racen, als dat hetzelfde is als dat van de individuele tijdrit tenminste.

Is er eigenlijk iemand fan van die mixed relay?
Nederland? :unsure:

Conceptueel is dat eigenlijk niet zo'n belachelijke discipline... in het triatlon bestaat er bv ook een mixed relay maar het niveauverschil in het vrouwenwielrennen is (voorlopig nog) zo gigantisch dat 90% van de landen bij voorbaat geen kans maken en dat dit toch een beetje een doodgeboren kind is.
België heeft in de breedte bij de mannen waarschijnlijk ongeveer het sterkste blok tijdrijders maar zou zelfs als ze Van Aert en Evenepoel opstellen gewoon geen kans maken, zelfs als bv een Kopecky de schade nog zou kunnen beperken dan nog zit je met de andere vrouwen die intrinsiek gewoon nergens in de buurt komen van zelfs de subtop.

Maar 3-3 is gewoon veel te veel. 2 mannen - 2 vrouwen is meer dan genoeg, dat geeft ook kleinere landen kansen. 3 goeie mannen en dan ook nog eens 3 goeie vrouwen is iets wat zeer weinig landen gegeven is en daarmee beperkt je dus de kanshebbers op lange termijn standaard ook tot grotere landen genre: Italië, GB, Frankrijk, Duitsland en een land als Nederland dat bij de vrouwen een heel sterke wielertraditie heeft.

Was echt wel sterk nummer van VA. Zaten toch wat echt steile stukken in de laatste 2km. Woods en Alaphilippe ook geen pannekoeken op zulke aankomsten. VA zal sowieso de absolute topfavoriet zijn op het WK. Stel je voor, alleen de piste opdraaien en week later in de wereldboogtrui :love: .
Alaphilippe toch maar niet onderschatten. Verliest gisteren nu wel tegen Van Aert op "zijn terrein" maar ik verwacht toch dat die nog een stapje gaat zetten. Werd in Zwitserland toch ook gedegradeerd door van der Poel maar sloeg in de eerste Tour rit dan wel genadeloos hard toe... om de rest van de Tour er dan wel weer een beetje door te zakken. Nu, als we Merijn Zeeman mogen geloven gaat ook Van Aert nog een stapje zetten tussen nu en het WK. De signalen zijn alleszins goed, Van Aert solo op de Piste in de trui zou idd wel de max zijn maar dan gaat hij wel de 2 belangrijkste koersen van dit najaar moeten winnen :)

Was echt wel sterk nummer van VA. Zaten toch wat echt steile stukken in de laatste 2km. Woods en Alaphilippe ook geen pannekoeken op zulke aankomsten. VA zal sowieso de absolute topfavoriet zijn op het WK. Stel je voor, alleen de piste opdraaien en week later in de wereldboogtrui :love: .
Damn Hel van het Noorden, samen met Strade mooiste koers imo. Wa een geweldig toetje voor dit wielerjaar, wat mij betreft mogen ze die elk jaar als laatste koers programmeren :love:

PR is ook zo een koers, als je gespaard kan blijven van lekke banden en ge zijt goed, dan kun je gemakkelijk alleen iedereen naar de kloten rijden. En volgens mij is Wout echt wel stuk beter dan de concurrentie, de rest gaat niet op de foto staan naar mijn gevoel!

Rijdt Julian Roubaix eigenlijk? Weet niet of ik VDP kansen toedicht tbh, die laatste percenten aan vorm krijg je meestal toch door wedstrijden te rijden, als zen rug het houdt denk ik niet dat hij in de buurt zal komen van Wout.

Het was Sam zijn droom om bij Quick Step te rijden, ondertussen zal het al een nachtmerrie geworden zijn vrees ik ...

Lefevere wil loon van EK-ganger Bennett halveren: “Ik ga hem terugpakken tot de stoom uit zijn oren komt”

ALS Bennett effectief weigert om nog te rijden of zelfs degelijk te communiceren maar dan wel doodleuk aan de start van het EK staat kan ik de frustratie wel begrijpen.

83ceaa2a-115e-11ec-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Klim van gisteren waar VA won. Straf dat hij daar wint. Moest het toch niet lukken op het WK mag hij in Roubaix iedereen op een hoopje rijden!

Ivm Bennet. Buiten het feit dat Levefre graag in de media komt heeft hij hier toch overschot van gelijk. Afzeggen voor de Tour, geen koers meer rijden door blessure, niet laten opereren maar dan wel aan de start staan zondag? Los van Lefreve zijn antics heeft die zijn renners wel telkens goed verloond en op dat gebied altijd correct geweest.

ALS Bennett effectief weigert om nog te rijden of zelfs degelijk te communiceren maar dan wel doodleuk aan de start van het EK staat kan ik de frustratie wel begrijpen.
Inderdaad.

Die als is inderdaad wel in drukletters te plaatsen. We zien/horen ook altijd maar 1 kant van het verhaal natuurlijk, die van Patje. Je kan je toch minstens afvragen wat een renner bezielt om plots te stoppen met koersen? Het lijkt mij raar dat je als renner (naar verluid) in februari tekent bij een nieuw team en dat je dan zegt van "bon, en nu pak ik nog 10 maand vakantie". Dat je als gewone werknemer ergens de kantjes eraf loopt in je opzeg is één ding maar in een kleine wereld als het wielrennen waar iedereen iedereen kent lijkt me dat geen solide strategie.

Ik vraag mij wel elke keer af wat Patje denkt te winnen met dit nu voor een 3de (of is het al de 4de keer?) in de media te kletsen? Bennet heeft toch al getekend voor Bora... als Lefevere hier de fout bij Bennet wil leggen maakt hij het wel héél erg makkelijk voor Bennet om voor de rechtbank te zeggen "Burnout door pestgedrag van mijn werkgever is de oorzaak". Als je dan zijn media rants erbij neemt lijkt dat niet eens zo far fetched.

Inderdaad.

Die als is inderdaad wel in drukletters te plaatsen. We zien/horen ook altijd maar 1 kant van het verhaal natuurlijk, die van Patje. Je kan je toch minstens afvragen wat een renner bezielt om plots te stoppen met koersen? Het lijkt mij raar dat je als renner (naar verluid) in februari tekent bij een nieuw team en dat je dan zegt van "bon, en nu pak ik nog 10 maand vakantie". Dat je als gewone werknemer ergens de kantjes eraf loopt in je opzeg is één ding maar in een kleine wereld als het wielrennen waar iedereen iedereen kent lijkt me dat geen solide strategie.

Ik vraag mij wel elke keer af wat Patje denkt te winnen met dit nu voor een 3de (of is het al de 4de keer?) in de media te kletsen? Bennet heeft toch al getekend voor Bora... als Lefevere hier de fout bij Bennet wil leggen maakt hij het wel héél erg makkelijk voor Bennet om voor de rechtbank te zeggen "Burnout door pestgedrag van mijn werkgever is de oorzaak". Als je dan zijn media rants erbij neemt lijkt dat niet eens zo far fetched.
Of toch net andersom, het feit dat hij al 4 maand! geen koers meer rijdt maar plots voor zijn eigen land wel?

Of toch net andersom, het feit dat hij al 4 maand! geen koers meer rijdt maar plots voor zijn eigen land wel?
Buiten Bennet & Patje zelf weet denk ik niemand wat de reden is dat Bennet al 4 maand geen koers meer rijdt. Omdat hij zelf niet meer voor Quick-Step wil rijden is hoogstwaarschijnlijk wel de reden maar wat is de achterliggende reden en vooral wat is de aanleiding? Ik zeg het: het lijkt mij zeer vreemd dat je plots zegt "mijn contract voor over 10 maand ligt vast, en nu stop ik met koersen"

Voor hetzelfde geld heeft Lefevere Bennet eens goed geschoffeerd op moment dat hij er achter kwam dat Bennet getekend had voor Bora en zegt Bennet nu "zoek het maar uit" en dan kan je hem eigenlijk geen ongelijk geven.

De waarheid ligt zoals vaak waarschijnlijk ergens tussenin maar het lijkt mij een beetje gemakkelijk om Bennet hier de big bad te maken en Lefevere volledig vrij te pleiten. Bennet gaat trouwens ook geen klacht indienen bij de UCI als hij gene poot heeft om op te staan lijkt mij...

EDIT: Belgen deden vandaag niet eens mee. Vorige keer hadden ze nog een C team aan voor de relay dit keer konden ze zelfs dat niet meer bij een krijgen.
Sparen hun krachten voor eigen land hé ;). Top-vijf moet lukken ginder met Lampaert - Hermans - Campenaerts - Bossuyt - Dhoore en Kopecky.
Damn Hel van het Noorden, samen met Strade mooiste koers imo. Wa een geweldig toetje voor dit wielerjaar, wat mij betreft mogen ze die elk jaar als laatste koers programmeren
In feite, waarom niet?
Maak van de Strade het zesde monument (op een dag) en haal P-R weg in het voorjaar.
Zorg ervoor dat het gat in het P-R-weekend wordt opgevuld door de kalender op te schuiven of weet ik veel hoe.
P-R is de enige echte vlakke klassieker tussen de RVV en de heuvelklassiekers in en lijkt me de vreemde eend in de bijt in april.
In september kan je de Benelux tour laten staan waar ie nu is of een weekje verlaten afhankelijk van het type parcours op het WK.
P-R een week na het WK plaatsen. Tussen de Benelux-Tour en P-R de semiklassiekers zetten à la Brussels Cycling Classic; Antwerp Port Classic; Schaal Sels opwaarderen en nog wat andere koerskes om het hardheidsgevoel een piek te laten nemen begin oktober in Parijs-Roubaix.

Oktober is wat slechter weer dan in april en draagt bij tot een - voor ons - leukere editie van het Franse monument.
Komt erbij dat alle coureurs +60 dagen hebben gekoerst i.p.v. 16 (of 6 in sommige gevallen) en is de mate van vermoeidheid een pak groter en we willen allemaal uitgeputte zielen zien in P-R.
Zo hebben de veldrijders een tussendoortje :tongue:. Zijn beter in vorm in oktober dan in april. (Wat boeien die veldritten in september / oktober nu? Begint toch pas op 1/11).
Tevens een betere verdeling van de monumenten: 3 (4) in het voorjaar en 2 in het najaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan