Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is de media hé altijd de goed nieuws show over Belgische sportlui. Is over de duivels ook zo daar is kritiek ook zo zeldzaam.
Is idd bij de voetbaljournalisten ook zo. Geen enkel woord van kritiek over de uitschakeling op het EK tegen Italië waar we er gewoon kansloos uit lagen in de kwartfinale terwijl we ook daar zogezegd de favoriet waren. Als ge als topfavoriet kansloos verliest van Italië die intrisiek niet beter is maar op de dag zelf wel 10 keer beter was, mag er toch wat kritiek komen? Zitten allemaal uit de hand van Martinez te eten of zijn benauwd om kritiek te geven omdat ze dan minder toegang hebben tot de spelers? Dunno.

Als VA wist/voelde dat hij niet de superbenen had waarom dan Evenepoel opsouperen?
Omdat bij Evenepoel het beste er al af was toen WVA moest passen. Remco bij de eerste versnelling bergop toch moeten lossen. Dan kan hij beter op kop rijden tot die eerste versnelling. Niet vergeten dat Remco de kopgroep alleen van 10 seconden naar 30 seconden gebracht had voor de eerste versnelling van Allaphilippe.

Dat je zo koerst is volkomen verdedigbaar MAAR als Alap op +40km een eerste bommetje dropt en VA kan niet mee dan moet je toch flexibel zijn met je tactiek en Evenepoel niet gewoon zich op kop laten leegrijden. Daar heb ik een probleem mee.
Ik gok dat Evenepoel zelf toen aangaf dat hij al véél gegeven had en niet meer een rol van betekenis kon spelen.
VA heeft dan (misschien) gesproken met Stuyven en gezegd: Ik voel mij niet zo goed (meer), wat nu? En Stuyven heeft toen mss gezegd: Ik ben goed, laten we mijn kaart spelen.

VA heeft zich op het einde toen opgeofferd voor Stuyven lijkt mij.

Ik kan verkeerd zijn, maar dat is toch de indruk die ik kreeg.

Daar ben ik het mee eens hé. Alleen was het dan al te laat volgens mij. Remco had toen al heel veel gegeven en moest zelfs even lossen toen Alaphilippe een eerste keer ging.
Dit dus hé.

Ik heb geen kritiek op Van Aert maar op de media. En natuurlijk zit Wout bij de topfavorieten maar het wordt hier steeds afgeschilderd alsof wij dé enige topfavoriet in huis hebben terwijl hij gewoon deel uitmaakt van een 4-tal renners die topfavoriet zijn.

Ja, een waarom was dat zo? MVDP was op de sukkel, Pidcock had er een matige Vuelta erop zitten, Alaphilippe was degelijk, maar had ook niet zoveel gewonnen.

Van Aert had een fantastische Tour gereden. Zilver op OS. Tour of GB gedomineerd. Zilver op WK TT.

Objectief gezien is het dan niet onlogisch om de topfavoriet te zijn hoor.

Ik hoop trouwens dat Alaphilippe zijn truitje showt in Parijs - Roubaix. Normaal slaan ze dat soms over, maar met dat het zo laat valt dit jaar, zelfs al val je daar of heb je dan na Roubaix de benen niet meer, nu maakt dat niet uit, want na Roubaix is het gedaan met het seizoen op Lombardije dan misschien na. Maar ik denk dat dit voor Alaphillipe en misschien soortgelijke renners die liever op Ardeens heuvelseizoen pieken een uitgelezen kans is om eens iets te proberen in Roubaix [als alle 5 monumenten winnen een doel kan zijn voor hun].

Ik gok dat Evenepoel zelf toen aangaf dat hij al véél gegeven had en niet meer een rol van betekenis kon spelen.
VA heeft dan (misschien) gesproken met Stuyven en gezegd: Ik voel mij niet zo goed (meer), wat nu? En Stuyven heeft toen mss gezegd: Ik ben goed, laten we mijn kaart spelen.

VA heeft zich op het einde toen opgeofferd voor Stuyven lijkt mij.

Ik kan verkeerd zijn, maar dat is toch de indruk die ik kreeg.

Dit dus hé.

Klopt, “Ik voelde al op de Smeysberg dat ik niet de benen had waar ik op had gehoopt”, zegt Van Aert. “Daarna was het parcours iets makkelijker, dus ik hoopte dat ik me kon ‘herzetten’. We zaten toen ook in een goede situatie, maar op het parcours in Leuven liepen mijn benen verder leeg. Ik vertelde aan Jasper (Stuyven, red.) dat ik niet goed genoeg was. Ik hoopte dat hij nog een medaille kon pakken, maar dat lukte net niet. Jammer.”

Dat Evenepoel al veel krachten had verbruikt ja. Dat hij nog kon winnen denk ik ook niet MAAR je kan hem wel nog gebruiken om de rest wat nerveus of zo te maken. Laat hem aanvallen zelfs als rijd hij maar 10-15" weg dan moet misschien Madous een jasje uit doen vooraf en kan hij Alap niet lanceren op de wijnpers.

Ik hoop trouwens dat Alaphilippe zijn truitje showt in Parijs - Roubaix. Normaal slaan ze dat soms over, maar met dat het zo laat valt dit jaar, zelfs al val je daar of heb je dan na Roubaix de benen niet meer, nu maakt dat niet uit, want na Roubaix is het gedaan met het seizoen op Lombardije dan misschien na. Maar ik denk dat dit voor Alaphillipe en misschien soortgelijke renners die liever op Ardeens heuvelseizoen pieken een uitgelezen kans is om eens iets te proberen in Roubaix [als alle 5 monumenten winnen een doel kan zijn voor hun].
Alap kan Lombardije winnen hé dus waarom iets riskeren in Roubaix. Zeker met de ploeg die QS heeft daar zijn de plaatsjes al zeer duur.

Dat je zo koerst is volkomen verdedigbaar MAAR als Alap op +40km een eerste bommetje dropt en VA kan niet mee dan moet je toch flexibel zijn met je tactiek en Evenepoel niet gewoon zich op kop laten leegrijden. Daar heb ik een probleem mee.
Het was duidelijk vanaf het begin dat Remco in dienst moest rijden.
Hij had al veel gereden en op dat moment kon hij geen rol als kopman meer vervullen. Het enige wat hij dus kon doen was werken voor de kopman. Moest het op deze manier? Nee misschien niet nee.

Met deze voorkennis hadden we misschien niet vol voor Wout moeten gaan. Maar dit kon niemand voorspellen natuurlijk, anders zou het wel heel makkelijk zijn.

Maar als we voor Remco hadden gereden dan denk ik niet dat de uitslag veel anders had geweest. Remco had ook geen WK geworden vrees ik.

Dat de Fransen iets gingen proberen op de Wijnpers was vrij duidelijk, toen zaten we ver weg, maar ik denk dat op dat punt al duidelijk was dat VA het niet meer ging redden. Op dat moment dacht ik, ja waarom zitten we zo ver, maar toen wist VA al hoe laat het was, en ja velen hebben gekeken naar VA uiteraard.

Als er iemand trolled dan ben jij het wel met overal uw 'rugblessure' als zever te verkondigen.

Wedstrijd 1 na lockdown: strade
Week erop: MSR

Welke wedstrijden ervoor, die in januari-februari? :laugh:
Man, dat was gewoon getrol zoals jij hier constant doet. Ik geef in mijn post ook meteen aan dat hij wel een blessure had.
Uw initiele comment is dat hij de ronde won na tenminste andere wedstrijden. VA wint zijn monument ook NA andere wedstrijden.

En echt, wat maakt dat eingelijk uit? Dat is gewoon weer willen minimaliseren van zijn overwinningen.

Ja, een waarom was dat zo? MVDP was op de sukkel, Pidcock had er een matige Vuelta erop zitten, Alaphilippe was degelijk, maar had ook niet zoveel gewonnen.

Van Aert had een fantastische Tour gereden. Zilver op OS. Tour of GB gedomineerd. Zilver op WK TT.

Objectief gezien is het dan niet onlogisch om de topfavoriet te zijn hoor.
Als MVDP meedoet aan het WK is het om te winnen. Laat u toch ni leiden door die strategische lekken in de media. Dat Pidcock een matige Vuelta rijdt, who cares, hoe lang is dat al ni geleden? Spaarde zich vermoedelijk voor het WK. En ge weet dat Alaphil mikt & piekt richting WK, maakt ni uit dat hij ervoor weinig tot nix gewonnen heeft.

En als ge al meer dan 10 jaar het WK niet gewonnen hebt, moet ge niet beginnen overal rondbazuinen hoe dat we de topfavoriet hebben en enkel tevreden zijn met winst. Hou u gedeisd en zeg dat Wout samen met nog enkele anderen tot het kransje topfavorieten behoort, meer niet. Door te zeggen dat we de absolute topfavoriet hebben, zeggen de italianen en de fransen van: "ah ok, alst ahzo is, doe maar al het werk en haal maar alle kastanjes uit het vuur". En de domme belgen trappen daarin natuurlijk.

Klopt, “Ik voelde al op de Smeysberg dat ik niet de benen had waar ik op had gehoopt”, zegt Van Aert. “Daarna was het parcours iets makkelijker, dus ik hoopte dat ik me kon ‘herzetten’. We zaten toen ook in een goede situatie, maar op het parcours in Leuven liepen mijn benen verder leeg. Ik vertelde aan Jasper (Stuyven, red.) dat ik niet goed genoeg was. Ik hoopte dat hij nog een medaille kon pakken, maar dat lukte net niet. Jammer.”

Ik had het nog niet gelezen maar mijn analyse is dus correct. Bedankt voor de link.

Alap kan Lombardije winnen hé dus waarom iets riskeren in Roubaix. Zeker met de ploeg die QS heeft daar zijn de plaatsjes al zeer duur.
Ja, je kan misschien gelijk hebben maar in de toekomst gaat Alap nooit zich riskeren in Roubaix omdat het wielerseizoen nog lang is. Als ik Alap was, ging ik voor Roubaix dit jaar, en dan alle andere jaren voor Lombardije en de Ardeense klassiekers (en misschien de Ronde of San-Remo op mindere volle kracht), maar die ga nooit zo een uitgelezen kans als dit jaar hebben, zeker met zijn vorm. Komt hij heelhuids uit Roubaix, kan hij nog altijd proberen in Lombardije hé.

Er zijn er veel die Roubaix skippen omdat het redelijk vroeg valt, maar het is nu één v/d laatste wedstrijden. En het is een Fransman, dus dat moet toch kriebelen. Is hij dan toch niet goed genoeg, is het nog altijd een wapen bij QS.

DIe Powless was mij onbekend. Sterk nog van stybar ook feitelijk.

De jappe :( , triestig.
Die geit van sporza... Djeezes, kan je dat niet gewoon weigeren zo'n interviews?

Allez, we zijn nu al tevreden omdat Remco veel gewerkt heeft tijdens het WK? Die fransen & italianen lachen zich kapot.

Ik zie verder niet wie het bij QS gaat doen. Lampaert is echt niet goed genoeg (sorry). Asgreen en Stybar zijn misschien wel outsiders. Ik denk niet dat Ballerini het al kan gaan doen, en hoe het zit met zijn vormpeil. Persoonlijk denk ik dat hun twee-drie beste troeven Asgreen-Stybar-Senechal zijn als Alap niet mee doet.

Ik zie verder niet wie het bij QS gaat doen. Lampaert is echt niet goed genoeg (sorry). Asgreen en Stybar zijn misschien wel outsiders. Ik denk niet dat Ballerini het al kan gaan doen, en hoe het zit met zijn vormpeil. Persoonlijk denk ik dat hun twee-drie beste troeven Asgreen-Stybar-Senechal zijn als Alap niet mee doet.
Stybar is goed en ook Senechal was sterk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan