Wijntopic!

Daarnet nog eens een Medoc van 2005 uit de opslag gehaald... was toch heel lekker.
Ondanks de niet ideale bewaring (ik heb geen kelder), is ie toch goed "volwassen" geworden.

In de winkel dan? Want op de website zie ik niets:
In de winkel dan? Want op de website zie ik niets:
Staat in delhaize feestgids die we uit de winkel meegenomen hebben.
Ik zie er geen datum bij staan van wanneer tot wanneer de actie loopt.

Ben vanavond net voor sluitingstijd gaan kijken. Momenteel geen actie lopend, en voor volgende week (start morgen) kon hij ook niet direct een actie terugvinden (maar zei dat hij dat niet altijd op voorhand kan zien). MAAR: hij constateerde dat een pak flessen op een ton uitgestald stonden, en dat voor een fles van 20 euro, dus hij vermoedde dat er idd mogelijks weldra een actie aankomt.

Ik ga het hier nog eens melden, maar de Boekenhoutskloof Porcupine Ridge Merlot die je in Albert Heijn kan vinden voor €6,99 heeft een héél mooie prijs-kwaliteitverhouding. Dat wijnhuis heeft wel meerdere lekkere wijnen, waaronder de Chocolate Block.

De 1000 stories Zinfandel staat nu idd in vermindering. 60 euro (afgerond) voor een doos van 6 flessen, dus 10 euro de fles (of 2 voor 19.98 euro). Dit WE eens eentje kraken...

Moldavische Malbec, was het lekker?
Welke was het juist?

Etentje was vrijdag, in de namiddag was ik nog beginnen twijfelen omdat het toch een jonge wijn is - dus ééntje opengetrokken en die vond ik nogal tegenvallen: beetje stroef en wat nerveus in de mond. Dan maar in een karaf gegoten in de hoop op beterschap (had nog 3-4u voor de gasten kwamen). En als back-up een fles uit de kelder gehaald die ik al gedronken had en ook wel zou passen bij het gerecht.

Uiteindelijk is het wel goedgekomen met de Malbec. Niet iedereen dronk wijn, dus back-up fles niet nodig gehad. En afgesloten met een Primitivo di Puglia bij het dessert. Lekker!

Deze lagen al een tijdje in de kelder. Vandaag is de dag! Ligt ook wat gerijpt Rubia Gallega filet pur uit, klaar voor op de grill te gaan zo meteen. En dan deze kleppers :love:

2Cy6g5x.jpeg

Verleden jaar een flesje "chateauneuf du pape" uit de Aldi gekocht om eens te proeven, dit weekend samen met wat vrienden geopend - viel toch wat tegen moet ik zeggen - ook bij de genodigden, eerlijkheidshalve heb ik persoonlijk weinig ervaring met dit type wijn (en eigenlijk Franse wijnen in het algemeen.

Had ook nog een flesje Libanese wijn Ixsir d'altitudes van 2017 opengemaakt - deze werd unaniem als zeer lekker ervaren. Prijs/kwaliteit ben ik echt wel fan van deze wijn.

Lang geleden dat ik nog een Chateauneuf du Pâpe heb gedronken, helaas hangt daar altijd wel een prijskaartje aan en ik ben wat voorzichtig om die wat voordeliger aan te kopen bij een supermarkt. Dit jaar zou er opnieuw eentje te koop staan aan 17,99 euro die uiteraard erg wordt aangeprezen door de Aldi-sommelier. Zou anders nog wel eens smaken, die wijn is niet bepaald subtiel maar ideaal bij een stukje wild.

Een witte Chateauneuf zou trouwens ook erg lekker zijn.

Lang geleden dat ik nog een Chateauneuf du Pâpe heb gedronken, helaas hangt daar altijd wel een prijskaartje aan en ik ben wat voorzichtig om die wat voordeliger aan te kopen bij een supermarkt. Dit jaar zou er opnieuw eentje te koop staan aan 17,99 euro die uiteraard erg wordt aangeprezen door de Aldi-sommelier. Zou anders nog wel eens smaken, die wijn is niet bepaald subtiel maar ideaal bij een stukje wild.

Een witte Chateauneuf zou trouwens ook erg lekker zijn.
De beste witte wijn die ik ooit gedronken heb was een chateau neuf du pape, domaine de la solitude. Flesje gekregen als relatiegeschenk.
Nu ben ik meer rode dan witte wijn drinker maar deze was absoluut top. Ik ga toch eens op zoek gaan om hier een flesje van te kopen want ik heb nadien nooit meer zo een lekkere witte gedronken. (Alhoewel een sancerre in de buurt kwam)

De beste witte wijn die ik ooit gedronken heb was een chateau neuf du pape, domaine de la solitude. Flesje gekregen als relatiegeschenk.
Nu ben ik meer rode dan witte wijn drinker maar deze was absoluut top. Ik ga toch eens op zoek gaan om hier een flesje van te kopen want ik heb nadien nooit meer zo een lekkere witte gedronken. (Alhoewel een sancerre in de buurt kwam)
Voor mij was dat een Boekenhoutskloof Semillon, €30/fles. Voor de rest drink ik ook veel liever rood dan wit, maar dat was een bom.

Voor mij was dat een Boekenhoutskloof Semillon, €30/fles. Voor de rest drink ik ook veel liever rood dan wit, maar dat was een bom.
Die domaine de la solitude is ook ongeveer 35euro/fles.
Blijft voor mij bovenkant van aankoopbudget en goed voor maar een paar flessen per jaar van dit kaliber.
Duurder moet het toch niet worden.

Die domaine de la solitude is ook ongeveer 35euro/fles.
Blijft voor mij bovenkant van aankoopbudget en goed voor maar een paar flessen per jaar van dit kaliber.
Duurder moet het toch niet worden.
Dure flessen bewaar ik voor speciale aangelegenheden. Voor "gewone" maaltijden in het weekend is een fles van 8 euro (of minder) zeker oké.

Mochten mijn klanten meelezen en niet weten wat ze aan mij mogen geven: graag een flesje St. Emilion Cheval Blanc 1er Grand Cru Classé A. Dankuwelmerci.

Zaterdag bij mijn schoonouders een Bourgogne van 1999 gedronken, dat was toch ook wel best bijzonder. Ze kwam ook wel na een Faugeres van 2006 waar jammer genoeg niet veel meer smaak/complexiteit in overbleef :D

Tijdens mijn wijncursus hadden we het kort over die speciale aanbiedingen bij de Aldi. Samengevat kan je stellen dat het meestal "correcte" wijnen zijn, maar om die prijs zo laag te krijgen moet je toch compromissen maken. Dan geef ik het geld liever uit aan een minder gekende naam waar niet op bespaard is.

Terug
Bovenaan