Wijntopic!

Is inderdaad niets bijzonder, zoals ook Avondland en SlashDotDash aangeven, maar is gewoon een zekerheid en voor die 10 euro kan je toch niet meer wensen?
Ik zie graag de tips verschijnen voor bijzondere wijnen voor 10euro 😁

5 € meer maar in dezelfde winkel:

https://www.delhaize.be/nl/shop/Wij...tino-Gran-Reserva-Rood/p/S2021042100537550000

Ik vind dat véél wijn voor een aanvaardbare prijs, smaken verschillen uiteraard - mocht je hem nog niet geproefd hebben: zeker eens proberen.

5 € meer maar in dezelfde winkel:

https://www.delhaize.be/nl/shop/Wij...tino-Gran-Reserva-Rood/p/S2021042100537550000

Ik vind dat véél wijn voor een aanvaardbare prijs, smaken verschillen uiteraard - mocht je hem nog niet geproefd hebben: zeker eens proberen.
Merci voor de tip. Als ik hem zie staan voor die prijs pak ik hem mee.

Maar voor mij is 15euro nog altijd 50% meer dan 10 euro 😁 en dan komen ook ineens wijnen van 16-17-18 euro in zicht en dan heb je toch al wat meer keuze om goede wijnen te vinden.

In januari kan je ook wel vaak leuke deals vinden wanneer de supermarkten hun kerststock aan een verlaagde prijs verkopen.

Bij Knack en De Standaard zijn er ook vaak interessante deals waarbij je x aantal flessen Pauillac en St. Emillion aan -50% kan kopen. Dat is wel meteen €100 en ik weet ook niet of het écht de moeite is. De beschrijvingen zijn natuurlijk erg lovend, maar of je daar mag van uitgaan weet ik niet. Idealiter proef je de wijn voor je hem koopt. Of je koopt hem op aanraden van iemand die je smaak kent.

Ik sta meestal wantrouwig tegenover zulke “deals” met megakorting want echt goeie wijn houdt z’n prijs of stijgt in waarde.

Dus dikwijls: fake korting door kunstmatige inflatie basisprijs (check de prijs op andere websites) óf het is een wijn die toch niet zo gegeerd is als de oorspronkelijke prijs doet vermoeden.

Anderzijds - als blijkt dat t echt een topper is en je doet je huiswerk: kopen 😁

Sowieso opletten want als je veel betaalt voor een fles liggen de verwachtingen soms zo hoog dat de wijn enkel nog kan teleurstellen.

Ik sta meestal wantrouwig tegenover zulke “deals” met megakorting want echt goeie wijn houdt z’n prijs of stijgt in waarde.

Dus dikwijls: fake korting door kunstmatige inflatie basisprijs (check de prijs op andere websites) óf het is een wijn die toch niet zo gegeerd is als de oorspronkelijke prijs doet vermoeden.

Anderzijds - als blijkt dat t echt een topper is en je doet je huiswerk: kopen 😁

Sowieso opletten want als je veel betaalt voor een fles liggen de verwachtingen soms zo hoog dat de wijn enkel nog kan teleurstellen.
Mijn huiswerk wordt meestal door de Vivino-app gemaakt. Als de meeste reviews zeggen dat het brol is, laat ik het liggen.

recent op een proeverij het wijnhuis Vietti (Piëmonte) ontdekt. Wát een kwaliteit die maken. :love:

Prijs/kwaliteit is de Langhe Nebbiolo Perbacco mijn favoriet. Zeker eens proberen als je van Italiaanse toppers houdt!

De 1000 stories staat weer in promo bij delhaize.
De rode zinfandel 1+1.
Ook de witte en rode pinot noir staan in promo.
Ik heb naar jaarlijkse gewoonte weer 2 flesjes zinfandel ingeladen 😋 Topper voor 10euro
Had het gisteren ook gezien in de reclame.
Ga weer een paar flesjes halen.
Een van de betere wijnen die ik gedronken heb.
Nooit een fles gekocht die meer dan €12 kost.
Dus mijn inzicht is mss niet zo van doen.

De zinfandel 1000 stories dan toch eens gaan halen afgelopen week.
Zonet toch nog open gedaan met de schoonbroer na een flesje fendant bij de raclette, en een lichte cote du rhones.
Geen slecht wijntje, maar iets te zoet voor mij.
Wel vol en goed de tinten van de eiken en vanille vaten te proeven maar er zijn toch andere wijnen die meer in mijn smakenpallet vallen.

Misschien een beetje te extreem maar net zoals ik kan genieten van een goede rum cola waar een captain morgan dan echt niet mijn favoriet is wegens veel te zoet.

De zinfandel 1000 stories dan toch eens gaan halen afgelopen week.
Zonet toch nog open gedaan met de schoonbroer na een flesje fendant bij de raclette, en een lichte cote du rhones.
Geen slecht wijntje, maar iets te zoet voor mij.
Wel vol en goed de tinten van de eiken en vanille vaten te proeven maar er zijn toch andere wijnen die meer in mijn smakenpallet vallen.

Misschien een beetje te extreem maar net zoals ik kan genieten van een goede rum cola waar een captain morgan dan echt niet mijn favoriet is wegens veel te zoet.
Ik heb die van 't weekend gedronken. Misschien geen Grote Wijn maar wel een Verdomd Lekkere Wijn en dat voor 10 euro.

Onlangs ook de chardonnay van Casillero del Diablo gedronken en die was ook erg lekker en ik ben niet echt een witte wijndrinker.

Ik heb die van 't weekend gedronken. Misschien geen Grote Wijn maar wel een Verdomd Lekkere Wijn en dat voor 10 euro.

Onlangs ook de chardonnay van Casillero del Diablo gedronken en die was ook erg lekker en ik ben niet echt een witte wijndrinker.

Zeker die laatste staat ook terug in promotie in Delhaize, 2+1.

En deze, de Reserva is ook zeer lekker, beste van heel die Casillero range.

In de AH barolo sanssilvestro. 1+1 gratis wat neerkomt op 19.95 voor 2. Er staat geen jaartal op.
Iemand die deze wijn kent?
Je kan hem via Vivino opzoeken en zien wat de reviews zeggen? Dat vind ik meestal een goeie indicator. De topbarolo's zijn een pak duurder, dus 20 euro voor twee flessen is niet zoveel.

Je kan hem via Vivino opzoeken en zien wat de reviews zeggen? Dat vind ik meestal een goeie indicator. De topbarolo's zijn een pak duurder, dus 20 euro voor twee flessen is niet zoveel.
3.8 op vivino en behoorlijke geschreven reviews. Kan weinig missen als Wijnleek om eens zoiets te scoren. 1tje binnen een jaar en eentje 5 jaar laten liggen.

3.8 op vivino en behoorlijke geschreven reviews. Kan weinig missen als Wijnleek om eens zoiets te scoren. 1tje binnen een jaar en eentje 5 jaar laten liggen.
Zeker de moeite om op die manier Barolo eens te verkennen zonder te veel uit te geven. Wel gek dat er geen vintage bijstaat.
Vooral zien dat het effectief een "echte" is dus de DOCG heeft. Moderne en zeker de toegankelijke Barolo's zouden sowieso sneller drinkbaar moeten zijn.

Net langs de AH gepasseerd en ik heb er 4 mee. Het gaat om het jaar 2017 en het is wel degelijk een echte barolo.
Volgens de wbesite van de producent zou hij 10 jaar houdbaar zijn en dus vanaf nu ga ik elk jaar eentje kraken.
We zien wel wat het heeft :)

Heel tevreden van Schott Zwiesel!

Zalto, Riedel Performance glazen, Gabriel. Meer de elite van de glazen en ook veel fragieler in de vaatwasmachine. Anders zou ik Schott Zweisel

We zijn bijna een jaar verder en gisteren dan eindelijk nieuwe glazen besteld nadat er de voorbije maanden een aantal zijn gesneuveld. De Riedel Wine Friendly sets voor rood en wit zijn het uiteindelijk geworden.

Terug
Bovenaan