Mocht je ooit eens in de Bourgogne geraken en je wilt niet de volle pot betalen, kan ik Nuiton Beaunoy aanraden. Is een coöperatieve, maar imo prijs/kwaliteit zeer correct.Ik zou eens graag een representatieve, maar betaalbare rode wijn uit de Bourgogne willen drinken. Iemand tips? Ik kan er lukraak wel ene meepakken uit de Colruyt, maar ik weet niet of die de grote wijnen uit de streek eer aandoen.
Daarnaast zou je ook eens kunnen kijken naar de “Hautes-Côtes”. Betaal je toch een stukje minder, maar door het wijzigend klimaat beginnen die ook steeds beter te worden.
Klassieke Bourgognes zijn helaas prijzig en niet meer in verhouding prijs/kwaliteit. Ik zou afraden om brol Bourgognes te kopen, dan kan je beter naar een andere regio gaan waar de prijs/kwaliteit beter ligt.

) doorgaans een stuk meer uit aan een fles, maar dat is omdat ik op zoek ga naar die speciallekes en gewoon soms specifieke zaken wil proeven die maar in kleine oplage of lokaal worden gemaakt. Ook redelijk wat bewaarwijnen liggen. On the other side, als ik morgen een familie bbq geef, dan komen er ook geen flessen van 10 euro op tafel.