Wijntopic!

@makila kurk is complexe materie, je hebt echte kurk en dan nog verschillende soorten "valse" kurk. Bij heel oude kurk is het niet abnormaal dat die structurele integriteit niet meer goed is, liefhebbers hebben daar specifieke toestelletjes voor om oude flessen alsnog proper te ontkurken.

Bij jonge wijn zou het niet mogen inderdaad.
Het was nog brolwijn uit 2007, ooit gekregen van de werkgever. Na openen (en ne verbrokkelde kurk) rook ik rotte eieren en de wijn zag er smeurig uit dus ik heb geen poging ondernomen er nog van te drinken :)

Medoc wijn, die ik zelf gekocht had in 2017, heb ik zonet open gedaan. Dat was ook geen dure wijn, dus de smaak is niet zo heel super, maar die is tenminste nog wel goed te drinken. Nu dat de fles open is moet ze wel leeg. :)

Ik ben bezig aan glas 7. Mentaal ben ik er nog, maar typen begint moeilijker te gaan. 😛
Deze week 42km gelopen, 2 Gin Tonics (gisteren) en nu 7 glazen wijn --> fleske is leeg. Zwaar dat dit is!

Laatst bewerkt:
Altijd benieuwd welke wijn er geschonken wordt tijdens het kerstfeest bij de familie.

Dit jaar was een Masso Antico Primitivo. Eigenlijk best wel lekker!

Voor Kerst een leuk flesje Madeira gekregen, Justino’s Colheita Malvasia (1997). Bewust een Malvasia omdat ik toch eerder fan ben van de zoete varianten.
Madeira blijft toch een leuke aanvulling op de gewone wijnselectie. Nog fans aanwezig? 😁

Ja ik kook daar wel graag mee!

Voor Kerst een leuk flesje Madeira gekregen, Justino’s Colheita Malvasia (1997). Bewust een Malvasia omdat ik toch eerder fan ben van de zoete varianten.
Madeira blijft toch een leuke aanvulling op de gewone wijnselectie. Nog fans aanwezig? 😁
Ik heb voor mijn verjaardag ooit een klein flesje van de Cru gekregen. Een blend van 2004 & 2006, al eens geproefd en staat nu in mijn kast te verouderen :) Mijn schoonpa heeft wel een aantal mooie flessen staan, echter nog niet geproefd.

Altijd benieuwd welke wijn er geschonken wordt tijdens het kerstfeest bij de familie.

Dit jaar was een Masso Antico Primitivo. Eigenlijk best wel lekker!
Bij mijn ouders dus een Bourgogne die wat tegenviel (2016, te jong misschien?). De dag nadien een magnum van een zeer degelijke Bordeaux maar vraag me de naam niet :D En nadien een 2006 Bourgogne uit Montrachet en die was wel goed, funky en toch elegant en complex.

Gisteren voor de eerste keer wijn gekocht op Vivino, 4.1 quotering of hoger.

Wat geen garantie is natuurlijk maar zelden bedrogen geweest met hogere scores.

Zou op tijd moeten toekomen tegen oudjaar.

0201EC63-7FB5-430D-AC0F-AB594D3C4574.jpeg

In de week een Mouton Cadet (2019) gedronken die ik per toeval en op goed geluk gekocht had. Opgezocht en dan was ik een beetje (te?) hyped waardoor hij mij wat is tegengevallen. Ik vond hem helemaal niet zo stevig of zo. Komende dagen eens proberen om mijn favorietje ergens te scoren.

Op verjaardagen mag het al eens iets specialers zijn. Vanavond bijgaand bij rundsvlees een klassieke keuze:

24C1BABC-F536-4A70-A4F8-C56DDBC9ACFF.jpeg

Eerste sip alvast niet slecht, maar hopelijk betert het straks wel nog wat. Eerst apero!

Terug
Bovenaan