Ik sport even veel als in de zomer.
1. Aan motivatie heb ik nooit gebrek. Nu heb ik wel doelen voor het komende seizoen, maar ook toen ik nog geen concrete doelen had, trainde ik gewoon door in de winter.
2. Ik vind lopen in de koude of regen vaak niet vervelend. Wat volgens mij ook meespeelt is dat ik quasi elke dag train. Ik merk dat als ik twee dagen niet getraind heb, ik het wel een stuk lastiger heb om mezelf te motiveren om in de koude en regen buiten te gaan. Het lastigste is vertrekken, maar zodra je dat beseft, valt het wel mee. Het aantal écht koude dagen is ook beperkt. Daarnaast went je lichaam daar ook wel aan. Als het dus wat langer aan een stuk koud is, heb ik het ook niet echt koud als ik buiten ga. Verder is buienradar m'n beste vriend. Ook in de winter regent het nog geen 10% van de tijd. Voor m'n weekendtrainingen kan ik zelden geen moment vinden wanneer het niet keihard regent.
3. Ik loop bij een club. We trainen twee keer per week samen. Die twee trainingen zijn vaak al 50% van m'n wekelijkse kilometers en op die dagen kijk ik nooit naar het weer. Daarnaast doe ik dus vooral de kortere trainingen alleen, en die kan ik vaak wel tussen de buien door plannen.
4. Als het onweert of ik er écht niet aan toe ben om buiten te gaan, heb ik nog altijd m'n stepapparaat.