Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Wittekool, savooikool, bloemkool, broccoli en spruitjes zijn biologisch gezien zelfs dezelfde soort, allen afkomstig van wilde kool. Afhankelijk van welk deel van de plant gegeten werd, werden andere eigenschappen gecultiveerd.

5638f775dd08957b788b463e

Maar GMO's zijn slecht :)

Nog een leuke die regelmatig naar boven komt op reddit etc: Operation Mincemeat: het succes van de invasie in Sicilië door de geallieerden is mee mogelijk gemaakt door meest gewaagde misleidingen in de 2de WO, namelijk het dumpen van een lijk met valse informatie voor de kunst van Spanje, waardoor de Duitsers een deel van hun troepen herpositioneerden naar Sardinië en Griekenland.

Wittekool, savooikool, bloemkool, broccoli en spruitjes zijn biologisch gezien zelfs dezelfde soort, allen afkomstig van wilde kool. Afhankelijk van welk deel van de plant gegeten werd, werden andere eigenschappen gecultiveerd.

Dan moet ge eerst iemand vinden die vrijwillig Pepsi wil drinken? :unsure:
Ik drink altijd Pepsi :(
Bruist minder hard, en qua smaak is er imo heel weinig verschil. Dus imo is Pepsi beter...

Ik drink altijd Pepsi :(
Bruist minder hard, en qua smaak is er imo heel weinig verschil. Dus imo is Pepsi beter...
Wij wisselen af (afhankelijk van promoties :p) en eigenlijk zie ik toch ook geen meerwaarde in Coca Cola, integendeel. Smaken verschillen uiteraard, maar hier is het ook vooral Pepsi.

Noord Korea en cuba zijn de enige 2 landen op de wereld waar je geen Coca cola kan kopen (officieel).

Nu we toch over dictaturen met gekke leiders bezig zijn. Turkmenistan, een land waar we amper iets over horen omdat het bijna hermetisch is afgesloten van de buitenwereld heeft als hoofdstad Ashgabat.

Momenteel is Gurbanguly Berdimuhamedow de plaatselijke dictator, en deze is geobsedeerd met (absurde) wereldrecords en vreemde architectuur/prestigeprojecten, die je in Ashgabat kan vinden:
Ashgabat, the capital of the central Asian nation of Turkmenistan, is notable for three architectural accomplishments. First, it holds the world record for the highest concentration of white marble-clad buildings – in 2013 (the last year for which official records are available), there were 543 in an area of 4.5m square metres. Second, the city has the highest number of fountain pools in a public space – the Ashgabat Fountain, which sits on the road from the airport to the city, includes 27 synchronised and fully-programmable fountains in an area of about 15ha. And third, there is the world’s largest indoor Ferris wheel – a 47.6m affair, at the Alem entertainment centre in the south of the city, that cost £57m to build.
Het is belangrijk dat je als bevolking weet waarvoor je lijdt natuurlijk.

Whut? Iemand die dit kan testen en bevestigen? :unsure:
'k Snap het ook niet tbh. Ik drink mijn cola meestal koud. Ik zal pepsi wel eens warm gedronken hebbben (of niet-koud alleszins) en ik kan mij toch niet herinneren dat ik het niet goor vond.

Even getwijfeld of ik deze 's avonds zou plaatsen of niet
Algemeen wordt 'Lingchi' of 'Slow slicing' als de meest wrede doodstraf beschouwd
Wordt ook wel eens 'Death by 1000 cuts' genoemd.

Is in China gebruikt van +- 900 DC en werd pas in 1905 verboden
De kunst is als beul om de veroordeelde zo veel mogelijk keer te snijden, en ervoor te zorgen dat hij niet bewusteloos werd door de pijn. Er zouden gedocumenteerde gevallen zijn die meer dan een halve dag in beslag namen.

Algemeen wordt 'Lingchi' of 'Slow slicing' als de meest wrede doodstraf beschouwd

De kunst is als beul om de veroordeelde zo veel mogelijk keer te snijden, en ervoor te zorgen dat hij niet bewusteloos werd door de pijn. Er zouden gedocumenteerde gevallen zijn die meer dan een halve dag in beslag namen.
Iemand “Itchi the killer” gezien 😅?

Gekke is dat er foto’s staan op Google, omdat het pas in 1905 verboden werd. Niet voor gevoelige kijkers.

...er een vervaldatum op een bus scheerschuim staat.

maar ik een volle bus scheerschuim gevonden heb in mijn rommel, geproduceerd in 2011, vervallen in 2014...
maar de inhoud is nog perfect te gebruiken.

don't ask how I know.

maar ik een volle bus scheerschuim gevonden heb in mijn rommel, geproduceerd in 2011, vervallen in 2014...

don't ask how I know.
Er staat zelfs een vervaldatum op plastic flessen water. Naar het schijnt omdat plastic na verloop van tijd micropartikels zou afgeven aan het water.

don't ask how I know.
Dat heeft te maken met het gas dat druk kan verliezen.

Er staat volgens mij ook een vervaldatum op een pak zout...

Een vervaldatum is wettelijk verplicht. Ik ken iemand die honing maakt, en die moet er ook een datum van 2 jaar in de toekomst opzetten, hoewel honing volgens hem ook “eeuwig” goed blijft (indien niet vervuild uiteraard).

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan