Ik vind eigenlijk dat dat parcours een beetje te zwaar wordt ingeschat. Gaat volgens mij heel goed meevallen zondag met droog weer. Die ontzettend brede wegen zorgen ervoor dat verschil maken toch vrij moeilijk zal zijn met een profpeloton, dat veel meer gecontroleerd te werk gaat. Ik ga niet verrast zijn als het zondag een sprint wordt van een vrij grote groep.
Ook dit gevoel , toch vrij veel "sprinters" met inhoud die ver kunnen komen en een goede ploeg hebben.
Matthews, WVA, Girmay , Laporte, Hayter, zelf mss kristoff zie ik net als in de beloften in staat om in dat groepje te zitten achter de aanvallers.
Bij de beloftenkoers toch heel raar dat sommige ploegen niet doorreden (of ze zaten stikkapot ).
Belgen keken plots naar elkaar, Noorwegen nooit echt op kop gezien nogthans waren ze met 2 , De Fransen deden eigenlijk ook zo goed als niks.
Was het niet van Segaert winnen ze met 1 minuut voorsprong.
Dat zie ik bij de profs niet gebeuren.
Dan zal het een beetje afhangen van wie in de groep ervoor de sprong heeft gemaakt en wie de achtervolging kan en wil inzetten.
Of er moet in de voorlaatste Ronde een ideaal groepje rondrijden dat bvb. enkel Slovenië en Nederland beginnen rijden.
(bvb. Clarcke , Remco , Leknessund, Madouas) dan wordt het gevaarlijk voor die sprinters.
Of er heeft iemand superbenen en rijdt weg op 50 km van de meet.
Kan idd alle kanten uit , maar ik denk ook toch een sprint met 10-20 man.