Voila iedereen steekt zich weg achter een ander. Ik vind het heel triestig allemaal.Stel je voor dat ze rechtlijnigheid zouden tonen in de uiting van hun zogezegde basisprincipes.
Hoe zoiets bij mij over komt is als wanneer je met een klein kind een klus in huis moet doen. Je faciliteert dat een beetje en de mini mag met een meetlat of een schroevendraaier wat rondlopen. Maar als het even ernstig wordt zeg je er tegen ga nu maar bij de mama zitten.
Ik vind dat betuttelend en hypocriet. En het neemt voor mij ook veel weg van het effectieve sportevenement. Maar dat ben ik hé.
De uitspraken van Vertonghen worden nu door de journalisten vertaald als "amai da's kei-erg de Fifa dreigt om hem te schorsen" maar ik lees dat vooral als "ik wil gewoon voetballen en heb de ballen niet om iets te zeggen en het boeit mij allemaal ook zo niet".
Het is gemakkelijk om een vrijblijvend signaaltje uit te sturen als iedereen het doet. Het toont wat meer persoonlijkheid om echt je statement te maken en zelf mee pijn te lijden.
Zoals ik gisteren iemand hoorde zeggen: het is je dus zelfs geen gele kaart waard.