Muñoz
Well-known member
Kan je dan niet beter een job zoeken die je graag doet en niet ziet als een klusje dat je alleen voor het geld doet?
Ik zou vandaag kunnen leven van mijn financiële inkomsten (huur + equity income), maar combineer momenteel 2 jobs net omdat mijn jobdomein knal in mijn interesseveld ligt. Ik heb in het begin van mijn carrière een 2-3 jaar met tegenzin gedaan en sindsdien jobs die mij interesseren en niet als een verplichte karwei aanvoelen.
Ik denk dat je me fout hebt begrepen. Ik zeg toch nergens dat, wat ik doe, niet graag doe?
Zeker m'n 'eigen baas' zijn is iets wat me zeer goed ligt en waar ik veel energie voor heb. En grootste reden dat ik nog iets in loondienst doe is omdat het zo interessant is, niet omdat ik het financieel nodig heb. Al moet ik wel zeggen dat het financieel héél voordelig is om een vennootschap te combineren met (relatief weinig) inkomsten die gewoon in de personenbelasting vallen.

Zou ik minder willen werken? Nee, al kan ik niet beloven dat ik over pakweg 3 jaar nog überhaupt dat deeltje loondienst ga blijven doen.
Maar meer zou ik ook niet willen werken; het is nu al vaak een gevecht om niet nog meer te werken (klanten afwijzen is niet leuk). Ook al voelt het een beetje als mijn 'kind', er zijn nog altijd zoveel zaken die ik véél liever doe dan te werken, zeker gezien ik nu al financieel ruimschoots toekom.
) en die naar school gaan, ga ik nog max 80% werken. Die extra vrije dag is me veel meer waard dan het geld dat ik anders zou krijgen.
.
.