parabellum
Well-known member
Dus geen enkel antecedent vanuit extreem rechtse hoek?
Volg jij de actualiteit of enkel de facebook pagina van Vlaams Belang?
Volg jij de actualiteit of enkel de facebook pagina van Vlaams Belang?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Prachtig voorbeeld, bedankt.
Er zijn namelijk wél precedenten hier, actief in het jihadistische milieu. Honderden precedenten te vinden bij gasten net zoals hem, die effectief (proberen) effectueren. We kunnen zelfs binnen Brussel blijven ervoor.
Denk je dat er in diezelfde perimeter van Brussel bij DvL zijn milieu veel precedenten van effectieve terreur te vinden zijn, überhaupt veel gelijkaardige zaken in gans België?
Alsook, zou staatsveiligheid bij deze persoon zeggen, ongevaarlijk? Zie je een verschil?
Ik schrik ervan dat er nog geen stemmen opgaan om alle beklaagden met naam en toenaam naar buiten te brengen.
Men houdt zich mooi aan de regels die men ten tijde van reuzegom ook hanteerde. Mensen die in het openbaar komen worden genoemd, de andere blijven anoniem.
Wat mij vooral niet blij stemt is dat er maar één beklaagde effectief tot schuldinzicht is gekomen. Alle andere zijn tot op de dag van vandaag nog altijd overtuigd dat zij niks verkeerd deden.
Tijdens reuzegom werd er zeer scherpe taal gesproken, maar wel die nuance dat er toch besef van de daden die gesteld zijn geweest was.
In deze zaak zijn er 6 personen die gewoon vasthouden aan hun overtuigingen. Dat lijkt mij effectief zeer kwalijk.
Je zou maar elke dag moeten samenwerken met iemand die zich schuldig heeft gemaakt aan wapenbezit, negationisme en plat racisme.
Ik heb ergens ook wat Acid vibes, maar de vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op. Het zijn twee andere processen.Ik krijg hier spontane reuzegom vibes…
Het posten van het vonnis gebaseerd op onderzoek en feiten, een uitspraak op basis daarvan, maar nee het klopt allemaal niet volgens mensen die niet eens de helft van de info hebben.
Je mag je niet laten verleiden tot het maken van deze denkfout.Ik vrees dat er veel mensen zijn die stiekem denken wat DVL & co uitspreken. We weten dat 1 op 4 Vlamingen stemt op VB... niet dat die allemaal over dezelfde kam geschoren moeten worden, natuurlijk, maar er zit toch duidelijk een harde racistische kern in.
Je kan je hier toch wel nodige vragen stellen bij dit vonnis? Waarom een effectieve straf? Ze hadden hem veel creatiever kunnen straffen. Waarom zou hij zolang uit zijn rechten gezet moeten worden - voor hem betekend dat dus zijn broodwinning? Dan vind ik dat men daar niet zo lichtzinnig moet overgaan - uit de losse pols 10 jaar uitspreken? Op basis van?
Denk dat Dries een beetje 'het slachtoffer' is geworden van een krachtmeting tussen zijn advocaat en de zittende rechters. En dan vind ik het wel problematisch.
Ik denk dat het geen verkeerd statement is dat het gros van de stemmers voor VB allesbehalve zich kunnen vinden in negationisme en plat racisme.
Waarom blijf je minimaliseren?
Hetzelfde geldt voor de veroordeling voor negationisme. Nergens vermeldt men dat het gaat om meme die iemand anders heeft geplaatst. Als ze de meme in kwestie bij het artikel zouden plaatsen gaan er waarschijnlijk een heel aantal die meme zelf al hebben zien passeren. Past niet in het narratief.
Ik wil maar zeggen: als je er genoeg middelen tegen aan smijt is het niet zo moeilijk om een case te maken die laat uitschijnen dat het om een gestoorde, gewelddadige racistische bende gaat. Gewoon diep genoeg graven.
Met dat verschil dat jouw chirogroep niet aan het fantaseren was over hoe ze de instituten gingen proberen te infiltreren om zo invloed op de staat te verwerven. Het was ook werkelijk een racistische groep en er zaten er daar een hoop tussen die duidelijk niet afkerig waren van geweld.Omdat het gewoonweg veel minder erg is dan het beeld dat wordt opgehangen in de media. Er wordt nergens vermeld dat het verboden wapenbezit gaat om een flesje pepperspray omdat men ongetwijfeld weet dat menig Vlaming dat niet zal veroordelen. Zeker in combinatie met de vele foto's in de media waarin DVL poseert met zijn geweer op een legale schietclub in Hongarije tijdens een vrijgezelleweekend is dit overduidelijk framing. Een poging om het erger te doen lijken dan het is.
Hetzelfde geldt voor de veroordeling voor negationisme. Nergens vermeldt men dat het gaat om meme die iemand anders heeft geplaatst. Als ze de meme in kwestie bij het artikel zouden plaatsen gaan er waarschijnlijk een heel aantal die meme zelf al hebben zien passeren. Past niet in het narratief.
Als morgen de politie de computers van de leden van onze Whatsappgroep van de oud-Chiroleiding (niet rechts geörienteerd, met uitzondering van mezelf) gaan uitpluizen zoals ze hebben gedaan bij S&V kunnen ze ook een mooie reportage maken:
- Memes met racistische en negationistische ondertoon die worden doorgestuurd
- Gestoorde filmpjes van bijvoorbeeld mensen die worden onthoofd omdat er ene wacko die doorstuurt
- Poseren met (valse) wapens tijdens airsoftactiviteiten. Check.
- Eén van mijn maten is jager en heeft een waanzinnige collectie aan messen en andere wapens thuis. Groene linkse jongen nochtans.
- ...
Ik wil maar zeggen: als je er genoeg middelen tegen aan smijt is het niet zo moeilijk om een case te maken die laat uitschijnen dat het om een gestoorde, gewelddadige racistische bende gaat. Gewoon diep genoeg graven.
Bwa als je onderstaande leest begrijp ik strafmaat.Omdat het gewoonweg veel minder erg is dan het beeld dat wordt opgehangen in de media.
Je mag je niet laten verleiden tot het maken van deze denkfout.
Het VB heeft enkele sterke standpunten en staan weigerachtig tegen migratie en het soms over de schreef gaan. De vinger op de wonde al het op profiteurs aankomt, met de foutieve voorstelling dat enkel bepaalde bevolkingsgroepen zich daar schuldig aan maken.
Maar het staat wel nog mijlenver vandaan van waarvoor deze mannen zijn veroordeeld.
Ik denk dat het geen verkeerd statement is dat het gros van de stemmers voor VB allesbehalve zich kunnen vinden in negationisme en plat racisme. Laat staan zich kunnen vinden in het aanzetten tot haat en geweld.
Je zal altijd wel stemmers hebben die deze vunzigheid normaal vinden. Maar dat is zeer zeker een minderheid. En gelukkig maar.
Laat ons niet vergeten dat het VB een democratische partij is.
Het probleem is dat je individueel die mopjes wel degelijk als zwarte humor kan beschouwen, en dat is hoe veel mensen het weg zetten. Het is natuurlijk door het massale karakter en door het feit dat ze bewust via die 'mopjes' en memes (o.a.) antisemitisme gemeengoed probeerden te maken, dat ze strafbaar bezig waren.
Pagina 23-24, dat zijn 20 voorbeelden van posts met negationistisch karakter. En blijkbaar is het effectieve nummer nog groter.
Hij postte op 30 juni 2017 ook het volgende bericht in de Facebookgroep: ‘Wat is het verschiltussen een jood en een negerjood? Een negerjood moet vanachter in de douches staan’.
Pagina 23-24, dat zijn 20 voorbeelden van posts met negationistisch karakter. En blijkbaar is het effectieve nummer nog groter.