Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
| Aantal | 18 | 18 | 20 |
| Paneel | Full Black Tiger N-type JKM-N 54HL4-B 415Wp | Full Black Tiger N-type JKM-N 54HL4-B 415Wp | 415 WP full black shingled module |
| Merk | Jinko Mono | Jinko Mono | STERN Solartechnik |
| kWp | 7470 | 7470 | 8300 |
| Convertor | Huawei SUN2000-4.6KTL-L1 | SolarEdge StorEdge HD-Wave 5.0kW | Enphase IQ8M / 6600 W |
| Prijs | 9,165.45 | 10,653.94 | 15,971.14 |
Hmm.... Vandaag zonnetje goed geschenen dus ik dacht eens te kijken naar hoeveel we hadden opgewekt.
Niets, noppes, rien de knots, nothing, zero, nul.
Dat verbaasde me een beetje en ik ben even teruggekeerd in de FusionSolar app. Sinds 10/01 niets meer opgewekt blijkbaar. (Niet "geen injectie", gewoon 0,0 opgewekt)
Daar staat momenteel onze omvormer ook op "inactief".
Ik ben net eens gaan kijken, en alle groene lampjes branden/flikkeren. Die inactief is vermoed ik omdat het nu donker is.
Is dit normaal? Komt dit omdat de zon, als ze schijnt, te laag staat voor mijn zonnepanelen om iets op te wekken?
Of zit in met een of andere storing?
Op Fluvius ook laatste injectie op 9/01.
Straks als ik terug thuis ben hem eens heropstarten dan..
Kan het btw kwaad om gewoon de zekering even af te leggen en terug aan te zetten? Of is het beter aan het toestel zelf?
@Vteclover bij ons is die met de kabel verbonden.
Ik woensdag 'maar' 11,78kWh. (16 panelen, 6480 Wp, 8xO - 8xW)23kwh vandaag, op met 10kwp op ZZW
Mijn batterij neemt toch niet permanent van het net af, of nochtans, dat zie ik niet.Gisteren las ik dat een gemiddelde thuisbatterij voor zichzelf al 500kWh per jaar nodig heeft voor "zelfonderhoud". Dit neemt ie permanent van het net af aan 1,5kWh per dag en ben je kwijt. Vind ik toch wel stevig als dat waar is.
Gisteren las ik dat een gemiddelde thuisbatterij voor zichzelf al 500kWh per jaar nodig heeft voor "zelfonderhoud". Dit neemt ie permanent van het net af aan 1,5kWh per dag en ben je kwijt. Vind ik toch wel stevig als dat waar is.
Die Jinko N panelen zijn goeie panelen. Ik zou geen extra geld geven aan micro omvormers als je dat niet nodig hebt.Hieronder enkele offertes voor Oost & West installatie - is er zo'n groot verschil in kwaliteit tussen Stern en Jinko om dit prijsverschil te rechtvaardigen? Alle prijzen zijn all-in (plaatsing, keuring etc.)
2e kolom is inclusief optimizer per paneel (€60/stuk)
Aantal 18 18 20Paneel Full Black Tiger N-type JKM-N 54HL4-B 415Wp Full Black Tiger N-type JKM-N 54HL4-B 415Wp 415 WP full black shingled moduleMerk Jinko Mono Jinko Mono STERN SolartechnikkWp 7470 7470 8300Convertor Huawei SUN2000-4.6KTL-L1 SolarEdge StorEdge HD-Wave 5.0kW Enphase IQ8M / 6600 WPrijs 9,165.45 10,653.94 15,971.14
Buddy Holly
Ik kreeg een offerte voor de Stern panelen, volgens de folder Duits, op de folder staat sternsolartechnik.de Ik ben eens gaan zien wie deze site geregistreerd heeft en rara... MR Solar...Wanneer ik hierover een verduidelijking vroeg kreeg ik te horen dat de panelen gemaakt werden bij Boviet USA... wat een Chinees bedrijf is dat produceert in Vietnam...
Reactie van eigenaar
Graag hadden we jou via deze weg duiding willen geven over het merk Stern Solartechnik. MR Solar is exclusief verdeler van de Stern zonnepanelen in de Benelux. Stern maakt deel uit van MR Group. Het is een Belgisch merk dat in private label voor MR Group wordt gemaakt met German engineering technologie in de beste Tier-1 fabrieken in Vietnam. Onze salesverantwoordelijke zal je persoonlijk contacteren om jouw opmerkingen en vragen in detail te bespreken. Met vriendelijke groeten Team MR Group
Ik moet wel zeggen dat ik qua app ook wel zeer tevreden ben van SolarEdge.Die Jinko N panelen zijn goeie panelen. Ik zou geen extra geld geven aan micro omvormers als je dat niet nodig hebt.
Kwa omvormer weet ik niet als de solaredge 1500euro extra waard is.
Dat geloof ik niet, de discharge rate van Li_ion is echt zeer traag.Gisteren las ik dat een gemiddelde thuisbatterij voor zichzelf al 500kWh per jaar nodig heeft voor "zelfonderhoud". Dit neemt ie permanent van het net af aan 1,5kWh per dag en ben je kwijt. Vind ik toch wel stevig als dat waar is.
Ik moet wel zeggen dat ik qua app ook wel zeer tevreden ben van SolarEdge.
Hangt het er ook niet van af hoeveel kans je hebt op delen schaduw op je installatie? Als je installatie 0 kans heeft op gedeeltelijke schaduw zijn optimizers het niet waard dacht ik
Dat is de reden waarom ik voor solaredge gekozen heb. Gemakkelijk uit te breiden met extra panelen/batterij /laadpaal in de toekomst. Laadpaal en waarschijnlijk een batterij zal voor binnen een paar jaar zijn.Ja, maar neemt niet weg dat ook op een dak zonder schaduw SolarEdge gewoon top is.
Uitbreiding naar batterijsysteem en EV charger, zeer goeie app, hét gemakkelijkste systeem op de markt om later met extra panelen op uit te breiden. Naadloze communicatie tussen verschillende omvormers onderling. Lange garanties en een fabrikant die ze effectief na leeft.
Blijft gewoon een héél héél mooi systeem, los van schaduwbestrijding.
Is natuurlijk ook wel iets duurder. Dus dat is een persoonlijke afweging in dat geval.
Als je dat allemaal niet belangrijk vindt en geen schaduw hebt, ben je inderdaad beter af met een gewoon systeem.
In sommige gevallen (veelal kleine installaties) wel niet vlot toepasbaar nét vanwege de optimizers, maar met 18 panelen is dat geen probleem.
Iemand enige input? 9.200 (prijs incl btw) / 6000 (15x400WP) = 1,53 euro per WP?Offerte ontvangen voor plat dak:
15 x Q cells 400 WP Q peak Duo BLK ML G11
Solar Edge SE5000EH omvormer
15 x S440 Optimizers
EUR 9.200 incl 6% BTW
Goede offerte?
Een nieuwbouw wil zeggen geen premies (minus die van een thuisbatterij die binnenkort ook foetsjie is). De 6% BTW dacht ik gold nog wel voor nieuwbouw sinds vorig jaar ergens.Mijn nieuwbouw heeft een E-peil van E25
[...]
(nu nog aan 6% btw én wat premies)
Aah was al aan het twijfelen, het staat niet overal even duidelijk.Een nieuwbouw wil zeggen geen premies (minus die van een thuisbatterij die binnenkort ook foetsjie is). De 6% BTW dacht ik gold nog wel voor nieuwbouw sinds vorig jaar ergens.
Ongeacht het E-peil zijn zonnepanelen gewoon aangewezen he, zeker als je een warmtepomp hebt.
Dagen zoals vandaag en eerder deze week zijn dan compleet gratis qua verwarming/sww.