Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik was van de week er ook wel aan het denken of ze binnenkort andere kosten gaan rekenen voor uw aansluiting?Maar je kan je wel gaan inbeelden wat een verbruiksprofiel als het mijne gaat geven als iedereen een EV en warmtepomp bovenop zijn gemiddeld jaarverbruik van 4000kWh gaat hebben.
De netbeheerders gaan ons doodslaan.
Dat hebben ze al opgelost met het capaciteitstarief.
Vind ik niet echt.Dat hebben ze al opgelost met het capaciteitstarief.
Doen ze dat echt? Voor iedereen op elk moment het maximum voorzien... kan dat moeilijk geloven. Volgens mij rekenen ze eerder met modellen die deels gebaseerd zijn op historisch verbruik, aangevuld met geschatte evoluties door wijzigende situaties door EVs en warmtepompen....
Want ik kan elk moment 22kW trekken. Kans dat voorvalt is quasi onbestaand, maar dat weten de netbeheerders niet. Ze moeten dat wel reserven voor mijn aansluiting.
Ik wou het juist vragen, dus jij betaalt nu €200 per maandZonder zonnepanelen zou ik dus 5000+ per jaar moeten betalen aan stroom. Nu maar de helft. Zo gaan ze wel rap terugverdiend zijn.
Ik wou het juist vragen, dus jij betaalt nu €200 per maand
Wat is je piek?190 om exact te zijn.
Zonder panelen inderdaad maal 2 helaas190 om exact te zijn.
Wat is je piek?
Nu hier eerste jaar met digitale, zal rond de 3000 afname en evenveel injectie zitten, maar halen wel telkens een piek van 11+. Had dus gehoopt op een 120 per maand ongeveer.
Daarom betaal je toch een vermogensrecht op het moment van de aansluiting? Hoe hoger het vermogen hoe meer je betaald.Doen ze dat echt? Voor iedereen op elk moment het maximum voorzien... kan dat moeilijk geloven. Volgens mij rekenen ze eerder met modellen die deels gebaseerd zijn op historisch verbruik, aangevuld met geschatte evoluties door wijzigende situaties door EVs en warmtepompen.
Maar dat zijn toch andere zaken?Daarom betaal je toch een vermogensrecht op het moment van de aansluiting? Hoe hoger het vermogen hoe meer je betaald.
Maar zoals ik al zei was die kost vrij laag en is eenmalig, dus daarom ben ik daar voor gegaan.
Netbeheerder voorziet dus meer vermogen voor mij, terwijl ik dit niet nodig heb.
Als het niet zou uitmaken dan zou er geen vermogensrecht betaald moeten worden bij moment van aansluiting. Waarom dan ook de keuze voor verschillende vermogens voorzien?
Ze zullen uiteraard daar wel hun berekenen voor hebben.
Maar mij zou het dan toch straf lijken dat ze er niet naar kijken. Want zoals ik zeg, ik kan elk moment als ik wil wel 22kW trekken. Met een aansluiting van 7,4kW zou ik maar max 7,4kW kunnen trekken.
Ben ik dan zo verkeerd om te denken dat dit geen invloed heeft op de netbeheerders?Maar dat zijn toch andere zaken?
Als jij geld op de bank zet, zul je ook altijd dat geld terug kunnen krijgen binnen redelijke termijn.
Tot dat plots alle klanten tegelijk hun geld terugeisen binnen deze termijn.
En eender welk ander voorbeeld je bedenkt, zal altijd van een bepaalde spreiding uitgaan. Of in welke instantie verwacht jij dat plots alle klanten tegelijkertijd hun max vermogen zullen gaan trekken?
Ja ze houden er rekening mee.Ben ik dan zo verkeerd om te denken dat dit geen invloed heeft op de netbeheerders?
Ik snap dan ook het niet waarom ik moet kiezen voor een bepaald vermogen, dan zou ik verwachten dat ze iedereen een standaard aansluiting geven. En waarom je vermogensrechten moet betalen.
Voorbeeld van de bank vind ik ook niet echt correct.
als ze een nieuwe wijk gaan bouwen en ze voorzien daar enkel aansluitingen van 7,4kW, gaat die netstudie toch anders zijn als ze daar aansluitingen voorzien van elk 22kW? Er gaat toch rekening mee gehouden moeten worden.
Heb toch nergens vermeld dat ze allemaal tegelijk hun vermogen gaan trekken? Ik ga er niet vanuit dat het een simpele berekening is als, we tellen al de vermogens bij elkaar op en dat is het.
Waar ergens zeg ik dat het niets mag kosten? Ik vind het niet vreemd dat ik vermogensrecht heb betaald.Ik ben echt niet mee met wat je dan wel probeert te vertellen?
Je zegt tegelijkertijd dat ze er rekening mee moeten houden (=kost), en tegelijkertijd dat het niets mag kosten? Hoe beargumenteer je die denkpiste?

Staat hier mss al ergens, maar hoe krijg je die gegevens van zelfverbruik en afname in die SMA-app?De cijfers van 2025. De weedplantage is nog niet gecovered
Auto is ongeveer 4000kWh met daarvan 38% puur solar. En er is voldoende injectie om volgens mij een thuisbatterij (plugin) te verantwoorden.