Maar dat zegt toch geen sikkepit ?
Die zonnepanelen genereren in de winter wat... 740kwh over 3 maanden? Hoeveel van die 740kwh heb je al in eigengebruik zitten in basis en hoeveel ervan kun je opvangen via die batterij. Al mogen we eerlijk zijn dat het eigenverbruik hier eerder 90-99% zal zijn. Hoe zwaar zal die batterij uw eigenverbruik pimpen in de zomerperiode ?
Ik heb dat berekend bij mijn installatie, en ik zou rekening houdende met mijn specifiek verbruik, mijn generatiecapaciteit en mijn overgeneratie maximaal van de 1800kwh die ik nog jaarlijks van het net haal 840kwh kunnen doorschuiven vanuit de batterij.
840kwh * 0.3 -> 252€. Al moet ik er dan ook nog de vaste kosten en besparing capaciteitstarief eventueel bijtellen. Laat ons aannemen 400€ voordeel voor plaatsen van de batterij.
Dus, ok ik kan begrijpen dat voor u dit mogelijks wel nuttig is. Maar als je hier komt met grafieken dan is mijn eerste vraag welke assumptie / hypothese heb je gemaakt. Want die kan ik echt niet uit die grafiek halen spijtig genoeg.
Mij komt het een beetje over alsof je uzelf rijk aan het rekenen bent en stelt van die batterij is een perfecte batterij en die zorgt ervoor dat ik die 1800kwh die ik van het net haal gewoon uit mijn batterij kan trekken.
Zo kwam het statement met de theoretische opbrengst en effectieve opbrengst voor mij over. In de realiteit werkt het zo gewoonweg niet, uw eigen batterij is geen perfecte batterij zoals het terugdraaien van de analoge teller vroeger de mogelijkheid gaf.
Waar ziet gij theoretische opbrengsten etc? Ik heb in de berekeningen de effectieve cijfers gebruikt van watrechtstreeks verbruik is, wat uit batterij komt, stroomverlies batterij...
Ik ga nu niet maand per maand posten, maar over de 6 maanden gezien is die 3237 kwh als volgt verdeeld:
- 895 kwh van het net
- 1243 kwh rechtstreeks
- 1099 kwh uit batterij (door de dag zijn we nu eenmaal niet thuis - koken, was en plas is voor de avonduren).
Laatst bewerkt:
. Van mij moet ge u niet inhouden. Altijd leuk zolang de discussie constructief is.
.