Kleine kans, maar wie weet: iemand ervaring met
APsystems?
Ik heb tot nu toe enkel nog maar installaties gedaan met een stringomvormer. Maar ik wil nu ergens 2 panelen van 410Wp installeren, en dan is zo'n micro-omvormer van APsystems een ideale oplossing.
Ik sluit dus 2 panelen rechtstreeks aan op de Apsystems DS3 micro-omvormer, en van daaruit naar de kast.
1. Welke AC-kabel gebruik ik voor buiten op het dak te lopen van de kast naar de micro-omvormer? Initieel dacht ik
EXVB te gebruiken, maar dat mag binnenshuis wegens brandgevaar. Moet ik speciale UV-bestendige kabel gebruiken?
2. De DS3 heeft
volgens mij een ingebouwde afschakeling, dus ik mag een gewone automaat gebruiken zoals bij een stringomvormer? Er moet geen Q relay in in tegenstelling tot Enphase?
3. Welke
accessoires moet ik nog bijbestellen? Ik zie bij de leverancier o.a., end cap AC bus, trunk cable, ac female en male connectors..
4. Een monitoringsysteem is optioneel maar niet verplicht? Gezien deze erg kleine set-up denk ik om dit er niet bij te nemen, hoewel het interessant zou zijn om wat extra knowhow op te doen.
5. Aarding: de DS3 micro-omvormer aard ik in de kast met 2.5mm2, en het frame van de panelen met 4mm2?
6. Is er ergens schemaatje met alle stukken in deze schakeling? Wellicht vind ik het antwoord in deze installatievideo: