Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brt
  • Startdatum Startdatum

Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• ja

• ja, deeltijds

• nee, een andere job

• nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Jazeker, deeltijds weliswaar, ik doe mijn job zeer graag. Ik zie mezelf in dat geval werken van 10u00 tot 14u30 of flexibel dagelijks 4u.

Nope.
ondanks mijn job maatschappelijk zeer relevant is en ik er enorm veel voldoening uit haal zijn de deadlines en de verantwoordelijkheid me het niet waard.

Ik zou eerder mijn dagen vullen met vastgoed kopen, laten renoveren, verhuren en dat allemaal bijhouden. Mooie dagbesteding lijkt me, en je werkt als je zin hebt en je ziet je kapitaal groeien zonder moe te worden.
Mijn huidige job misschien 1 dag per week, of twee halve, omdat het toch leuk is om te doen en afwisseling te hebben in het leven. Ik zou wel enorm veel reizen en in geen geval nog 47-48 weken op een jaar bezig zijn met werk.

Volledig remote programmeur in een bedrijf zonder bureaucratisch gedoe, alleen hoofdnoodzakelijke meetings en business mensen zijn mee met hoe je op een efficiënte manier software maakt.

Ik heb enorm veel vrijheid in het werk dat ik doe en mijn work-life balance is belachelijk goed.

Iets gelijkaardigs hier. Zelfde vrijheid en fantastische worklifebalance. Zou wel blijven werken zolang de kinderen schoolplichtig zijn.

Laatst bewerkt:
Ik zou eerder mijn dagen vullen met vastgoed kopen, laten renoveren, verhuren en dat allemaal bijhouden. Mooie dagbesteding lijkt me, en je werkt als je zin hebt en je ziet je kapitaal groeien zonder moe te worden.
Mijn huidige job misschien 1 dag per week, of twee halve, omdat het toch leuk is om te doen en afwisseling te hebben in het leven. Ik zou wel enorm veel reizen en in geen geval nog 47-48 weken op een jaar bezig zijn met werk.

Tot je van die marginalen en/of wanbetalers hebt in (één van) uw woonsten, dan wordt het nog stressvoller dan een job - en zo'n mensen lopen er veel rond. En België beschermt dat soort huurders net iets te veel.
Nog voor geen geld van de wereld zou ik meerdere appartementen willen verhuren. Dan zijn er leukere andere investeringen.

Nope, of toch niet hier in België!

Asap emigreren, en vanaf dan 6-maandelijkse bezoekjes voor familie etc.
Eigenlijk terug naar hoe ik al 20 jaar in het buitenland gewoond heb...

Nope.

Gewoon carpe diem.

Sowieso de ene reis na de andere boeken.
Al ga ik daar maar een week lang voor me liggen uitstaren.

Nope.

Gewoon carpe diem.

Sowieso de ene reis na de andere boeken.
Al ga ik daar maar een week lang voor me liggen uitstaren.

Hoe zalig moet het zijn om gewoon te kunnen zeggen, na het bekijken van
de Belgische weerkaarten: “woensdag vliegtuig op en naar de zon” en “op einde reis zien we wel of we verlengen of niet”.

Amai, neen, en ik heb nog geen enkele job gehad waar ik daarover ook maar een moment zou twijfelen. Ik ben stikjaloers op mensen die hun job zo graag doen.

Neen, ik werk puur om te overleven.
Ik zou nu zelfs al op pensioen kunnen gaan en me geen seconde vervelen, ik reis graag en ben in vanalles geïnteresseerd, zou dingen kunnen doen waar ik nu geen tijd voor heb helaas door fulltime job. Dus geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt nog te werken.

Hangt wat af van het bedrag. Maar als het kan zou ik paar boekhoudkantoortjes overkopen, samensmelten tot middelgroot kantoor (12-15 medewerkers) en een degelijke werknemerspolitiek voorzien. Normale werkuren, de twijfelachtige klanten die iedereen vervloekt buiten, optimale tools, deftige verloning en weg met de timesheet-ellende. Als je het geld niet meer nodig hebt om uw deftig pensioen op te bouwen, wat maakt het dan uit om uw winst jaar na jaar te optimaliseren. Haal dan tenminste plezier uit uw werk en uit de tevredenheid van personeel en cliënteel.
Dat kan zo’n mooie sector zijn maar vandaag is het volledig verziekt door investeringsmaatschappijen die de markt verstoren met hun doorgedreven optimalisaties en door de grootheidswaanzin van vennoten.

Nee, niet dat het werk of zich zo een probleem is maar mijn soort werk houdt in dat je altijd rekening moet houden met iets dat kan gebeuren. Alleen al daarvoor zou ik niet meer werken.

Lotto: deeltijds werken waar ik nu werk.
Euromillions: B&B of bordspellencafé openen. Of beide. Met personeel zodat je er ook niet aan gebonden bent als je zelf op vakantie wilt, uiteraard.

Hoe zalig moet het zijn om gewoon te kunnen zeggen, na het bekijken van
de Belgische weerkaarten: “woensdag vliegtuig op en naar de zon” en “op einde reis zien we wel of we verlengen of niet”.
Ik heb nu steeds het gevoel van tijd tekort hebben.
Ik moet niet eens voor een gezin zorgen.

Er is zoveel te doen.
Ook nietsen is er een deel van.
Bij nader inzien, ik zou vaker moeten nietsen.

Er is zoveel te doen.

Als er zo eens hier en daar iemand wegvalt die je kent.
40ers, of mensen die op pensioen gaan op 62-65 en na paar jaar sterven aan kanker, dat zet tot nadenken.

Uw goede jaren moet je werken, stress. Pas op, ge kunt ook genieten en “leven” als je nog werkt, maar toch.
Eens op pensioen resten nog een paar goede jaren en daarna wenkt het rusthuis en de kist.

Wie kan stoppen, die moet gewoon stoppen en pluk de dag doen.

Er is zoveel te doen.
Niets doen is in deze tijden waar FOMO welig tiert zwaar underrated.

Hangt wat af van het bedrag. Maar als het kan zou ik paar boekhoudkantoortjes overkopen, samensmelten tot middelgroot kantoor (12-15 medewerkers) en een degelijke werknemerspolitiek voorzien. Normale werkuren, de twijfelachtige klanten die iedereen vervloekt buiten, optimale tools, deftige verloning en weg met de timesheet-ellende. Als je het geld niet meer nodig hebt om uw deftig pensioen op te bouwen, wat maakt het dan uit om uw winst jaar na jaar te optimaliseren. Haal dan tenminste plezier uit uw werk en uit de tevredenheid van personeel en cliënteel.
Dat kan zo’n mooie sector zijn maar vandaag is het volledig verziekt door investeringsmaatschappijen die de markt verstoren met hun doorgedreven optimalisaties en door de grootheidswaanzin van vennoten.
Ik zou direct voor u werken, en ik denk velen uit onze sector.

Maar 12-15 medewerkers, is zeker geen "middelgroot kantoor".
Vroeger werkte ik voor een kantoor waar we een vast bedrag rekenden, vond ik een betere manier dan alles te moeten registreren wat je gedaan hebt en voor wie. En dan nog weer er moeten bij te zetten waarom het weer zolang duurde...
En ook software en hardware die werkt naar behoren, aub. Ja veeleisend misschien, maar vandaag opnieuw paar maal gebeld met ne klant en dan valt de lijn plots uit tijdens gesprek. Pc's die constant vastlopen enz... Ge kent het wel.

on topic: moest ik de lotto winnen, wat nooit zal gebeuren, dan denk ik niet dat ik nog zou werken. Zie het nut niet echt.
Ik doe mijn job echt wel graag en ben geïnteresseerd in het vak, maar het zou nogal zinloos zijn naar tijdsbesteding toe.

Eens op pensioen resten nog een paar goede jaren en daarna wenkt het rusthuis en de kist.

Idd, dat de pensioenleeftijd in functie staat van de levensverwachting is economisch begrijpelijk, zeker in budgettair precaire tijden. Maar er wordt al te veel indruk gewekt dat je na je 67 ofzo nog veel 'goede' jaren over hebt. Als ze hun 70 al halen is het maar een minderheid voor wie die jaren niet de wachtkamer van de dood zijn en niet gepaard gaan met heel wat (zwaar belemmerende) ouderdomskwalen. En over 200 jaar (als de levensverwachting mss 100 is) zal een 70'er nog altijd oud en versleten zijn.

Terug
Bovenaan