Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brt
  • Startdatum Startdatum

Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• ja

• ja, deeltijds

• nee, een andere job

• nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Brt

Banned
Veel mensen werken om den brode. Echter zijn er ook mensen die werken omdat ze voldoening halen uit hun job, naast of los van het financiele.
Zou jij blijven werken in dezelfde job of misschien wat minder? Of eventueel een andere job?
Of volledig stoppen en is dat voor u la dolce vita?

PS: met de lotto winnen is aldus een hypothetisch bedrag en voldoende om voor u de rest van uw leven niet afhankelijk te zijn van een ander inkomen.

Ik werk graag en iets wat je graag doet blijf je gewoon doen - maar ik zou wel graag ook andere jobs proberen, gewoon omdat ik nieuwsgierig van aard ben - desnoods gratis. Ik zou bvb. graag eens gewoon meelopen met een CEO/politicus - gewoon om te weten hoe die job eruit ziet, net als ik ook graag eens in een lokale supermarkt zou willen werken, eens een paar weken op de schoolbanken zitten - gewoon ter observatie, ...

Aanvankelijk zou ik de job blijven doen tot ik heb uitgedokterd wat ik wil aanvangen met mijn leven. Ik heb momenteel een maatschappelijk relevante job waar ik voldoening uit haal maar laten we eerlijk zijn: ik doe dat, net zoals de meeste mensen, omdat ik een job nodig heb om te voorzien in mijn levensonderhoud. Als dat aspect wegvalt, valt ook de nood weg om die job uit te oefenen en kan ik gaan kijken naar een andere manier om mijn tijd mee te bedrijven.

Gaan rentenieren aan de Franse Rivièra of godbetert Dubai zou ik niet willen.

Ik zie me dan eerder filosofie studeren - maar dan op het gemakske en uitgespreid over meerdere jaren.

Nee, ik stop onmiddellijk met werken. Genoeg mooie dingen om mijn tijd dagelijks aan te spenderen.

Aan de ene kant zou ik het leukste deel van mijn job willen behouden en dit bv nog 1 of 2 dagen per week doen.
Maar ik vrees dat ik altijd taken zal blijven bijnemen waardoor ik uiteindelijk toch weer voltijds zou werken...
Dus misschien maar voor zekerheid kiezen en volledig stoppen met werken :)

hetzelfde type job, maar niet noodzakelijk onder dezelfde omstandigheden (gezien woon/werk dan toch iets teveel doorspeelt). Waarschijnlijk zou dat dan via een zelfopgezetten vzw zijn waarin ik me loon zou moeten uitkeren, gewoon om in orde te blijven met alles.

Het laatste wat ik zou willen doen is duidelijk laten zien 'Hey ik heb de Lotto gewonnen'. Dan staat iedereen aan je deur om je geld af te troggelen. Dat doe je dus ook door te stoppen met werken. De Lotto is nu ook geen echt fortuin, dus, neen daar zou ik niet voor stoppen

100 000 000 € via Euromillions? Dan neem ik ontslag om een zelfstandige activiteit als Management Consulting in Supply Chain en Strategy te starten. Maar ik ga wel niet actief op zoek naar klanten, passief ook niet. Vijf jaar later vertel ik dan dat ik mijn consultancybureau heb verkocht en op pensioen ga. Dan kan ik van dat fortuin genieten zonder alle aandacht. Want wanneer je zelf je fortuin vergaart door te werken, vragen mensen niet om dat te delen. Wanneer je geluk hebt gehad en met euromillions wint, vinden veel mensen het evident dat je dat geluk met hen deelt....

Ik denk dat ik bepaalde aspecten van mijn job wel nog zou willen blijven doen. Maar of ik dat kan en mag terwijl ik andere aspecten niet doe, dat is iets anders. Als ik het als vrijwilliger doe uiteraard wel, maar dat is misschien wel een mentale stap te ver. Uiteindelijk kan je met een fortuin waardoor niets "moet" waarschijnlijk wel nog een hoop zaken vinden om je leven mee te vullen. En dan bedoel ik uiteraard zaken buiten dat geld opdoen.
Het laatste wat ik zou willen doen is duidelijk laten zien 'Hey ik heb de Lotto gewonnen'. Dan staat iedereen aan je deur om je geld af te troggelen. Dat doe je dus ook door te stoppen met werken. De Lotto is nu ook geen echt fortuin, dus, neen daar zou ik niet voor stoppen.
Goh, ik denk dat als ik mijn job zou opgeven ik dat makkelijk verborgen kan houden voor iedereen behalve dichte vrienden, en daarvan verwacht ik nu niet echt veel bedelgedrag. Uiteindelijk, als over een periode van maanden of jaren iedereen zowat half hoort dat je niet meer werkt, lost zich dat volgens mij vanzelf wel op.

Nope. Ik denk dat ik sowieso een jaar echt 'rust' zou nemen. Ik kan volgens mij met gemak mijn dagen vullen met sport en lezen. En tegelijkertijd wat in het huis en de tuin bezig zijn.

Maar ik kan wel vermoeden dat je na verloop van tijd toch wel weer nood gaat hebben aan een andere uitdaging. Ik zou overwegen om terug te gaan studeren. Geschiedenis heb ik altijd wel boeiend gevonden. Ik zou ook veel gaan reizen. Of leren en reizen combineren. Bijvoorbeeld een aantal maanden naar Thailand trekken om intensief Muay Thai onder de knie te krijgen. Of naar India gaan om daar yoga of iets dergelijks te leren.

De laatste maanden speel ik ook met het idee om op een dag een gym te openen. Dat zou ook een optie kunnen op middellange termijn.

Ik denk dat ik bepaalde aspecten van mijn job wel nog zou willen blijven doen. Maar of ik dat kan en mag terwijl ik andere aspecten niet doe, dat is iets anders. Als ik het als vrijwilliger doe uiteraard wel, maar dat is misschien wel een mentale stap te ver. Uiteindelijk kan je met een fortuin waardoor niets "moet" waarschijnlijk wel nog een hoop zaken vinden om je leven mee te vullen. En dan bedoel ik uiteraard zaken buiten dat geld opdoen.
Ik denk wel dat je zo'n zaken op andere manieren kan invullen. Ik ben nu voorzitter van drie organisaties, heb daar eigenlijk onvoldoende tijd voor, ik zou me daar dan volle bak voor inzetten. Eén van die verenigingen zoekt op nationaal niveau ook leden voor hun RvB , nu laat ik dat passeren omdat ik er de tijd niet voor heb om dat goed te doen, maar ik zou zoiets dan wel doen, denk ik
Goh, ik denk dat als ik mijn job zou opgeven ik dat makkelijk verborgen kan houden voor iedereen behalve dichte vrienden, en daarvan verwacht ik nu niet echt veel bedelgedrag. Uiteindelijk, als over een periode van maanden of jaren iedereen zowat half hoort dat je niet meer werkt, lost zich dat volgens mij vanzelf wel op.
Ik heb ooit het relaas gelezen van een Franse Euromillionswinnaar. Dat was toch onthutsend, die is uiteindelijk verhuisd omdat het toch de ronde ging
Hij ging eerst blijven werken, maar is het tijdens een discussie met zijn baas gewoon afgetrapt op zijn werk
Net nadien had hij grote kosten aan zijn auto (een oude Renault). Hij heeft toen beslist een nieuwe wagen te gaan kopen, zich voorgenomen om niet te gek te doen maar had zich toen een audi Q7 gekocht, omdat het toch kon
En ja, dan beginnen de buren over je te spreken.
Het vergt heel veel discipline om onder het maaiveld te blijven wanneer je op zoveel geld zit.

Wat betreft vrienden : zijn broer was niet langer on speaking terms met hem, omdat die vond dat hij wel heel gierig was (hij had maar 1 mio € van de 72 mio € aan hem gegeven, en de broer vond dat hij recht had op meer).

De lotto is onvoldoende. Dan zou ik denk ik verder blijven werken en op latere leeftijd bekijken of ik deeltijds ga werken of volledig ga stoppen.

Moest ik de euro millions winnen zou ik stoppen met werken.
Iets zelfstandig uitbaten zou ik niet weten wat, want dan hang je nog steeds vast aan "klanten" en ik zou net die verplichting niet meer willen hebben. Alsook heb je altijd wel iets van zaken dat je minder leuk vind.
Ik zou dan graag van dag tot dag leven.

Maar wie weet dat ik dan na een aantal jaar wel zeg dat ik me graag voor iets anders zou willen inzetten.

Eerst verderwerken tot ik weet wat doen. Maar zonder werk zou ik sociaal contact missen, dus als ik dat kan opvangen, stoppen met werken.
Of iets voor mezelf doen.

Ja natuurlijk. De job is voor de eerste plaats voor de voldoening en de uitdaging die ik eruit haal.
Geld speelt een rol, maar is zeker niet de hoofdreden voor mij om te gaan werken.

Ik denk wel dat je zo'n zaken op andere manieren kan invullen. Ik ben nu voorzitter van drie organisaties, heb daar eigenlijk onvoldoende tijd voor, ik zou me daar dan volle bak voor inzetten. Eén van die verenigingen zoekt op nationaal niveau ook leden voor hun RvB , nu laat ik dat passeren omdat ik er de tijd niet voor heb om dat goed te doen, maar ik zou zoiets dan wel doen, denk ik

Ik heb ooit het relaas gelezen van een Franse Euromillionswinnaar. Dat was toch onthutsend, die is uiteindelijk verhuisd omdat het toch de ronde ging
Hij ging eerst blijven werken, maar is het tijdens een discussie met zijn baas gewoon afgetrapt op zijn werk
Net nadien had hij grote kosten aan zijn auto (een oude Renault). Hij heeft toen beslist een nieuwe wagen te gaan kopen, zich voorgenomen om niet te gek te doen maar had zich toen een audi Q7 gekocht, omdat het toch kon
En ja, dan beginnen de buren over je te spreken.
Het vergt heel veel discipline om onder het maaiveld te blijven wanneer je op zoveel geld zit.

Wat betreft vrienden : zijn broer was niet langer on speaking terms met hem, omdat die vond dat hij wel heel gierig was (hij had maar 1 mio € van de 72 mio € aan hem gegeven, en de broer vond dat hij recht had op meer).
Hangt ook wel af van je huidige levensstandaard. Als je een klein arbeidershuisje bewoont met een derdehandswagen en je koopt ineens een belachelijk dikke SUV ga je inderdaad wel vragen krijgen. Woon je al vrij ruim en heb je een mooie bedrijfswagen, dan valt die switch minder hard op. Maar hangt ook af van het karakter: sommige mensen zijn weinig subtiel.

Dat zijn dan ook de sappigste verhalen: mensen die die plotse instroom van geld zwaar onderschatten en eraan onder door gaan. Uitspattingen hier en daar, stoppen met werken, continu snoepreisjes maken, ondoordachte investeringen (jacht, buitenverblijf) die op termijn het fortuin erdoor jagen, relatie komt onder druk te staan waarbij de partner met de helft gaat lopen, vervreemding, "rijkemensendrugs" zoals cocaïne komen in het vizier because #yolo, ... het gekende cocaine & hookers-verhaal.

Er zijn dan ook mensen die na vijf jaar bankroet zijn maar dan hun schouders ophalen en zeggen "ik heb het dan toch maar gehad" en dan terug een gewone job opnemen.

Ik ben er ondertussen 40, ik moet asap écht beginnen profiteren van het leven ipv ne ganse dag in een duffe kantoor te zitten met collega's en ne baas die ik het liefst van al een kopper wil geven en door het raam van de 16de verdieping wil gooien. U raadt het al, ik zou er ONMIDDELLIJK mee stoppen. Vervolgens me heel de dag suf poepen met elke dag een andere ho, kilos baida door mijn neusgaten knallen om vervolgens de dag af te sluiten in één of ander sterrenrestaurant met flessen champagne. Dit allemaal terwijl ik heel de wereld rondreis voor de rest van mijn fucking leven

Ik ben er ondertussen 40, ik moet asap écht beginnen profiteren van het leven ipv ne ganse dag in een duffe kantoor te zitten met collega's en ne baas die ik het liefst van al een kopper wil geven en door het raam van de 16de verdieping wil gooien. U raadt het al, ik zou er ONMIDDELLIJK mee stoppen. Vervolgens me heel de dag suf poepen met elke dag een andere ho, kilos baida door mijn neusgaten knallen om vervolgens de dag af te sluiten in één of ander sterrenrestaurant met flessen champagne. Dit allemaal terwijl ik heel de wereld rondreis voor de rest van mijn fucking leven

Gewoon de helft spenderen aan drank, drugs, gokken en vrouwen - de rest gewoon verspillen :ROFLMAO:

Persoonlijk zou ik dan een andere job zoeken maar dan in het genre van vrijwilligerswerk.
Vrijwilligerswerk in voedselbank of dierenasiel.

Homo Universalis.

Terug
Bovenaan