Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brt
  • Startdatum Startdatum

Zou jij je job blijven doen moest je met de lotto winnen?

• ja

• ja, deeltijds

• nee, een andere job

• nee

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Mijn huidige job is al 18jaar een hobby.
Stoppen dus niet. Wel een overeenkomst wat betreft de uren. (Om zero opvang voor de kids nodig te hebben)

Ik zou het nog steeds doen maar met andere planning/ingesteldheid. Niet meer 'werken werken werken' maar enkel 'werken als ik het wil en er een periode zin in heb'. Uiteraard niet elke dag opstaan en beslissen of ik ga werken, zo werkt het niet. Maar een project afronden en dan enkele maanden eropuit zie ik mezelf dan wel doen ja.

Stikjaloers op de mensen die nog altijd met plezier hun job zouden blijven doen. Hoe zalig moet uw leven zijn als je elke dag iets kan doen dat je écht graag doet? Ik ken dat gevoel niet :(

Dus aan de mensen die hier 'ja' hebben geantwoord: ik ben heel benieuwd wat jullie doen om den brode.

Stikjaloers op de mensen die nog altijd met plezier hun job zouden blijven doen. Hoe zalig moet uw leven zijn als je elke dag iets kan doen dat je écht graag doet? Ik ken dat gevoel niet :(

Dus aan de mensen die hier 'ja' hebben geantwoord: ik ben heel benieuwd wat jullie doen om den brode.
Volledig remote programmeur in een bedrijf zonder bureaucratisch gedoe, alleen hoofdnoodzakelijke meetings en business mensen zijn mee met hoe je op een efficiënte manier software maakt.

Ik heb enorm veel vrijheid in het werk dat ik doe en mijn work-life balance is belachelijk goed.

Mss eens gaan luisteren bij Telenet of Fluvius/Atrias - naar verluidt hebben ze daar een IT probleempje waar ze volgens mij 7 digits voor over hebben voor diegene die het oplost.
In dat soort bedrijven ga ik nooit meer werken, de interne politiek maakt het onmogelijk om iets productief te doen.
Te veel mensen met jobs die niets toevoegen.

Nope

Zeer veel MTB vakanties (eventeel daar ook wel wat meehelpen).
En wat vrijwilligerswerk in een dierenasiel of voedselbank.

Ja, ik zou sommige collega’s te hard missen denk ik.

Veel van hen zijn goede vrienden geworden die jammer genoeg overal wonen zodat rap rap afspreken moeilijk is.

En ik doe men job ook graag.

Mss 4/5de, dat wel.

Iedereen zal wel eens in zijn job hebben: fuck it, zoek het maar uit. Het verschil is in dat geval dat het binnen de mogelijkheden ligt om zoiets te doen.

Hoe zalig moet uw leven zijn als je elke dag iets kan doen dat je écht graag doet? Ik ken dat gevoel niet :(
Ik zou toch eens nadenken wat je voldoening geeft in het leven/job en daar op focussen. Buiten in je bed is er geen plaats waar je meer tijd doorbrengt…

Ik zou persoonlijk graag een meer afgelijnde job waar ik het gevoel hebben dat mijn werk “af” is opt einde van de dag en waar ik dan wel initiatieven kan nemen ter verbetering.

Moeilijk, doe mijn job heel graag en zou niet weten wat met al die tijd te doen. Echter lijkt minder werken heel relaxt in combi met eigen gezin. Maar mijn job is bij halftijds of minder werken ook veel minder leuk qua inhoud. Zou dus misschien voor 60 of 70 procent werken gaan.

Maandag en dinsdag hele dagen en donderdag dan tot een uur of 14 maar. Lijkt me de sweet spot.

Ik ben er ondertussen 40, ik moet asap écht beginnen profiteren van het leven ipv ne ganse dag in een duffe kantoor te zitten met collega's en ne baas die ik het liefst van al een kopper wil geven en door het raam van de 16de verdieping wil gooien. U raadt het al, ik zou er ONMIDDELLIJK mee stoppen. Vervolgens me heel de dag suf poepen met elke dag een andere ho, kilos baida door mijn neusgaten knallen om vervolgens de dag af te sluiten in één of ander sterrenrestaurant met flessen champagne. Dit allemaal terwijl ik heel de wereld rondreis voor de rest van mijn fucking leven
Ik dacht frituur ipv sterrenrestaurant

Deeltijds, maar wel ergens anders. Dat geld mag wel wat rollen en daar is vrije tijd voor nodig :)

Maar zo een relax jobke zodat je nog wat mensen tegen komt en je toch nog iets hebt om u mee bezig te houden. Staat het je niet aan, ben je gewoon weg en zoek je iets anders. Geld genoeg.

Ik heb een haat-liefde verhouding met mijn job, dus moeilijk. In eerste instantie zou ik nog eens 6 tot 12 maanden leave nemen om te gaan reizen (wsl met de fiets). Uit ondervinding weet ik dat je dat na een jaar ofzo toch ook wat beu begint te worden (tenzij je echt op iets of iemand stoot waardoor je er wil blijven) en terug begint te verlangen naar een vaste stek of terug het modale leven. Stel dat dit inderdaad zo loopt zou ik terugkomen naar België en toch terug mijn huidige job opnemen, maar dan op voorhand al zeggen dat ik elk jaar slechts 9 maanden zou werken en de resterende 3 maanden voor andere zaken. Wat betreft de werkuren lijkt me ideaal om elke dag iets na de middag te stoppen (zeker in de zomer) en de rest van de dag in te vullen met sporten, werken in de tuin, vrienden bezoeken, sociale bezigheden, ... Ze moeten dan maar volk bij aannemen in de kleine KMO waar ik werk om mijn verminderde productiviteit te compenseren. Ik werk in een klein bouwbedrijf, dus ik zou bv. enkel nog maar offertes maken en één werf in uitvoering opvolgen (ipv. 5 ofzo). ... jaja ik zie het al volledig zitten :fingerguns:

Terug
Bovenaan