Maakt inderdaad helemaal niets uit. Hij had gewoon op dat moment niet achter het stuur moeten zitten.Je weet niet waar die eerst heeft gezeten he. Zijn ons zaken ook niet.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maakt inderdaad helemaal niets uit. Hij had gewoon op dat moment niet achter het stuur moeten zitten.Je weet niet waar die eerst heeft gezeten he. Zijn ons zaken ook niet.
Net zoals nultolerantie voor drugs er niet voor zorgt dat mensen geen excuses voor alcoholintoxicatie verzinnen, gaat nultolerantie voor alcohol er niet voor zorgen dat mensen niet oververmoeid of gestresseerd achter het stuur kruipen.Nee, nultolerantie voor alcohol gaat helpen vermijden dat mensen excuses verzinnen over waarom het voor hun situatie wel oké was om nog te rijden itt al die andere.
Niet 100% correct want een echte nultolerantie bestaat niet. Elk lichaam maakt een verwaarloosbare hoeveelheid alcohol aan.Enkel een nultolerantie maakt het duidelijk wat kan en wat niet kan.
Ik zou hier eerst op concentreren. En daarna zien we wel.maar ik zou toch ook graag eerst de pakkans verhoogd zien
Kamp Waesig, voor de echten. Eerst een tiental pinten en dan de Tenderfeet.Tom dus toch zat achter het stuur. Nieuwe serie "Rijden DWaes"?
Gelukkig is er niemand 'onschuldig' omgekomen en overleeft hij het waarschijnlijk zelf wel.
Ik snap wel niet waarom wij filmpjes kunnen/moeten zien van zatte Waes op café. Privacy is ver zoek precies in de smartphone tijden.
Het bevestigt wel dat hij stond te wankelen op zijn benen. Dat is niet "lichtjes zat" maar poepeloere.Dat filmpje is in ieder geval relevanter dan een stelletje BV's die op hun sokken met hun piemel staan te zwaaien.
Maar was het nodig: nee.
Je geeft het hier zelf aan. We moeten het erin krijgen dat het not done is om met alcohol achter het stuur te kruipen.Nultolerantie is een mooi idee, maar helaas gaat het niet uitmaken.
Als je naar huis rijdt en je weet dat 99 op 100 je niet gaat worden tegengehouden, maken de marges helemaal niet uit.
Ik denk dat we hier met een mentaliteits probleem zitten, maar nultolerantie gaat voor gekke situaties zorgen.
De oplossing ligt volgens mij in het feit dat we moeten het erin krijgen dat het gewoon "not done" is om met alcohol achter het stuur te kruipen. Maar geen idee hoe we dat doen. Beetje zoals roken op restaurant of cafe in de jaren 90, ofzo.
Zoals eerder gezegd: uw gezelschap zou u moeten tegenhouden om te rijden. Hoe we dit bereiken, ik heb er geen idee van. Iemand had moeten zeggen: "gij gaat toch nie zo naar huis rijden?"
En dat is niet gebeurd.
Repressie werkt niet voor dit soort zaken, als dat zo was zou de doodstraf bij moord er voor zorgen dat er nooit moorden gebeuren bvbJe geeft het hier zelf aan. We moeten het erin krijgen dat het not done is om met alcohol achter het stuur te kruipen.
De maatregel die dat duidelijk maakt ... Nultolerantie.
Het gebrek aan nultolerantie geeft net aan "ge moogt drinken, maar niet te veel he"
Het heeft toch overduidelijk gewerkt voor roken op café ook?Repressie werkt niet voor dit soort zaken, als dat zo was zou de doodstraf bij moord er voor zorgen dat er nooit moorden gebeuren bvb
Zo werkt het (helaas) niet
Het heeft toch overduidelijk gewerkt voor roken op café ook?
Het rookverbod op cafe heeft gewerkt door een combinatie van controles (pakkans) en stevige straffen. Cafegangers riskeren boetes, maar meer nog: cafebazen riskeren serieuze boetes tot sluiting. Zij willen dat risico niet lopen, waardoor ze dus ook vaak zelf gaan optreden tegen rokende cafegangers.
Edit: ik durf stellen dat een totaal rookverbod vaak genegeerd zou worden indien de straf enkel voor de cafeganger zelf zou zijn en de controles maar sporadisch.
Duidelijk dat economische belangen een gigantische rol spelen.Het rookverbod op cafe heeft gewerkt door een combinatie van controles (pakkans) en stevige straffen. Cafegangers riskeren boetes, maar meer nog: cafebazen riskeren serieuze boetes tot sluiting. Zij willen dat risico niet lopen, waardoor ze dus ook vaak zelf gaan optreden tegen rokende cafegangers.
Edit: ik durf stellen dat een totaal rookverbod vaak genegeerd zou worden indien de straf enkel voor de cafeganger zelf zou zijn en de controles maar sporadisch.
En het is nu eenmaal onmogelijk om aan een boete te ontsnappen als cafe baas - als je roken toelaat merkt iedereen die binnenstapt dit direct en dus zal er vroeg of laat wel eens een klant dit bij de politie melden.Het rookverbod op cafe heeft gewerkt door een combinatie van controles (pakkans) en stevige straffen. Cafegangers riskeren boetes, maar meer nog: cafebazen riskeren serieuze boetes tot sluiting. Zij willen dat risico niet lopen, waardoor ze dus ook vaak zelf gaan optreden tegen rokende cafegangers.