Je zou er van verschieten hoeveel vaders er 's ochtends al pinten staan te hijsen als ze met hun zoon naar de voetbal gaan. 1 jaar lang trainer geweest bij een U13-ploeg en veel pinten zien passeren, voor 12u.
Ik ga mij hier niet populair maken maar ook schuldig hier.
Ik ga ook met mijne zoon op zaterdag naar zijn wedstrijden zien, U8 en matchen beginnen meestal rond 9u. Om 10u hebben wij allemaal ons eerste pint in handen en dat worden er dan gemakkelijk 5 à 6 op 2 uur tijd. Nadien stappen wij allemaal in onze auto met ons kinderen en rijden we naar huis. De meeste wonen, waaronder mezelf, op 5 minuten van de voetbal. (
wat het zeker niet goed praat uiteraard!)
Op zondag speel ik dan zelf voetbal en als ik zie wat daar allemaal wordt gedronken om dan nadien allemaal in de auto te stappen, op die 12 jaar dat wij samen spelen zijn er nog maar 2 tegen gehouden geweest waarvan rijbewijs werd afgepakt en waarbij 1 in de beek is gesukkeld met zijne fiets.
Alle leeftijden, 20 jarige maar even goed de veteranen ploeg.
Ik rij regelmatig met gemakkelijk 8 pinten op naar huis op een zondag namiddag na de voetbal. (tijdspanne van 4u ofzo)
Heb zelf al een stuk of 4 x moeten blazen, 3 x kwam ik van het werk (nuchter) en 1 x van restaurant maar ook safe geblazen, desondanks met wel wat glazen op (aperitief, paar glazen wijn en Duvel).
Ze doen gewoon veel te weinig controles en veel (waaronder mezelf) zouden gewoon is tegen de lamp moeten lopen.
Al die keren dat ik in mijne auto ben gestapt met glas te veel op was ik nooit zichtbaar dronken, kan er helaas veel te goed tegen. Dat mijn reactievermogen in de wagen niet optimaal is ga ik uiteraard niet ontkennen.
Nee, ik ben er zeker niet fier op.