Archief - Grafische kaart in nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Timo-

Legacy Member
En een x1900xt of 7900GTX. Welke processor (op dit moment) moet je daar minstens voor hebben ? Met een conroe (de op een paar na duurste) moet dit toch zeker lukken he ?

Davion

Legacy Member
- 7900GT is prijs/kwaliteit een pak beter. Als processor zou ik der toch een 3700+ SanDiego of X2 3800+ voorhangen. Conroe zal er zeker no probs mee hebben.

-Timo-

Legacy Member
Zeg ik heb nog even een vraagje :) Ik zie op verschillende sites da mensen in hun pc 2 harde schijven steken van bv 160 GB. Maar wat is nu eigenlijk het voordeel van 2 harde schijven en niet 1 harde schijf van 320 GB ?

steffoe

Legacy Member
dat als 1 kapot gaat ge nog de andere hebt
da ge bijv 1 van de 2 er kunt uithalen en in een icy box steken
da ge 1 schijf voor data en een voor u windows kunt gebruike

Davion

Legacy Member
Ge kunt u schijf ook in partities verdelen hé steffoe :)
Eigenlijk is der weinig winst aan, echter het kan bvb zijn dat iemand 3 jaar geleden eentje van 160Gb heeft gekocht, en nu opnieuw..

zaffah

Legacy Member
Thammels zei:
Zeg ik heb nog even een vraagje :) Ik zie op verschillende sites da mensen in hun pc 2 harde schijven steken van bv 160 GB. Maar wat is nu eigenlijk het voordeel van 2 harde schijven en niet 1 harde schijf van 320 GB ?

2x 160GB kan je in RAID zetten?

SMa

Legacy Member
steffoe zei:
ik vind 2*160 toch veiliger
er is dubbel zoveel kans dat er 1 schijf stuk gaat
maar als je al de pech hebt dat je 1 schijf hebt die het opgeeft ben je wel "maar" de helft van je data kwijt



en wat heeft dit alles nog te maken met een Grafische kaart in nieuwe pc? :p

-Timo-

Legacy Member
Niets maar deze thread had ik al eens gemaakt en voor zo 1 klein vraagske moete toch gene nieuwe openen he ;)

-Timo-

Legacy Member
Ik denk dat ik een x1900xt ga nemen ipv 7900GT.

Ik denk er toch aan om AMD te nemen want ik geloof eigenlijk niet in die "prijzentabel" van de conroe.

SMa

Legacy Member
Thammels zei:
Ik denk er toch aan om AMD te nemen want ik geloof eigenlijk niet in die "prijzentabel" van de conroe.
En waarom geloof je daar niet in? :wtf:
De prijsdalingen van de 9xx zijn toch ook waarheid geworden? (die 3 maanden ervoor aangekondigt werden)

SMa

Legacy Member
Intel is lang achtergebleven op AMD
zie de Conroe als een groot offensief
ze kunnen het hen niet meer veroorloven om duur te zijn

boostah

Legacy Member
sheep zei:
er is dubbel zoveel kans dat er 1 schijf stuk gaat
maar als je al de pech hebt dat je 1 schijf hebt die het opgeeft ben je wel "maar" de helft van je data kwijt



en wat heeft dit alles nog te maken met een Grafische kaart in nieuwe pc? :p

der staat ni bij welke raid, raid 0 =dubbel zo onveilig, raid 1 veel veiliger

Yank

Legacy Member
boostah zei:
der staat ni bij welke raid, raid 0 =dubbel zo onveilig, raid 1 veel veiliger
't Gaat hier niet over raid, maar gewoon 2 schijven hebben. Raid 0 en 1 vind ik beide in de meeste gevallen niet echt interessant, raid 0 geeft maar relatief weinig winst en raid 1 verlies je de helft van je opslag mee.

-Timo-

Legacy Member
Alle onderdelen staan vast enkel nog :
(ik zeg wel indien ik een AMD neem, want ik ben er nog niet helemaal uit) :
X2 4200+ of x2 4400+
x1900xt of 7900GT
Ik zou natuurlijk het duurste willen nemen maar is het zijn geld wel waard ? Graag jullie mening

Davion

Legacy Member
De X2 4400+ heeft een cacheverschil, kzou ofwel die nemen ofwel de X2 3800+. De graka's zijn vrij gelijk aan mekaar, als ge nVidia wilt pakte de 7900GT, als ge ATi wilt pakte de X1900XT. De nVidia's lopen wel koeler en hebben nen minder luidruchtige koeler als de ATi's.

the_brainiac

Legacy Member
Davion zei:
De X2 4400+ heeft een cacheverschil, kzou ofwel die nemen ofwel de X2 3800+. De graka's zijn vrij gelijk aan mekaar, als ge nVidia wilt pakte de 7900GT, als ge ATi wilt pakte de X1900XT. De nVidia's lopen wel koeler en hebben nen minder luidruchtige koeler als de ATi's.
pardon? de 7900GT zijn fan draait toch altijd @ 100%
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan