Archief - Grafische kaart in nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
- Neen, en neen.
- Ja, maar ik zou de X2 4400+ dan pakken, dan hebde een cacheverschil, uiteraard is de X2 4200+ niet slecht.

-Timo-

Legacy Member
Davion zei:
- Neen, en neen.
- Ja, maar ik zou de X2 4400+ dan pakken, dan hebde een cacheverschil, uiteraard is de X2 4200+ niet slecht.
Is dit dan zo'n groot verschil die cache ? Is dit sneller of wat ?

-Timo-

Legacy Member
Is een Intel Pentium D 950 ook goed qua prestaties want ik vind hier maar weinig info over. Of is een X2 4200+ dan een betere keuze ?

-Timo-

Legacy Member
Nog even 2 vraagjes :
Is het de moeite om op de AM2 CPU's (en moederborden) te wachten ?
Komen dan dezelfde CPU's uit als skt 939 maar dan in AM2 versie ? Is de prijs van die CPU's dan hetzelfde ?

Davion

Legacy Member
- Niet bepaald, Conroe van Intel is eerder de moeite
- Idd, alleem hebben ze een DDR2 memcontroller, prijs gaat vermoedelijk iets hoger liggen.

-Timo-

Legacy Member
Kan ik dan niet beter een Intel Pentium D 950 nemen dat ik binnen een jaartje kan upgraden naar een conroe (of is dit een andere socket ?) ?

Davion

Legacy Member
Je kan beter gewoon wachten dan, Conroe komt binnen de 2 maanden.

SMa

Legacy Member
sinds de prijsdalingen denk ik dat de prijs/kwaliteitsverhouding +- gelijk ligt tussen de 9xx'n en de X2's
en nog een voordeel is dat je al meteen met DDR2 werkt
en met wat geluk komt er bij de launch van de Conroe een nieuw bios uit voor je mobo
(bij de Asus P5WD2-E schijnt hier een grote kans op te zijn)

Davion

Legacy Member
Het probleem is als je nu een mobo koppt dat je niet met 100% zekerheid kan zeggen dat de Conroe derop werkt, in feite wel, maar in hoeverre gaan moederbordfabrikanten al hun LGA775 mobo's de nodige BIOS update geven?

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Je kan beter gewoon wachten dan, Conroe komt binnen de 2 maanden.

conroe kwam pas begin september dacht ik (mag ik dus u bron zien :p, kzou ook wel willen weten wanneer ie juist komt) + men weet prijzen, maar nieuwe architectuur = hoge prijzen int begin om van hun huidige stock af te geraken en de beschikbaarheid weet ge ook ni (hoewel intel instaat is veel direct te produceren)

maar ik ben van mening, ge kunt blijven wachten, der komt altijd wel iets beter uit

Davion

Legacy Member
- Ik geloof dat het op tweakers van gisteren staat dat ze Conroe juni/juli releasen om AMD te couteren die deze maand hun AM2 willen releasen!

SMa

Legacy Member
Tweakers zei:
n juni zal de Woodcrest-processor voor servers worden geïntroduceerd, in juli de Conroe voor desktopsystemen en in augustus de Merom voor notebooks.
:applause:

net nu ik een 9xx ging bestellen
best dat dit nog niet gebeurd is :p

-Timo-

Legacy Member
Even puur ter informatie :
Is een dual 7900GT in SLI dus beter als een enkele 7900GTX of is dit zijn extra geld niet waard ?

SMa

Legacy Member
Imo is dit een dikke overkill en zul je nog eens €700 à €1000 moeten investeren in een cpu die dit aankan.

boostah

Legacy Member
idd, maar als je bv op 1280*1024 speelt is het imho al onnodig van de dikste grafische kaart te kopen aangezen 9/10 keer de CPU de bottleneck gaat zijn

voor mensen die dual monitor of minimum 1600*1200 spelen is dan weer de gfx kaart de bottleneck en de cpu niet meer (maja alles relatief zien he)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan