Simon Meskens
Legacy Member
Ik ben van plan van een PCtje te kopen dat kan dienstdoen als mijn main workstation voor de komende jaren. Nu is dat een P4 2.0GHz, maar die begint nu zachtjes aan te kort te komen (zit bijvoorbeeld maar een 9250 Radeontje in). Het belangrijkste is voor mij dat hij eventuele upgrades aankan en dat hij lieftst niet TE veel gaat kosten (het is geen games bak, meer een all-purpose, ik game zelden).
Okeej, de case ben ik nog niet uit, iets met minimum 450W voeding
975X mobo (compatibel met 45nm cpus, goed voor upgrades)
Pentium D920 (geen 930 voor het geval ik wil overclocken)
2x 1GB DDR2-PC2 5400 (of gelijkaardig)
200GB SATA (kan ook 180 of 250 zijn, hangt af van de prijs)
Audigy soundkaartje (2 ZS Platinum of de 4 PRO, maakt niet echt uit)
Ik weet het allemaal nog niet goed en ik ben slecht met prijzen. Ik wil er een gaka met dual dvi en liefst 3.0 pixel shaders in, maar welke weet ik echt niet. Ik had liefst de prijs beperkt tot ~1200 euro, daar zit ik wrr hopeloos over. Kan iemand me helpen dit in mijn budget te passen?
DVD RW, keyboard, muis, schermen heb ik al, dus die hoef ik niet mee te rekenen.
Okeej, de case ben ik nog niet uit, iets met minimum 450W voeding
975X mobo (compatibel met 45nm cpus, goed voor upgrades)
Pentium D920 (geen 930 voor het geval ik wil overclocken)
2x 1GB DDR2-PC2 5400 (of gelijkaardig)
200GB SATA (kan ook 180 of 250 zijn, hangt af van de prijs)
Audigy soundkaartje (2 ZS Platinum of de 4 PRO, maakt niet echt uit)
Ik weet het allemaal nog niet goed en ik ben slecht met prijzen. Ik wil er een gaka met dual dvi en liefst 3.0 pixel shaders in, maar welke weet ik echt niet. Ik had liefst de prijs beperkt tot ~1200 euro, daar zit ik wrr hopeloos over. Kan iemand me helpen dit in mijn budget te passen?
DVD RW, keyboard, muis, schermen heb ik al, dus die hoef ik niet mee te rekenen.

)...

, ik zal je ze dan niet aanpraten, als ge ze niet wilt dan wilde ze niet :doc: (sommige dingen hebben een reden waarom ze zo goedkoop zijn....maarja) maar ik zou in jouw plaats de aankoop uitstellen tot conroe. idem als je nu een amd zou kopen trouwens, wachten op nieuwe soc