Archief - Nieuwe toekomstgerichte PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
van dat oc'n van een intel dual core:
lees dit dan eens door, is wel met een 820

voor de mensen die te lui zijn om te lezen; kort samengevat:
P4 820 stock: 2.8GHz
max overclock: 3.5GHz & wordt enorm heet

ik heb er geen idee van wat er verandert is bij de 9xx reeks, maar hou toch ook nog rekening met die review
als ik me niet vergis zitten er nog altijd 2 Prescott's in een 9xx (net zoals bij een 8xx)

ComputerVISTA

Legacy Member
Tja een clawhammer wordt ook heet en dan moet hij nog niet eens oc't lopen. Als je maar genoeg koelt dan kan je alles vrij koel doen lopen.

Simon Meskens

Legacy Member
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=438642

Laten een 670 lopen aan 4.5 aircooled, dus ik denk dat je met de 920 makkelijk de 4.5 grens haalt. Ik ben trouwens niet van plan 4.5 te halen, dan kan ik al beter watercooling zoeken en dat wil ik niet. Ik bedoel gewoon dat 975x + 920 de ideale combo voor oc'en is. (Dat hoorde ik toch van meerdere bronnen, ik ben geen specialist)

Effe opgezocht:

In simple words: Conroe is supposed to peform clealry better than Presler, but it is still at least 9 months away. My recommendation: Buy now a 975X board (it will later work with Conroe) and a "cheap" Presler 920. There is currently no "965" chipset, if you want to have something really cheap you have to take a 945 chipset board. But it will not work with Conroe.

By the way: All benchmarks and reviews indicate that Presler is a good processor, in particular the cheaper versions offer good value for money. A 920 or 930 will be a far better choice for the next 9 to 12 months until Conroe is out than a 530.

Met andere woorden, voor wat ik deze pc nodig heb, koop ik best een 920 en dan later een Conroe ofzo. Ik heb geen bleeding edge cpu nodig. RAM is iets belangrijker, dus ga ik daar voor een 2GB kitje. Snappie?

Oh, en ik ga voor de graka waarschijnlijk voor een HIS X1600XT IceQ Turbo DL-DVI, DVI 256MB GDDR3 PCIe. Ik had dit al gepost, maar blijkbaar is die post verwijderd door een mod (waarom weet ik niet).

Dat wordt het dus wrr :). Weet er iemand een goede winkel in de buurt van Oost-Vlaanderen/Brussel of een die kan opsturen en die ook natuurlijk deze stukken hebben?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Simon Meskens zei:
Weet er iemand een goede winkel in de buurt van Oost-Vlaanderen/Brussel of een die kan opsturen en die ook natuurlijk deze stukken hebben?
Check de sticky, kan niet zijn dat je daar niets vindt van winkels.

duploxxx

Legacy Member
tja, laten we hopen dat de 975x er zeker op werkt he, als ik nieuws lees is de discussie volop bezig... is niet de eerste keer dat intel ineens de kar draaid en toch andere chipsets nodig heeft. had gelezen op tweakers dat mogelijk de huidige 975 nog niet compatibel zijn en mogelijk een nieuwe revisie uitkomt. daarmee zeg ik nogmaals 'wacht nog effe tot er meer nieuws is'

btw link over die 670... kan je niet vergelijken met een dualcore he. mijne amd doet ook 2700 op 1.32v zulde weinig dualcores vinden die dat doen, er zullen er wel een paar zijn...

HIS kan je niet zo veel vinden in BE btw....

duploxxx

SMa

Legacy Member
idd, een 670 is single core (1 Prescott)
een 920 dual core (2 Prescott's = hot + hot)
en ik dacht dat een 670 toch wel tegen de 5GHz zou moeten kunnen gaan?

hier hadden ze een positievere ervaring met de 820:
http://www.legitreviews.com/article/210/6/
nuja, ik hoop dat die 920 goed zal werken :) en dat intel nu toch 2 heatsensors gebruikt ipv 1

Simon Meskens

Legacy Member
Wanneer en waar vind ik meer info hierover?

Misschien ga ik dan toch beter voor de AMD config. Hoe zit het daar met toekomstvisie? Als ik een x2 3800+ neem ofzow, kan ik dan later upgraden of zit ik daar aan vast?

Oh en ik heb een vraagje over die Raptor HDD's die ik overal zie. Die zijn blijkbaar 36 of 74 GB ofzow, hoe komt dit? Ik meende te zien dat die aan een hoger rpm lopen. Ik ga nu mijn OS laten lopen op een oudere 60GB 7200rpm met een extra 200 - 250GB SATA. Misschien de 60GB vervangen door een Raptor? Prijs schatting?

SMa

Legacy Member
meer info: hier te vinden ;)

je zal zowiezo met amd en intel ooit vastzitten,
maar een X2 3800+ is zeker geen foute aankoop, je kan later nog altijd upgraden naar een X2 4800+ als je dat wilt en als die in prijs gezakt is, dat zal wrs de snelste blijven voor die socket

prijsschatting: veel te duur
ik denk +-110 euro voor 36gb
voor gewoon gebruik zal je dat niet voelen, enkel bij grote bestanden

Simon Meskens

Legacy Member
keej, de 60GB is IDE denk ik. Maakt dat veel verschil als ik mijn OS daar op run tegenover een SATA?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Neen, enige voordeel die ik zie in SATA zijn de kleinere kabels die dan ook voor een betere airflow zorgen en mss handiger zijn als je vaak in je case aan't rommelen bent.
Snelheden:
ATA = 100/133MB/s
SATA = 150MB/s
SATA2 = 300MB/s

Allemaal theoretische cijfertjes, het verschil is verwaarloosbaar en amper merkbaar.
Zelfde eigelijk voor de Raptors. Veel te veel geld voor wat et maar is.

Simon Meskens

Legacy Member
Antec Sonata II 450 Watt Smart Power Silent Piano Black
€ 125.00

Intel D975XBX (s775-I975X-fsb800/1066-DDR2-SATA II-Raid 5 )
€ 269.00
Intel PIV 920 2.8 Ghz Dual Core Boxed Fsb 800 2 x 2 Mb S 775
€ 279.00

Msi Radeon RX1600PRO Pci-E 256 Mb Ddr2 + Tv-out + Dvi
€ 193.00

Corsair 2048 mb Ddr 500 Twinx XMS 4000 (2 * 1024 Mb)
€ 263.00

Seagate Barracuda 7200.7 200 Gb 7200 Rpm 8 mb S-ATA
€ 106.50


Totaal € 1235.50

Op Codima.be

Lijkt dit op wat? Stukken compatibel? Zijn de prijzen niet te duur?

+60B IDE
+DVD-RW
+2 Monitors

Nog iets dat ik mis?

Davion

Legacy Member
Lijkt me goed, maar ik zou een ASUS, MSI of ABIT moederbordje nemen.

eniac

Legacy Member
Jah, willen overclocken naar 4.5GHz en dan een Intelmobo nemen... Iets zegt me dat je niet echt thuis bent in het overclockwereldje? (geen schande natuurlijk, iedereen begint ergens)

Simon Meskens

Legacy Member
Ik ben niet van plan em naar 4.5 te ocen, ik wil juist niet dat ik binnen een paar weken em wil ocen en dat het dan niet gaat. (Ik zou graag een 920 2.8 @ 3.x hebben)

En dat mobo, tis ofwel dat of eentje van MSI. beter MSI? Probleem is dat ik die stukken bijna nergens allemaal vind. Ik ga straks een offerte opmaken met de stukken die ik echt wil en opsturen. Zal ik dan hier ook efkes zetten.

Msi 975X Platinum (i975X-Fsb 800-Ddr2-Pci-E-Sata Raid-Glan.) dan? Ik had de Intel gekozen omdat die SATA II had, maar ik heb het dan toch niet nodig.

voor de graka lijkt die HiS me ideaal, maar ze hebben em niet bij codima. Misschien koop ik die appart.
Is die cpu ok?
Ow, en de RAM? lijkt me wel een tof 2GB setje, ben ik correct? of is het zijn geld niet waard?

SMa

Legacy Member
eens je begint met oc'n zet je die altijd op de maximum stabiele speed ;)
en het is altijd een teleurstelling wanneer je niet meer hoger kan

dus mss beter die MSI kiezen
SATA II maakt toch nx uit

en winst van 2gb:
lees deze post eens ;) 2gb met ATI vs. 2gb met NVidia
https://www.beyondgaming.be/forums (thread over men DDR2)
=> als een ATI 100% winst uit 2gb ram haalt, dan haalt NVidia er 300 uit (bij BF2)
als je meerdere applicaties runt zal het wel handig uitkomen (de graka heeft daar namelijk nx mee te maken)

Davion

Legacy Member
- Goed mobo, SATAII maakt niets uit.
- HIS is zeker goed
- CPU lijkt me ok.
- Corsair is nooit slecht :)

Simon Meskens

Legacy Member
Okeej, in dat geval wordt het codima voor alles behalve de graka, dan zoek ik daarvoor die HiS x1600 xt dl-dvi ergens anders (weet er iemand een winkel waar zem hebben? Tis de HIS X1600XT IceQ DL-DVI, DVI 256MB GDDR3 PCIe)

Edit: Komplett.be:

Antec Sonata II Miditower, Zwart m/450W PSU
Club3D Radeon X1600XT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI-I, VIVO, Retail
Crucial DDR2 PC4200 2048MB CL4 Kit m/twee identieke DDR2 PC4200 1024MB CL4
Intel Pentium D 920 2.8GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler
Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA2 16MB 7200RPM
MSI 975X Platinum, I975X, Socket-775 Firewire,SATAII,ATX,GbLAN,DDR2,PCI-Ex16
Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Zwart Floppy Drive Intern
Sunsway/ST Lab PCI USB2.0/FireWire Combo ,2x FireWire (6-pin),3x USB 2.0

1193.98 EUR

De kaart is van club3D, is dat merk okee?
En een 2GB setje van Crucial, da zit ook wel goed, juist?

Dit wordt em! Lijkt me wel okee nu. Kan iemand me zeggen of deze componenten samen werken? Vind em wel een schone mix van high-range en mid-range componenten.

Owjah, moet ik hier nog extra kabels of fans bijbestellen?

Davion

Legacy Member
- Club3D is normaal OK
- Crucial is ook niet slecht.
- Lijkt me OK, alleen 1 extra 120mm is er nodig, echter zou ik de Maxtor HDD vervangen door een ander merk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan