Archief - Nieuwe toekomstgerichte PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Simon Meskens

Legacy Member
Mezelf aarden, hoe doe ik dat? Gewoon radiator eens aanraken ofwat? (zo herinner ik me dat toch uit Fysica). Ik ben echt een controlefreak, had ik maar zo een polsbandje :D

Fir3wulf

Legacy Member
eniac zei:
Ik denk dat iemand die het voor de eerste keer doet en al angstzweet krijgt bij het bekijken van de hele klus dat wel eens gemakkelijk zou kunnen vergeten ;)
kheb het ook voor den eerste keer gedaan, pc werkt perfect en heb da ook nie gedaan ze..
Btw, gade gij uw power cable of zelfs uw voeding al in uw pc zetten alvorens de rest erin zit ? Waarom aarden als er geen gevaar moet zijn ?

eniac

Legacy Member
firewulf1 zei:
kheb het ook voor den eerste keer gedaan, pc werkt perfect en heb da ook nie gedaan ze..
Btw, gade gij uw power cable of zelfs uw voeding al in uw pc zetten alvorens de rest erin zit ? Waarom aarden als er geen gevaar moet zijn ?

Voor zover ik weet kan je met statische electriciteit die op jou hangt een electrische component naar de zak helpen, ongeacht of die onder stroom staat of niet. Ik zeg niet dat het altijd gebeurt, maar je doet er toch best aan om het toch te doen.

@ Simon Meskens: om jezelf te aarden: radiator aanraken, aardingspin van een stopcontact aanraken. Ik doe het herhaaldelijk als ik aan een PC bezig ben, polsbandje heb ik ook nog niet.

vinnieman

Legacy Member
firewulf1 zei:
ja, je ram en cpu zette er toch al op voorda ge um mb in uw kost zet ??

stap 3 is nie altijd nodig he :)

Tegenwoordig moet je toch altijd koelpasta of een pad gebruiken voor de nieuwere cpu's...of ben ik verkeerd

Ook bij de boxed versies van AMD?:help:

Davion

Legacy Member
BOXED normaal niet, zowel Intel als AMD hebben op hun BOXED koelers al een thermal pad :)

smason

Legacy Member
Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in de Conroe voor een volgende pc, maar als ik bepaalde nieuwsberichten lees kan je toch best wachten en NIET NU al een moederbord etc kopen die later de Conroe ZOU ondersteunen.

Het zou niet de eerste keer zijn dat Intel (of wie dan ook) het flikt zodat de huidige highend (+ 250 euro voor een mobo man ... :s) s775 975X mobo's later tòch niet compatibel met de Conroe zouden zijn.

IMO: Wachten tot de nieuwe generatie CPU's er écht zijn, maarja dat is je eigen keuze.

En aangezien je systeem blijkbaar al besteld is :)

Laat ons weten hoe die Intel je bevalt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan