Archief - Nieuwe toekomstgerichte PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Simon Meskens

Legacy Member
Dank u :)

Ja, de maxtor had ik al veranderd door een Western Digital denk ik, omdat Maxtors nogal slechte product testing hebben.

Anyway, ik ben nogal slecht met modding, en ik ken de case die ik koop niet echt. Als ik een extra 120mm fan koop, is er dan ruimte om die te plaatsen?

Davion

Legacy Member
Bij die kast is er maar 1 120mm fan, en er is 1 plak van 120mm open gelaten, daar moet ge die fan dan steken, das geen modden :)

n0sTRa

Legacy Member
als je toch iets wat wilt oc'en met een intel wrm dan niet bvb voor de DFI LANPARTY 925X-T2 + ocz oc ram gaan

Simon Meskens

Legacy Member
Omdat de 925x oud is binnen 5 maand?

En ik wil niet overclocken, alhoewel het een plus zou zijn... Allee ja, kwee nog ni, maar 975x is een prioriteit en oc-en niet

Kheb een AKASA Amber Series Ultra quiet Fan 120mm Twin ball bearing, 18 db(A) fan bijbesteld :) (Was al dat ze hadden, maar lijkt me wel ok)

SMa

Legacy Member
ik vind 270 euro wel redelijk duur... enkel en alleen voor een 975x chipset
die 925x zal ook al goed zijn
hoe goed een northbridge is voel je vooral bij het overclocken, dus met dat intel mobo zal je het wrs nooit echt voelen
ik heb een 915p, en dat levert geen problemen, ook al is die nog ouder

Simon Meskens

Legacy Member
de 925x ondersteund toch geen 45nm cpus? Dan is die niets meer waard als de nieuwe cpu's uitkomen...

peter79

Legacy Member
die 975x wel ? Ik weet er niet zo veel van, maar het zou me verbazen

Simon Meskens

Legacy Member
Case:
Antec Sonata II Miditower, Zwart m/450W PSU
AKASA Amber Series Ultra quiet Fan 120mm Twin ball bearing, 18 db(A)

Mobo+CPU:
Asus P5WD2 Premium, I955X, Socket-775 SATAII, ATX, Dual-GbLAN, DDR2, PCI-Ex16
Intel Pentium D 920 2.8GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler
Zalman CNPS7700-AICu CPU-Cooler Socket 478/775/754/939/940

RAM:
Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit m/twee identiek CM2X1024-5400C4 Dimm

Graka:
Club3D Radeon X1600XT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI-I, VIVO, Retail

Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Zwart Floppy Drive Intern
Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM
Antec Silver Thermal Compound

Okeej, editje.
P5WD2 van asus ipv 975X
Zalman voor CPU toegevoegd
Corsair DDR2 PC5400 ipv Crucial PC4200
AKASA 120mm toegevoegd
Western Digital ipv Maxtor

Werkt dit allemaal samen? Ik ga em morgen bestellen zie :)

Simon Meskens

Legacy Member
Heb ik net vorige week nieuw gekocht, dus die ligt hier al :)

Thanks iedereen, ik bestel em vanavond :)

Nu nog iemand vinden om me te helpen em in elkaar te vijzen, want ik veronderstel dat dat wel moeilijker is als een nieuwe AGP video kaart steken...

eniac

Legacy Member
Er zijn online wel genoeg guides te vinden. Moeilijk is het niet echt, gewoon voorzichtig zijn en stap voor stap doen. Eerst de processor op het moederbord, dan thermal paste en koeler (of gewoon ineens de boxed cooler), dan het geheugen erop plaatsen, moederbord in de kast vijzen, HD's en optische drives op zijn plaats steken, deze verbinden met het moederbord, dan grafische kaart en eventuele andere kaartjes erin. Tenslotte alle poweraansluitingen maken en booten.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
eniac zei:
en het moederbord wordt in de case ingebouwd vooraleer de processor en koeler erop te zetten (wat de boel niet altijd gemakkelijk maakt).
WTF ? :D zelfs nog niet op gelet, ook nog nooit gelezen feitelijk. Heb 'k nie echt nodig ook nie :) Maar is dus idd wel simpeler van éérst je cpu en koeler en ram enzo erop te zetten.

Jezelf aarden, dacht dat da erges wel logisch was? :unsure:;)

SMa

Legacy Member
gezond verstand!
dat heb je nodig om een pc in elkaar te steken

het is zoals een puzzel uit 10 stukken :p
1. voorbereidend werk: kast bestuderen en denken waar alles moet geplaatst worden, al de hardware klaarleggen op een grote tafel, jezelf aarde aan een radiator
2. socket beschermingsplaatje open, plaats cpu, luikj toe
3. koelpasta smeren, koeler plaatsen
4. mobo in kast plaatsen
5. alles aankoppelen (frontpanel enzo, met behulp van manual)
6. voeding plaatsen en aansluiten
7. ram plaatsen
8. graka plaatsen
9. harde schijven & optische drives plaatsen en aansluiten
10. op de powerknop drukken en je os installeren

Fir3wulf

Legacy Member
ja, je ram en cpu zette er toch al op voorda ge um mb in uw kost zet ??

stap 3 is nie altijd nodig he :)

eniac

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Jezelf aarden, dacht dat da erges wel logisch was? :unsure:;)

Ik denk dat iemand die het voor de eerste keer doet en al angstzweet krijgt bij het bekijken van de hele klus dat wel eens gemakkelijk zou kunnen vergeten ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja oké, daar heb je mss wel gelijk in. :)
Enfin ja, @ts, je weet et nu ongeveer hoe het moet e, kzou zegn, probeer het es. :p Zo ben ik (net zoals wss een heel stel anderen hier) er ook mee begonnen hoor. ;) En als het kan doe het dan samen met iemand die er al iets vanaf kent.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan