Archief - wachten op Conroe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sjoepap

Legacy Member
Als je nu een processor wilt kopen, is het dan beter om zowieso te wachten op de Conroe van intel ? Je kan natuurlijk niet eeuwig wachten hé... maar is dit echt een buitenkans dat je niet kan missen ??

Naar't schijnt zouden ook de AMD's sterk in prijs dalen eens de conroe uit is...

wanneer ongeveer zullen die (Conroe procs) op de markt komen ? of zijn ze er al ?

dank

-dawnz-

Legacy Member
er zijn al verschillende geruchten en benches die aantonen dat de nieuwe AM2 niet moet onderdoen voor Conroe.
de Conroe zal wel iets sneller zijn maar het gaan nooit waanzinnig veel zijn (dat tonen de benches nu toch al aan)
ook de nieuwe nForce590 chipset ziet er heel lekker uit :D
ik zou wachten tot van beide procs uitgebreide review en benches getoont zijn (desnoods hier opt forum) en dan een beslissing nemen ;)

brainwashed

Legacy Member
idd ksou ook wachten tot er benches uitkomen
dan zou ik kiezen welke me het beste bevalt

-Timo-

Legacy Member
-dawnz- zei:
er zijn al verschillende geruchten en benches die aantonen dat de nieuwe AM2 niet moet onderdoen voor Conroe.
de Conroe zal wel iets sneller zijn maar het gaan nooit waanzinnig veel zijn (dat tonen de benches nu toch al aan)
ook de nieuwe nForce590 chipset ziet er heel lekker uit :D
ik zou wachten tot van beide procs uitgebreide review en benches getoont zijn (desnoods hier opt forum) en dan een beslissing nemen ;)
Bron aub ?

-dawnz-

Legacy Member
Thammels zei:
Daar kom ik nooit:p. Ik heb het wel over AM vs. Conroe he ;)
AM2 hoeft niet onder te doen voor conroe wordt er overal getoont door benches.
bron: overclock-forum :D

SMa

Legacy Member
-dawnz- zei:
er zijn al verschillende geruchten en benches die aantonen dat de nieuwe AM2 niet moet onderdoen voor Conroe.
de Conroe zal wel iets sneller zijn maar het gaan nooit waanzinnig veel zijn (dat tonen de benches nu toch al aan)
ook de nieuwe nForce590 chipset ziet er heel lekker uit :D
ik zou wachten tot van beide procs uitgebreide review en benches getoont zijn (desnoods hier opt forum) en dan een beslissing nemen ;)
mss is dit waar...
maar prijs/kwaliteit gezien?
totaal NIET!

al gezien hoeveel de 5000+ kost? :oink:

Lo$eR

Legacy Member
-dawnz- zei:
AM2 hoeft niet onder te doen voor conroe wordt er overal getoont door benches.
bron: overclock-forum :D
ik vind nergens ni da AM2 +- gelijk is aan conroe

blind_ripper

Legacy Member
dawnz dont u use my name :p
btw ik kan aan conroe graken atm voor 310€ voor de 6300 ;)

187(V)URD@

Legacy Member
sheep zei:
en met wat wil je dit vergelijken?

er zijn nog geen benchmarks uitgebracht van een Conroe met 2*7900GTX
enkel met een single card: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=100019
de cpu van deze benchmark is bovendien niet het topmodel, in tegenstelling tot die uit jou link

ook is er een verschil in koeling:
FX-62 => chilled water
E6600es => air

Ten EERSTE wil ik dat niet vergelijken anders had ik er wel comment bijgeschreven.
Ten TWEEDE zochten ze naar een AM2 product.
Ten DERDE ik post er een link over dat TOTAAL GEEN RELEVANTIE HEEFT MET DE CONROE maar louter zijn capaciteiten laat zien.

Radiance

Legacy Member
Ik wacht zelf nog tot in augustus / september om te upgraden. Of het nu een Conroe of AM2 wordt kan mij op zich weinig schelen, we zien dan wel welke van beide prijs/kwaiteit het beste presteert. Hoewel het er alle schijn van heeft dat het een Conroe wordt, hoor ik alle dagen nog wel iets anders.
Als je zoals ik probeert een jaar of 2 met een pc te doen zou ik idd wachten om nog wat kans op kleine upgrades te hebben.

En welk topmodel nu al dan niet 5 puntjes meer haalt is voor mij persoonlijk dan eigenlijk ook irrelevant, ik koop toch geen cpu van € 5 - 600.

Gunk Acolyte

Legacy Member
Ik zou iig geval wachten op de release van de Conroe, dan kan je nog zien en dan kun jer zeker van zijn dat andere prijzen zullen dalen.

duploxxx

Legacy Member
jaja wachten op conroe doe dat.... nog een paar maanden eer ge ze overal gaat vinden.

dit zal de grootste "paperlaunch" van intel ooit zijn.... er zullen er zeker en vast een hele hoop zijn, maar weinig voor jan en alleman.

volume produktie pas in oktober
http://www.tgdaily.com/2006/04/19/intel_to_ship_core_inq3_2006/

ook support van mobo zal niet mals zijn , zal weinig budget mobo zijn buiten de 965. (conroe kost misschien wat minder (allee dat willen ze toch aantonen, maar ge betaald eens zoveel voor het mobo)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan