Archief - wachten op Conroe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saikoboarder

Legacy Member
dat van die moederborden is idd waar atm.
maar zosnel conroe beschikbaar is zullen de budget mobo's ook wel snel opduiken.

SMa

Legacy Member
RealRoot zei:
mobo moet toch minsten 975X chipset hebben voor Conroe?
965X is ook goed

bij de launch zullen er wrs wel mobo's beschikbaar zijn onder de €150, lijkt me toch al goed als je rekening houdt met de prijs van de cpu

blind_ripper

Legacy Member
FEW zei:
dit is dan weer een processor van +1000€.
nuja, ik ben meer voor AMD dan voor intel, maar ik geloof dat intel het deze keer zal halen. :)
maar natuurlijk eerst wachten op serieuze am2 vs conroe benches :)
AM2 is in pi geen vergelijking voor conroe , 3d mark 01 zal het ook niet moeilijk zijn conroe heeft enorm veel power daar in . games heb ik nog geen beches gezien .
@ sheep
hij bedoelt de chipset op mobo atm zullen de 975X chipsets ondersteunen , de die die nu uit zijn zullen niet werken :D

-dawnz-

Legacy Member
sheep zei:
mss is dit waar...
maar prijs/kwaliteit gezien?
totaal NIET!

al gezien hoeveel de 5000+ kost? :oink:
hebde gezien hoeveel de E8000(ofzoiets)of de EE kost ? :oink:

Gunk Acolyte

Legacy Member
De Conroe E6700 wordt de mijne!
2,67Ghz
4Mb Cache
1066FSB

€530

Kan er mee door

Bron: tweakers.net

SMa

Legacy Member
-dawnz- zei:
hebde gezien hoeveel de E8000(ofzoiets)of de EE kost ? :oink:
Een EE of FX kost altijd meer dan 1000 euro! Net als een FX.
X2 5000+ is maar een gewoon model


Een E6600 zou ook al goed genoeg moeten zijn, heeft de zelfde core als de E6700 en is 200 euro goedkoper.
Al schijnt het wel dat een multi van x10 (zoals bij de E6700) 'perfect' zou zijn om te overclocken, vraag me wel niet waarom...

187(V)URD@

Legacy Member
sheep zei:
Een EE of FX kost altijd meer dan 1000 euro! Net als een FX.
X2 5000+ is maar een gewoon model


Een E6600 zou ook al goed genoeg moeten zijn, heeft de zelfde core als de E6700 en is 200 euro goedkoper.
Al schijnt het wel dat een multi van x10 (zoals bij de E6700) 'perfect' zou zijn om te overclocken, vraag me wel niet waarom...

1:1 divider ....
Zoveelste hoger de divider zoveelste gemakkelijk de oc wordt.
Heb al een 6600 gereserveerd :)

-dawnz-

Legacy Member
sheep zei:
Een EE of FX kost altijd meer dan 1000 euro! Net als een FX.
X2 5000+ is maar een gewoon model


Een E6600 zou ook al goed genoeg moeten zijn, heeft de zelfde core als de E6700 en is 200 euro goedkoper.
Al schijnt het wel dat een multi van x10 (zoals bij de E6700) 'perfect' zou zijn om te overclocken, vraag me wel niet waarom...
de E8000 is ook een gewoon model en kost ook mss 800€

boostah

Legacy Member
idd ik snap het gezeik ni

FX = 1000euro en EE=1000euro, topmodel van beiden maar hoe het er naar uitziet zal die EE een pak sneller zijn

ksnap het gezaag ni, der lijkt mij iemand da probeert om AMD er beter te laten uitkomen door te beweren dat het topmodel van intel ook bakken vol geld kost, maar vergeet niet, het is even duur als de FX ja, maar wel sneller en zeg nu zelf, daar doe je het toch om

nTFs

Legacy Member
Gunk Acolyte zei:
De Conroe E6700 wordt de mijne!
2,67Ghz
4Mb Cache
1066FSB

€530

Kan er mee door

Bron: tweakers.net

Hier zal het de E6600 worden - 316 €.
Dik 500 € voor ne CPU kan ik er niet aan geven.

Squadra

Legacy Member
Die E6600, zou die echt 316€ kosten? ik hoop iets eronder, anders is het iets boven mn budget.

SMa

Legacy Member
Thammels zei:
Het zal 24 juli worden:( De 23ste is een zondag
Ik reken eerder op begin augustus eer de eerste Conroe's in België zullen aankomen.

De conroe zou 316 dollar moeten kosten.
Omgerekend is dit dus +- €250, al zou ik toch snel op een €300 rekenen

hier is de echte roadmap
hier is Tweaker.net hun roadmap
bij Tweakers.net moeten ze echt eens de dollar/euro koers bestuderen...
Momenteel staat de euro op 1.27 dollar

boostah

Legacy Member
ge moogt er in computerland van uit gaan das 316dollar=316euro

wisselkoers telt mee maar taxen enzo zijn hier hoger

fast_bunny

Legacy Member
dawnz , dan mag je die benches hier wel eens posten ? ( am2 vs conroe )

de benches die ik al gezien heb , daar verslaagt de conroe ( 350 €) met gemakt een FX-62 ( 1200 € ) http://tweakers.net/nieuws/42674/Nieuwe-Athlon-FX-62-neemt-het-op-tegen-Core-2-Duo.html en dan zeggen dat intel nog iets achter de hand houd voor de K8L van amd ...

ik heb zelf ook een amd . AMD was voorheen voornamelijk goedkoper, daarna voornamelijk sneller/zuiniger . Nu lijkt echter geen van beide goede verkooppunten nog stand te houden.

ik weet welke mijn volgende cpu gaat worden zene maar om te vermijden dat de balans te ver doorweegt naar intel vind ik het best ok dat jij de overige FX'en AM2 koopt hoor :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan