Archief - wachten op Conroe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lo$eR

Legacy Member
boostah zei:
imho uberscheef, want dit is eigenlijk altijd zo, er komt altijd iets sneller/beter, vooral dan in pcland
laatste 2 jaar is er bijna geen verandering gebeurd vind ik (enkel dubbel core)
en als zit op het grens van verandering is het een perfecte moment om te wachten ook al ga je voor de oudere model (30% "korting")

boostah

Legacy Member
Lo$eR zei:
laatste 2 jaar is er bijna geen verandering gebeurd vind ik (enkel dubbel core)
en als zit op het grens van verandering is het een perfecte moment om te wachten ook al ga je voor de oudere model (30% "korting")

ik sprak niet alleen over cpu :p (voor cpu is conroe wel de moeite te wachten, tis maar om aan te tonen dat met wachten je kan blijven wachten)

SMa

Legacy Member
boostah zei:
omg dat klopt dus echt niets, misschien klopt het voor een P4, maar amd heeft veel liever lagere timings, ge zijt 2 verschilende architecturen op eenzelfde manier aant staven, en dat klopt imho niet (dat ddr2 uiteindelijk ddr goed achter zich zal laten is een feit, maar een pc4000 kit cas 2.5 verslaagt am2 ddr2 800 4-4-4-12, en die ddr2 800 is op dit moment nog altijd duurder)
Gaat het hier ook maar ergens over AMD?:ironic:
Bovendien gebruikt AMD (imo) DDR2 niet efficient. DDR2 kan momenteel nog geen lage latency's halen, hierdoor wordt DDR evengoed.
Bij P4 is bandwith nodig, en daar blijkt DDR2 heel goed in te zijn. Ook bij de Conroe is dit nodig.

En in die 'regels' wordt de latency berekent! Dit kan je dus wel doortrekken naar beide platformen.
Reken het zelf maar uit, je zal zien dat het er heel dicht bij ligt.


En uit je voorbeeld blijkt dat je er niets van begrepen hebt.
DDR 500 CL 2.5 ~ DDR2 1000 CL5 (waarbij DDR2 nog een extra bandwith voordeel zal hebben)

Bovendien verlies je nog een voordeel uit het oog,
kun je ook maar 1 voorbeeld geven van een 2*1024mb PC4000 Cl 2.5 setje????

Gothrek

Legacy Member
K8 lijkt toch beter met DDR2 800 hoor
damn, spijtig dak dat grafiekje kwijt was, nog is zoeken

SMa

Legacy Member
AM2 doet het beter met een hoge frequency (boven 1000MHz)
de tijd dat enkel de latency telt is voorbij voor AMD
Conroe lijkt het beter te doen met 533MHz of 667MHz op een zo laag mogelijke latency

Je moet niet voortgaan op tomshardware. Wel mooi om te zien dat een Conroe op 2.66GHz sneller is dan de FX-62 op 3.0GHz, maar neem het toch maar met een korreltje zout.

Yank

Legacy Member
In feite is het ook maar normaal dat Conroe sneller is, is eigenlijk volgende generatie CPU's he. A64 is ondertussen toch ook al paar jaar oud, terwijl Conroe echt nieuw is.
In 't begin was het bij A64 hetzelfde: een A64 aan goeie 2Ghz kon mee met de snelste modellen van de P4.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan