Archief - wachten op Conroe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Freekje

Legacy Member
Ik was vanplan om eind volgende maand een 4400+ (AM2) te kopen maar die conroe benchmarks zien er zo verleidelijk uit ...
en dan nog :

4400+ : ~460euro
E6700 : ~250euro

keus is rap gemaakt voor mij hoor :)

-Timo-

Legacy Member
Mannen vergeet die omrekeningen toch eens ! Er komt nog eens zoveel tax bij dus de beste schatting is gewoon de dollar vervangen door euro.

Mette2

Legacy Member
Sorry ma vinde da nu nie een beetje een zinloze discussie, wacht gewoon tot 'm er is...

Gothrek

Legacy Member
SMa zei:
socket 939? :wtf:
AM2 is evengoed, en de DDR2-markt is nog in volle bloei
we hebben al DDR2 800MHz CL3, en daar kan geen enkel DDR setje tegen op (ik heb het hier over 2gb he)
der zijn 2gb setjes van 2-2-2-5 :p

SMa

Legacy Member
Willis zei:
beweringen staven aub.
De algemene 'regel' is DDR2 frequency/2 en alle DDR2 latency's/2 = DDR frequency en DDR latency.
=> 800/2 &= 400 & 3-4-3-8/2 = 1.5*2*1.5*4 => DDR-400 1.5-2-1.5-4
Ken jij een 2gb DDR setje die dit kan? Eventueel met hoger frequency en hogere latency.
Een eind terug heb ik hierover al gediscussieerd met Gothrek, al vind ik deze thread niet meteen terug.

Nog een regel is:
1000/frequency*CL = latency (in nanoseconden)
Dit is de enige regel die imo correct is.
Al zegt deze niets over de bandwith (die bij DDR altijd lager zal liggen)


@Gothrek
lol
ik denk dat het ondertussen al duidelijk is ;)

'Willis'

Legacy Member
SMa zei:
De algemene 'regel' is DDR2 frequency/2 en alle DDR2 latency's/2 = DDR frequency en DDR latency.
=> 800/2 &= 400 & 3-4-3-8/2 = 1.5*2*1.5*4 => DDR-400 1.5-2-1.5-4
Ken jij een 2gb DDR setje die dit kan? Eventueel met hoger frequency en hogere latency.
Een eind terug heb ik hierover al gediscussieerd met Gothrek, al vind ik deze thread niet meteen terug.

Nog een regel is:
1000/frequency*CL = latency (in nanoseconden)
Dit is de enige regel die imo correct is.
Al zegt deze niets over de bandwith (die bij DDR altijd lager zal liggen)
wat ben ik met regels en theorie?
het kan zijn wat je zegt en het zal ook wel de waarheid zijn maar een paar garfiekjes of results zouden wel leuk zijn :)
het is altijd fijn om te weten , of ddr2 mijn oude set aan 293 2-2-2-5 kan beaten :)

Gothrek

Legacy Member
pas op allemaal, nu gaat willis met iets komen
hij zal zo iets zeggen in de aard van, ge hebt gediscussierd met gothrek daarmee dat ge nu ongelijk hebt ofzo
let op mijn woorden :p

SMa

Legacy Member
Willis zei:
wat ben ik met regels en theorie?
het kan zijn wat je zegt en het zal ook wel de waarheid zijn maar een paar garfiekjes of results zouden wel leuk zijn :)
het is altijd fijn om te weten , of ddr2 mijn oude set aan 293 2-2-2-5 kan beaten :)
Hangt ervan af.
Dat zal wrs wel geen setje zijn van 2*1024mb maar van 2*256mb => ja
Maar stel dat ze exact dezelfde grote hebben: neen, je zal dan al DDR2-1000 CL3 nodig hebben

Dat is dus het grote voordeel van DDR2
Hogere frequency en grotere modules, enige "nadeel" is de latency, maar hier zit de laatste tijd al een grote evolutie in.

'Willis'

Legacy Member
SMa zei:
Hangt ervan af.
Dat zal wrs wel geen setje zijn van 2*1024mb maar van 2*256mb => ja
Maar stel dat ze exact dezelfde grote hebben: neen, je zal dan al DDR2-1000 CL3 nodig hebben
idd dacht het wel , en dat moet dan prolly ook T1 zijn?

SMa

Legacy Member
Willis zei:
idd dacht het wel , en dat moet dan prolly ook T1 zijn?
Ik ga ervan uit dat alles T1 is.
Van T2 toestanden weet ik niet veel omdat dit een AMD-probleem is :p

boostah

Legacy Member
SMa zei:
De algemene 'regel' is DDR2 frequency/2 en alle DDR2 latency's/2 = DDR frequency en DDR latency.
=> 800/2 &= 400 & 3-4-3-8/2 = 1.5*2*1.5*4 => DDR-400 1.5-2-1.5-4
Ken jij een 2gb DDR setje die dit kan? Eventueel met hoger frequency en hogere latency.
Een eind terug heb ik hierover al gediscussieerd met Gothrek, al vind ik deze thread niet meteen terug.

Nog een regel is:
1000/frequency*CL = latency (in nanoseconden)
Dit is de enige regel die imo correct is.
Al zegt deze niets over de bandwith (die bij DDR altijd lager zal liggen)


@Gothrek
lol
ik denk dat het ondertussen al duidelijk is ;)

omg dat klopt dus echt niets, misschien klopt het voor een P4, maar amd heeft veel liever lagere timings, ge zijt 2 verschilende architecturen op eenzelfde manier aant staven, en dat klopt imho niet (dat ddr2 uiteindelijk ddr goed achter zich zal laten is een feit, maar een pc4000 kit cas 2.5 verslaagt am2 ddr2 800 4-4-4-12, en die ddr2 800 is op dit moment nog altijd duurder)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan