Archief - wachten op Conroe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Thammels zei:
Maar binnen een paar jaar zal je cpu toch gaan bottlenecken met je gpu ? Dus is de cpu toch eigenlijk wel belangrijk ?
Een paar jaar is toch wel veel...
Het gaat er hem gewoon om dat de huidige cpu's goe genoeg zijn voor de huidige gpu's.
Dus is upgraden naar een Conroe, om zo hogere fps te halen "volldige" nutteloos.
Dan wacht je beter nog op de nieuwe generatie gpu's en op goede mainstream moederborden.

Gothrek

Legacy Member
sheep zei:
Een paar jaar is toch wel veel...
Het gaat er hem gewoon om dat de huidige cpu's goe genoeg zijn voor de huidige gpu's.
Dus is upgraden naar een Conroe, om zo hogere fps te halen "volldige" nutteloos.
Dan wacht je beter nog op de nieuwe generatie gpu's en op goede mainstream moederborden.
idd
te kort bla bla

-Timo-

Legacy Member
Komt het er op neer dat je evengoed nu gewoon een AMD X2 kan kopen ?

SMa

Legacy Member
Het komt hierop neer:
Als je huidige cpu goed genoeg is om de huidige generatie graka's zonder probleem te trekken, dan heb je niet meteen een Conroe nodig en wacht je mss beter tot ze goed leverbaar zijn.

Hopelijk loopt het niet zoals bij de 7900's, waarbij na verloop van tijd de tests minder streng worden om toch maar genoeg te kunnen produceren.

-Timo-

Legacy Member
En als je een nieuw systeem koopt. Is het dan de moeite om te wachten op de conroe of niet ?

Gothrek

Legacy Member
vind ik wel :)
alhoewel je dan kan zeggen, het is de moeite op K8L te wachten :p
maar conroe is zeer mooi

-Timo-

Legacy Member
Gothrek, het wordt een E6600 ;) merci he ! Dan koop ik mss wel een 7900GTX

Lo$eR

Legacy Member
sheep zei:
de nieuwe chipset is héél goed, dus veel finetunen moeten ze niet doen...

en waarom de Conroe "niet goed" zal zijn in games:
Er is niemand die zegt dat die niet goed zal zijn, maar er is gewoon geen nood aan!
Gamers hebben betere graka's nodig, geen cpu's.
Stel dat je in alle games een te lage fps hebt, de conroe zal hier amper iets aan veranderen, je hebt een nieuwe gpu nodig en geen cpu
ten eerste het is gewoon stom om te upgraden als je alles kan trekken (overclocken etc ff buiten beschouwing nemen)
ten tweede er is minstens 1 spel die al te weining aan gpu en cpu kracht heeft (oblivion)
ten derde er zijn VEEL mensen die nog moeten upgraden ( ik zit bvb met p4 2ghz 9800 pro en kon nog alles goed spelen. wat ik wou spellen ten minste :) )
ten vierde tis niet dat als je met processor 3000ghz spel aan 300 fps speelt dat het geen zin heeft voor minder geld processor 4000ghz te kopen (voor toekomst. spreekt voor zich waarden zijn fictief)

Lo$eR

Legacy Member
Thammels zei:
Komt het er op neer dat je evengoed nu gewoon een AMD X2 kan kopen ?
als je het NU moet hebben, dan ja
als je tot juni-juli kan wachten dan neen

Gothrek

Legacy Member
Thammels zei:
Gothrek, het wordt een E6600 ;) merci he ! Dan koop ik mss wel een 7900GTX
no problem :p
als ge tegen dan wilt oc'en stuurt dan een pm'ke dan help ek u wel een beke ;)

Lo$eR

Legacy Member
sheep zei:
Een paar jaar is toch wel veel...
Het gaat er hem gewoon om dat de huidige cpu's goe genoeg zijn voor de huidige gpu's.
Dus is upgraden naar een Conroe, om zo hogere fps te halen "volldige" nutteloos.
Dan wacht je beter nog op de nieuwe generatie gpu's en op goede mainstream moederborden.
als je nu perfect alles draait is upgraden gewoon zinloos, of het nu gpu of cpu is. of het nu 2 keer sneller is of 1000.

RealFlub

Legacy Member
als je kunt wachten, wacht dan op Conroe.
kun je niet wachten, koop dan nog socket 939..

SMa

Legacy Member
socket 939? :wtf:
AM2 is evengoed, en de DDR2-markt is nog in volle bloei
we hebben al DDR2 800MHz CL3, en daar kan geen enkel DDR setje tegen op (ik heb het hier over 2gb he)

:edit:
4:5 divider zou het best moeten zijn (volgens freecableguy, die een E6700 ES aan het testen is)
dit betekent dus: met een FSB van 1066MHz heb je DDR2 853MHz nodig

orben

Legacy Member
Iemand die de prijzen van Woodcrest gezien heeft op tweakers? De Xeon 5130 @ 2.0 ghz versie kost evenveel als de E6400 (2.13ghz) conroe. Maar de woodcrest heeft wel VT/EIST, 1333mhz bus en 4 MB cache. Zou het dan niet voordeliger zijn van een woodcrest in huis te halen?

Just wondering...

Edit: Nvm, SLI en consoorten vergeten :) (FBdimm sounds nice though :p)

RealFlub

Legacy Member
orben, de Xeon heeft FSB van 1333MHz, heeft ander socket ;)

is eigenlijk bedoelt voor in servers

orben

Legacy Member
I know dat dat een ander socket is, maar een mens mag toch dromen e. En achteraf bezien betaalde het cpu prijsvoordeel toch maar terug aan fbdimms en een duur moederbord :(

boostah

Legacy Member
Lo$eR zei:
als je het NU moet hebben, dan ja
als je tot juni-juli kan wachten dan neen

imho uberscheef, want dit is eigenlijk altijd zo, er komt altijd iets sneller/beter, vooral dan in pcland
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan