Archief - wachten op Conroe?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Timo-

Legacy Member
Nog even 2 vraagjes :
- Kan er iemand voorspellen (of eventueel benches tonen) of er veel verschil is tussen de E6600 (2,40 Ghz, 316 €) en de E6700 (2,67 Ghz, 520 €) ? (buiten dan de benches hierboven)
- Kan Intel meestal aan de vraag voldoen of is het "hopen om een conroe te bemachtigen" ?

nTFs

Legacy Member
Er is alvast een groot prijsverschil dus zullen de verschillen in prestaties ook wel redelijk zijn.
"Hopen om een Conroe te bemachtigen" zal het zeker in het begin zijn.
De vraag zal massaal zijn.

-Timo-

Legacy Member
nTFs zei:
Er is alvast een groot prijsverschil dus zullen de verschillen in prestaties ook wel redelijk zijn.
"Hopen om een Conroe te bemachtigen" zal het zeker in het begin zijn.
De vraag zal massaal zijn.
Kan Intel normaal veel leveren ? Of zijn het 5 conroe's per winkel ofzo ?

$aeke'

Legacy Member
Tweakers.net zei:
Volgens Intel zijn er al meer dan honderd moederborden klaar en zouden de leveringsproblemen op het gebied van chipsets ook definitief voorbij zijn. Omdat de processors in hoog tempo verschoven worden naar de nieuwe 65nm-fabrieken komt er steeds meer capaciteit op 90nm vrij om chipsets mee te bakken. Door kleinere transistors en de grotere 300mm-wafers heeft Intel er vertrouwen in dat het meer zal kunnen leveren dan de markt nodig heeft.

******

-Timo-

Legacy Member
Wohoow. Volgens mij gaat de E6600 het populairst zijn dus no problemo voor mij want ik ga de E6700 nemen ;)

Squadra

Legacy Member
Als ik hem in Nederland koop, de E6600, zou het dan goedkoper zijn?

Gothrek

Legacy Member
Thammels zei:
Wohoow. Volgens mij gaat de E6600 het populairst zijn dus no problemo voor mij want ik ga de E6700 nemen ;)
kan ik eens lachen als iemand met een 200€ goedkopere cpu je verslaat in alle benches :niceone:
imo is conroe overhyped, het is een mooie cpu, dat is waar, als je wilt benchen
of aan encoding enzo doet, voor games zie ik niet direct winst, aangezien daar de beperkende factor meestal de graka is
maar conroe is qua architectuur wel geniaal moet ik zeggen,tis een hele stap voorwaarts, maar imo te overhyped

-Timo-

Legacy Member
Gothrek zei:
kan ik eens lachen als iemand met een 200€ goedkopere cpu je verslaat in alle benches :niceone:
imo is conroe overhyped, het is een mooie cpu, dat is waar, als je wilt benchen
of aan encoding enzo doet, voor games zie ik niet direct winst, aangezien daar de beperkende factor meestal de graka is
maar conroe is qua architectuur wel geniaal moet ik zeggen,tis een hele stap voorwaarts, maar imo te overhyped
Laat die cpu dan maar komen ... :evil: Ik weet trouwens niet over welke je het dan hebt :s

Gothrek

Legacy Member
ik bedoelde dus waarom geefde gij 500€ aan nen cpu das total waste of money
koopt u enen van 300€ en overclockt die

$aeke'

Legacy Member
idd steek dan wat meer geheugen, grote hd of betere graka in voor hetzelfde geld

Gothrek

Legacy Member
overclocken is niet moeilijk ze kerel, tis easy, maar als ge u geen 200€ wilt besparen, das mijn probleem ni offcourse
ik heb mezelf 800€ bespaard :p
nen opteron 146 werkt hier op 2.80 ghz (=fx57 snelheid)

-Timo-

Legacy Member
Kzal er over nadenken Gothrek ;)

Wrm meer geheugen steken : 2 GB is meer als genoeg, 250 GB HD is genoeg : 7900 GT is genoeg ;) (Volledig nieuw systeem dus he)

SMa

Legacy Member
ik weet toch niet zeker of de vraag daadwerkelijk zo groot zal zijn,
nu zijn er veel die zeggen "in augustus koop ik een conroe"
tot het zover zal zijn...
nieuw mobo = €150, nieuwe ram = €250, nieuwe cpu = €300
Totaal: 700 euro, en dan heb je nog geen high-end materiaal

en als je nu al ziet hoeveel er zijn die 500 euro al te veel vinden...

als de E6600 echt zo populair zal zijn, zal de E6700 niet veel beter zijn
Intel zal dan moeten betere cores nemen, die normaal naar een E6700 zouden gaan, om de vraag naar de E6600 bij te houden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan