Archief - 9 Lives voor het goede doel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gavin

Legacy Member
Jezus actieve leden, een beetje serieuze antwoorden graag?

Ik wil, al dan niet verwijfde, otters een taal deftig aanleren om te integreren, en jullie gaan wat bakkeleien over wie er met de publiciteit gaat lopen?

PapaGanz

Legacy Member
Gij kunt nog zelfs geen forum met opgehitste pubers deftig Nederlands aanleren Gavin :)
Wat gaat gij dan met Otters beginnen??

FLT

Legacy Member
Had je nu gezegd om voor 9lives iets te sponsoren tot daaraan toe, maar het goede doel? Nee dank u.

Gromme

Legacy Member
chosen1 zei:
ik zie het nut er niet van in.

telenet gaat prolly met de aandacht en publiciteit lopen en dit terwijl 90% van de telenet-users hier zit te zagen over de limieten enz!

Ik snap niet wat telenet hier komt bij kijken.

Dit zal/zou helemaal los staan van Telenet tenzij ze voor bvb. sponsering zorgen. En met aandacht & publiciteit gaan lopen? t'Gaat uiteindelijk erom dat wij als groep iets teweeg kunnen brengen voor mensen die het kunnen gebruiken.

KO

Legacy Member
Gromme zei:
Ik snap niet wat telenet hier komt bij kijken.

Dit zal/zou helemaal los staan van Telenet tenzij ze voor bvb. sponsering zorgen. En met aandacht & publiciteit gaan lopen? t'Gaat uiteindelijk erom dat wij als groep iets teweeg kunnen brengen voor mensen die het kunnen gebruiken.

Natuurlijk zal telenet er alles aan gaan doen om de eer op te strijken. Vergeet niet dat dit hetzelfde bedrijf is dat andere sites aanklaagt om hun domeinnamen in te pikken om daarmee hun eigen diensten populairder voor te stellen als ze zijn.

russian

Legacy Member
=[KO]=;9404896 zei:
Natuurlijk zal telenet er alles aan gaan doen om de eer op te strijken. Vergeet niet dat dit hetzelfde bedrijf is dat andere sites aanklaagt om hun domeinnamen in te pikken om daarmee hun eigen diensten populairder voor te stellen als ze zijn.

Oei? Over welke websites heb je het dan? Of bedoel je die ene website teleslet (niet meer dan terecht in dat geval).

Matti

Legacy Member
switchblade zei:
In feite niet zo'n slecht idee...
zo komt 9lives meer in de media, en komen de belgische gamers (of wat er nog van overschiet :p) eens positief in het daglicht te staan.

de vraag is wat, hoe, waar, wanneer? :)
en veel belangrijker: willen de grote chefs van dit forum dat wel toestaan? :p

super idee!! Dus mijn support hebben jullie al...nu nog een goed doel :)

chosen1

Legacy Member
Gromme zei:
Ik snap niet wat telenet hier komt bij kijken.

Dit zal/zou helemaal los staan van Telenet tenzij ze voor bvb. sponsering zorgen. En met aandacht & publiciteit gaan lopen? t'Gaat uiteindelijk erom dat wij als groep iets teweeg kunnen brengen voor mensen die het kunnen gebruiken.

ik schets het scenario even:

wij zetten zo'n actie op poten
telenet krijgt dit door
9lives is van Telenet
telenet zorgt er voor dat de kranten onze actie in het nieuws brengen


kzie de krantenkoppen al:
Gamers van de Telenet Community doen aan liefdadigheid.

neen danku

extreem veel betalen voor internet tot daar toe
maar liefdadigheid doen zodat zij met nog meer eer kunnen gaan lopen, liever niet


nuja 1 member minder die meedoet kan het nu niet maken he?

KO

Legacy Member
russian zei:
Oei? Over welke websites heb je het dan? Of bedoel je die ene website teleslet (niet meer dan terecht in dat geval).

Teleslet was idd mijn voorbeeld ja :)

@chosen1: Zo zal het idd lopen.

Klein voorbeeld, van een jaar of 7 terug:
- Mijn vader, postbode, komt samen enkele andere postbodes op het idee om een benefiet voor brandwondpatiëntjes op te zetten.
- De postbodes nemen de complete organisatie op zich, de Post heeft er niks mee te maken
- Ze kunnen enkele BV's strikken voor optredens
- Er wordt vaak over bericht in lokale pers
- De Post heeft het door, begint te eisen dat zij, gratis, reclame mogen maken op het evenement
- Mijn vader weigert reclame van de Post op het hangen, verliest bijna zijn job

Gromme

Legacy Member
Mensen het gaat om het idee. Desnoods doen we dit dan buiten het forum om zodat we zelf alles in eigen handen hebben.

Trouwens, lopen met de eer. Het gaat nog altijd om doel om hen te helpen die het kunnen gebruiken. Al snap ik wel wat jullie bedoelen. Maar dit is alvast gewoon om te polsen of er enige interesse is.

@ KO : Ok, je vader was daar tewerk gesteld maar hier is het totaal iets anders. Trouwens, in hoeverre is Telenet betrokken tot 9Lives?

Gentille

Legacy Member
Omdat men de "eer" niet krijgt, wil me niet meer meewerken? Het lijkt me dan niet echt de juiste instelling om aan een goed doel te beginnen als je enkel uit bent op de "eer".

KO

Legacy Member
Omdat ik niet zou willen dat telenet, de reden dat België compleet achtergesteld is op gebied van telecommunicatie, zou worden opgehemeld. Voor iets waar zij dan nog zelf niks mee te maken zouden hebben gehad, en enkel hun naam er aan zouden verbinden om in die periode enkele nieuwe klanten te kunnen ronselen.

chosen1

Legacy Member
=[KO]=;9405048 zei:
Omdat ik niet zou willen dat telenet, de reden dat België compleet achtergesteld is op gebied van telecommunicatie, zou worden opgehemeld. Voor iets waar zij dan nog zelf niks mee te maken zouden hebben gehad, en enkel hun naam er aan zouden verbinden om in die periode enkele nieuwe klanten te kunnen ronselen.

²

ik ben niet op zoek naar eer.

anders was ik een paar weken geleden geen bloed gaan geven waar ge niets voor krijgt?

ik wil gewoon niet dat Telenet de eer krijgt.

Gavin

Legacy Member
PapaGanz zei:
Gij kunt nog zelfs geen forum met opgehitste pubers deftig Nederlands aanleren Gavin :)
Wat gaat gij dan met Otters beginnen??
Opgehitste pubers <=> otters. Toch duidelijk waar het verstand ligt!


Overigens stemt ComputerVISTA volledig in met het idee om otters klaar te maken voor de Vlaamse samenleving. De beestjes hebben alle hulp nodig..

http://www.northrup.org/Photos/otter/low/otter-face.jpg
Zie die arme stakker, niemand die kan inhaken omdat hij de taal niet machtig is. =(

TiZon

Legacy Member
we zouden misschien iets als OLPC kunnen steunen, je doet een mooie gedinzameling (paypal) en je geeft donaters, voor 1 jaar een 'donater' status... Het geld stroomt binnen, je hebt geen idee wat mensen doen voor een status op het forum :) (Min donatie: 5 EUR)

Dat was je eerste stap, daarna kan je misschien verder denken, ik denk dan BV aan een 9Lives-Lan, Inkom: 15~20EUR, Enkel gesponsorde prijzen, de rest gaat dan naar het goede doel (OLPC?)...

Ik laat hier ook gewoon mijn gedachten lopen hé :)

blackrabbit

Legacy Member
Vandaar ook dat ik in m'n (gedelete) post opperde om alles te organiseren zonder 9lives. Ik zie echt niet in wat dat als meerwaarde kan hebben voor het goede doel. (tenzij 9lives serieus gaat sponsoren dan misschien).

chosen1

Legacy Member
blackrabbit zei:
Vandaar ook dat ik in m'n (gedelete) post opperde om alles te organiseren zonder 9lives. Ik zie echt niet in wat dat als meerwaarde kan hebben voor het goede doel. (tenzij 9lives serieus gaat sponsoren dan misschien).

9lives heeft geen geld. Telenet heeft geld.
alles wat 9lives weggeeft is gesponserd en gekregen voor reviews en previews

MarG

Legacy Member
Parnakra zei:
Ik wil gerust meehelpen, maar dan moet je wel wachten tot ik een doel in mijn leven gevonden heb, want momenteel weet ik écht niet wat ik wil.

Misschien iets artistieks? Muzikant of beeldhouwer of schrijver?

:lol: My thoughts exactly.

Preske

Legacy Member
Boris Barowski zei:
hou het een beetje in de sector, bv PC's voor kansarme kinderen of voor een of andere afrikaanse school.

das onlangs gedaan. de afrikaantjes hebben de pc's uitsluitend gebruikt om naar porno te surfen. :p

Mr Syphon zei:
9lives heeft toch niks meer met telenet te maken :p

wie betaalt de rekeningen denkt ge?

Matti zei:
super idee!! Dus mijn support hebben jullie al...nu nog een goed doel :)

Onlangs heeft het nog in de krant gestaan over die werkloze vader die speelgoed stal voor zijn kinderen om toch maar iets te kunnen geven. Nadien hebben er een ganse hoop lezers geld en speelgoed geschonken.

Dus, laten we iets doen voor de belgische kansarme kinderen, of voor zieke kinderen in het ziekenhuis, dan kunnen de gebruikers bv oude playstation of xbox games doneren aan de ziekenhuizen. Zoals de mannen van Penny Arcade dat jaarlijks doen.

Videogames for kids, of iets in die strekking.

probleem is natuurlijk, waar vinden we een bestaand goed doel dat zoiets doet in belgie. want zelf zo iets oprichten is vrij ingewikkeld en tijdverslindend
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan