Archief - 9 Lives voor het goede doel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Ik sta Radiance bij in zijn woorden.

Het lijkt me gewoon voor verschillende redenen goed om een gezamelijke actie op te zetten die niet persé overweldigend moet zijn. Kan dus al gewoon gaan om een inzamelactie en die dan te schenken aan een doel.

Jonathan

Legacy Member
No offence hé , dit is een erg nobel doel en dat respecteer ik. Maar 9lives ziet niet eens zitten om als grootste gamecommunity van Belgïe een lanparty te organiseren. Direct voor het goede boel gaan werken lijkt me zo .. nuja kweet niet hoe ik me moet uitdrukken zonder dat het verkeerd zou overkomen ;p

JEZUS krijg ik opeens een ingeving -> Een heuse lanparty waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat , het beste van twee werelden ? :o :D

Mr_Larsman

Legacy Member
Poenanie, er zijn juist drie pagina's gepost over hoe ze onafhankelijk van 9Lives iets willen doen :P

Nuja, ik zie het alvast zitten, hoewel ik bezwaarlijk onder de actieve members kan worden gerekend. (nuja ik ben wel actief, maar niemand weet dat :p)

Radiance

Legacy Member
Poenanie zei:
JEZUS krijg ik opeens een ingeving -> Een heuse lanparty waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat , het beste van twee werelden ? :o :D
Ik weet niet of je gemiddelde lanparty al eens goed bekeken hebt, maar als je het allemaal een beetje democratisch wil houden is daar maar een paar euro winst uit te halen, als je al geen verlies draait op je eerste edities.

switchblade

Legacy Member
Radiance zei:
Punt 2 is natuurlijk tech support voor die dingen. Problemen die voor mij en de rest hier debiel zijn, zijn voor anderen onoverkomelijk. Dus ook daar, kleine problemen fixen bij mensen uit uw buurt.

I like

Heel veel mensen hebben ongelofelijk veel miserie met hun pc's (3/4 is gevallen van spyware maar kom), moest er nu eens een minisite ofzo opgericht worden met een lijstje van leden hier die zich vrijwillig stellen om die pc problemen op te lossen voor een democratische prijs. Computerwinkels zullen het niet graag zien afkomen, maar de mensen wel. De opbrengst gaat natuurlijk naar het goede doel.
Zo dragen de mensen met hun problemen bij (financieel), en de leden van het forum hier (door zich in te zetten voor..).

Ni? :sad:

Mr_Larsman

Legacy Member
Maar ik zou toch veel liever 10 euro's meer betalen voor een hersteller van een echt computerbedrijf dan dat ik iemand van een of ander forum in huis haal voor die herstelling hoor. (ik kan zelf m'n pc's herstellen, maar da's the point nie :p)

En dan nog, ik denk dat vrijwel iedere mens wel iemand, al dan niet via-via, kent die een pc kan repareren.

gerco

Legacy Member
preske zei:
Onlangs heeft het nog in de krant gestaan over die werkloze vader die speelgoed stal voor zijn kinderen om toch maar iets te kunnen geven. Nadien hebben er een ganse hoop lezers geld en speelgoed geschonken.

Dus, laten we iets doen voor de belgische kansarme kinderen, of voor zieke kinderen in het ziekenhuis, dan kunnen de gebruikers bv oude playstation of xbox games doneren aan de ziekenhuizen. Zoals de mannen van Penny Arcade dat jaarlijks doen.

Videogames for kids, of iets in die strekking.

probleem is natuurlijk, waar vinden we een bestaand goed doel dat zoiets doet in belgie. want zelf zo iets oprichten is vrij ingewikkeld en tijdverslindend

Het beste zou inderdaad zijn dat er iets gekozen wordt binnen België. De rest wordt al een heel pak onrealistischer.

Gromme zei:
Zoals ik dus net zei, kunnen we het ook afscheiden van 9Lives. Het zou gewoon 'leuk' zijn om allemaal onder die naam te kunnen fungeren.

Al snap ik nog altijd niet wat Telenet daarbij komt kijken. Als je hen niet toelaat als sponsor, dan hebben ze er toch niets bij te zoeken...toch?

Het zou inderdaad handig zijn dat er onder 1 naam gehandeld kan worden. En deze naam heeft nu misschien ook al wat meer populariteit door de film BenX en als je dan geld wilt bijeenzamelen bij mensen van buiten het forum kan je er zo misschien gemakkelijker aanraken.

Poltje zei:
Als je hen niet toelaat mag je ook de naam 9lives niet gebruiken dacht ik. copyright enzo

Ik denk dat het niet zou zijn dat ze niet toegelaten worden, als ze sponseren moet hun naam waarschijnlijk wel ergens vermeld worden als tegenprestatie. En hoe meer sponsors hoe beter. ;)

Aeckz zei:
Zie ik zeker zitten,
Tip voor goed doel:
Momenteel doet Rode Kruis actie "Music For Life" om water in Afrika te krijgen:
zie: http://www.rodekruis.be/NL/Actueel/Actueel/musicforlife/musicforlife.htm

Gesteund door Studio Brussel.
Dus sowieso komen we al op de radio en dat betekent extra publiciteit voor dit forum.

Het leukste zou wel zijn dat we iets zelf zouden kunnen op poten stellen, maar om het realistisch te houden is het misschien wel beter om iets dat al gesteund wordt door de media te helpen.

Poenanie zei:
No offence hé , dit is een erg nobel doel en dat respecteer ik. Maar 9lives ziet niet eens zitten om als grootste gamecommunity van Belgïe een lanparty te organiseren. Direct voor het goede boel gaan werken lijkt me zo .. nuja kweet niet hoe ik me moet uitdrukken zonder dat het verkeerd zou overkomen ;p

JEZUS krijg ik opeens een ingeving -> Een heuse lanparty waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat , het beste van twee werelden ? :o :D

Lijkt me wel een tof idee, iedereen van 9lives tesamen. Maar volgens Radiance valt er uit een lanparty niet veel winst te halen. Spijtig!


Ik vind dit dus een heel goed initiatief, maar waarschijnlijk moeilijk om te realiseren. Hier op het forum gaat het, zoals eerder gezegd, vooral over studenten, en die hebben meestal niet echt geld teveel :p. En dan in de aankomende periode van Kerstmis en Nieuwjaar is er zeker geen geldoverschot. Dus je kan nu misschien al een actie beginnen uitbouwen enzo maar op resultaat zal je dan toch even moeten wachten totdat onze forummembers terug wat geld bijeen gespaard hebben. ;)

(@ Gromme: Als je het toch zou willen proberen, dan wil ik zeker helpen! En een extra voordeel is dat we dan beide in Merksem wonen ;))

En sorry voor de lange post :unsure:

switchblade

Legacy Member
Mr_Larsman zei:
Maar ik zou toch veel liever 10 euro's meer betalen voor een hersteller van een echt computerbedrijf dan dat ik iemand van een of ander forum in huis haal voor die herstelling hoor. (ik kan zelf m'n pc's herstellen, maar da's the point nie :p)

En dan nog, ik denk dat vrijwel iedere mens wel iemand, al dan niet via-via, kent die een pc kan repareren.

Bwa, er zijn hier toch wel redelijk veel leden waaraan ik mijn pc zou toevertrouwen als ik met zware problemen zou zitten.
En over dat laatste, dat betwijfel ik ten zeerste... simpel voorbeeld: dit is een forum met heel veel mensen die heel veel aan een pc bezig zijn (al dan niet om bij te leren er over), maar kijk maar eens naar subfora zoals aankoopadvies, windows OS, ...
Als je veel bij vreemde mensen komt, en je stelt de vraag "is er iemand in de familie, of heb je vrienden/kennissen die redelijk wat afweet van computers?", dan krijg je verassend veel een negatief antwoord. Ik stel die vraag gemiddeld 5x per dag :p

+ Het was maar een voorstel he ;)

Mr_Larsman

Legacy Member
Ja, ik zou ook aan veel leden m'n pc geven om te herstellen, maar zouden vreemden dat doen?
Oudere mensen gaan bv liever een beetje extra betalen aan een gerennomeerde pc hersteller dan dat ze iets goedkoper een snotjong van het internet in huis halen (héél overdreven, maar enfin)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een heel goed voorstel, maar een beetje opbouwende kritiek kan nooit kwaad. :)

Gromme

Legacy Member
@ GerdCornelis, idd studenten hebben niet persé geld op overschot. Maar denk dat er makkelijker en misschien betere manieren zijn om iets te doen dan gewoon geld uit je broekzak in een pot te steken.

Daarom dat sponsering bvb. ten zeerste welkom is.

onsmozes

Legacy Member
laten we geld inzamelen om een collectieve datalimietenverhoging voor de telenetters te sponsoren :unsure:
De 5de wereld; de nieuwe armoede :cry:

[F6]Ares

Legacy Member
Ge zou iets kunnen doen gelijk poker 4 charity, maar dan met een ander game.

Concept:

X aantal teams spelen tegen elkaar in een grote compo. Elk team kiest 1 bepaald charity.

Via sponsoring wordt geld opgehaald dat dan aan die charities wordt verdeeld, naar gelang de prestaties van het team dat voor hen speelt.

Met poker 4 charity konden we op deze manier in 2006 5000 euro weggeven en dit jaar +2000 euro.

't zijn niet de miljoenen van music for life, maar 't is toch iets ! (zeker voor die doelen waar we het aan gaven).

nog meer info: http://www.poker4charity.be

Stimpy

Legacy Member
switchblade zei:
I like

Heel veel mensen hebben ongelofelijk veel miserie met hun pc's (3/4 is gevallen van spyware maar kom), moest er nu eens een minisite ofzo opgericht worden met een lijstje van leden hier die zich vrijwillig stellen om die pc problemen op te lossen voor een democratische prijs. Computerwinkels zullen het niet graag zien afkomen, maar de mensen wel. De opbrengst gaat natuurlijk naar het goede doel.
Zo dragen de mensen met hun problemen bij (financieel), en de leden van het forum hier (door zich in te zetten voor..).

Ni? :sad:

ga dan vrijwilligerswerk doen ?
Als gij da ziet zitten om na uw uren of na school bij andere mensen wa spywaredinges te gaan laten bollen, chapeau, ge zijt altijd veel tijd kwijt en ge moet er nog geraken ook. kdenk dat uw goesting rap over is om daar 2 uur bij ne vreemde te gaan zitten en kijken hoe da balkske volloopt totdat ge op delete moogt klikken
maar indien niet, bent u te goed voor deze wereld

switchblade

Legacy Member
je laat hen naar jou komen he :p
de brandstof staat al duur genoeg :p

en hoeveel werk is da nu?
sluit pc aan bij je thuis, laat cleaners lopen, kijk wat tv, surf op internet, ... klik op delete, en voila, u heeft gewerk voor het goeie doel :/
zoveel moeite dat het is.. :p

maar het was maar een voorstel he.. ;)

deathsythe

Legacy Member
het beste lijkt me om pc's enz aan de kinderafdelingen in ziekenhuizen te schenken. Zodat die mss een soort pc lokaal ofzo hebben, waarmee zieke kinderen in contact kunnen komen met hun vrienden enz via msn. (dat bestaat al, maar nog te weinig)

blackrabbit

Legacy Member
In februari gaat in Wemmel een cursus computergebruik en een cursus Internet van start, gericht op senioren. Deze cursussen worden ingericht door het lokaal dienstencentrum.

Momenteel beschikt dit centrum over 5 computers (gekregen van Oxfam). Omdat de interesse voor deze cursussen groot is, zouden méér PCs echter zeer welkom zijn.

Vandaar deze oproep: indien iemand nog een oudere PC heeft staan die niet meer in gebruik is, dan zou het zéér geapprecieerd worden indien deze geschonken zou worden aan het dienstencentrum.

Om een zekere snelheid te garanderen, komen echter enkel PCs met minimum een Pentium2 of 3 in aanmerking.

Mensen die zich geroepen voelen voor een schenking, kunnen iets laten weten via PM.

Alvast bedankt!

nivekii

Legacy Member
gentille zei:
Omdat men de "eer" niet krijgt, wil me niet meer meewerken? Het lijkt me dan niet echt de juiste instelling om aan een goed doel te beginnen als je enkel uit bent op de "eer".

Ik denk dat het eerder de gedachte is dat iemand die het in hun ogen niet verdient met de "eer" gaat lopen en daardoor zijn eigen zakken nog wa gaat vullen (daarmee bedoel ik niet rechtstreeks, maar als gevolg van met die "eer" ta gaan lopen).

Maar ge hebt gelijk als ge zegt dat dat niet meteen de juiste instelling is om uw idee dan gewoon te laten vallen.

Stabby

Legacy Member
Ik zou samen met een maat wel zo'n actie willen organiseren, maar we kunnen dan wel wat steun gebruiken. Ik weet ook niet of een inzamelactie wel veel zal opleveren. Misschien is er iemand met een goed idee dat gegarandeerd succes zal hebben? Dit allemaal namens 9lives natuurlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan