Archief - Besef komt pas na je studie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GhO$T

Legacy Member
Ik zit nu in't hogere en besef ergens ook wel dat dit de zaligste tijd van mijn leven is, maar op het moment zelf kan je dat gewoon nooit echt volledig doorhebben, tis pas een als je het moet missen dat je weet hoe goed je het wel niet had, das spijtig genoeg met alles zo...

Mss beetje verwarrend uitgedrukt maar ge snapt wel wat ik wil bedoelen denk ik ^^ .

Ik zit soms ook wel te verlangen tegen den tijd dat ik schoon geld ga verdienen (en het ook uitgeven uiteraard) maar dan denk ik aan al die uren werken en weinig vakantie en de goesting is direct weer over :p .

Verivalta

Legacy Member
Ik ben int 5e middelbaar gestopt met school en na redelijk wa omzwervingen heb ik nu toch een fijne job gevonden namelijk als geluidstechnieker bij Flashlight/APR. Kheb altijd wel spijt gehad van m'n beslissing om te kappen met school ma op dit moment heb ik het toch veel beter als werkmens dan als student (over hoger kan ik natuurlijk nie meespreken)

it's all good ^^

leonzo

Legacy Member
VinceFeet zei:
Veel geld verdienen en weinig werken gaat zelden samen. Dat geldt voor zowel universitairen als voor mensen met een BSO-diploma denk ik.

vica versa amigo

veel geld verdienen en weinig werken gaat VEEL samen
net zoals veel werken en weinig geld verdienen samen gaat

Fighting Hobbit

Legacy Member
Buiten het feit dat ik het nog wel zou zien zitten om te doctoreren of iets anders in de onderzoekssector te doen (momenteel spreekt vooral theoretische fysica me aan, maar dat zal in elk geval een zware dobber worden) weet ik echt totaal niet wat ik zou willen doen. Leerkracht zou me in feite ook nog wel interesseren.

MyDyingBride

Legacy Member
Den Freddie zei:
Over da studentenleven: doe daar nie aan mee, ik ga enkel naar de les en that's it. Rest interesseert me gene zak, want wat is dat studentenleven eigenlijk echt: u zo zat mogelijk zuipen en dan met gigantische katers in uw bed liggen in plek van in de les te zitten. Als m'n ouders al da geld moeten afdokken omdak nogmaar zou mogen gaan willek gerust elke dag na de les, hoe saai ze ook zijn. Voor de rest doe'k wel gene klop, wordt tijd dak es begin te blokken.
Mja, in Brugge is er ook niet echt een studentenleven hé :)

Ik doe hotel-management...

Reden?
- zeer veel mogelijkheden om in het buitenland te gaan werken
- sociaal beroep
- engels is DE taal in de hotel business, en ik doe niet liever als engels spreken (heb vorig jaar ook engels gestudeerd)

Dat zijn zowat mijn belangrijkste redenen.

SilentSpring

Legacy Member
MyDyingBride zei:
Mja, in Brugge is er ook niet echt een studentenleven hé :)

feit. Tenzij 't zand enzo, maar naardak hoor wordt er daar geregeld geknokt.

Savage

Legacy Member
VinceFeet zei:
Respect man! :niceone:

Jij ben tenminste iemand die woorden omzet in de praktijk. Ik ken genoeg zeikerds die al jaren zagen over hun job maar van avondschool of wat dan ook moeten ze wel niets weten... Maar dat ze een andere richting uitwillen met hun job zeggen ze elke dag! Ok, ik weet ook dat dat allemaal niet zo evident is maar jij bewijst dat het, mits de nodige inspanning, wel kan hé. Nog veel succes ermee.


Merci. :)

Het is nu eenmaal een feit dat je voor zo'n beslissingen niet over 1 nacht ijs gaat, maar desalnietemin hoorde ik ook voortdurend (jonge) mensen klagen over hun job, maar zij zaten bv al vast aan een huis, een lening, .... Ik had het geluk dat ik die kosten nog niet in mijn leven had, want anders had ik waarsch. nog steeds in dezelfde routine gezeten. Het hangt uiteindelijk wel van bepaalde factoren af, maar als je iets wil doen, doe het gewoon. Wacht er niet mee, want dan kom je nergens. En trouwens, niemand is te oud om te leren. Ik zit bv. samen met iemand die notaris is en die zich ook volop op het studeren heeft geworpen en met succes, vorig jaar grote onderscheiding.
En uiteindelijk moet je het doen voor jezelf. Indien anderen je hier niet in steunen, is dat hun probleem. Ik had aanvankelijk ook wat tegenwind van thuisuit, maar van zodra ze beseften dat dit hetgene was wat ik wou doen en ook merkten dat men besluit eigelijk al vaststond, waren ze de eerste om me te steunen en te helpen.

Talos

Legacy Member
KnackyBall zei:
Bureau?:confused:
Logistiek heeft toch te maken met heftrucks etc., soms ook administratieve dingen enzo?

btw, tijdens vrije tijd verveel ik me toch wel dusja, nie echt een probleem voor mij moest ik zoveel uren werken.

"Heftrucks enzo"? Logistiek is geen alternatief voor heftruck hoor.
Logistiek is de leer van het plannen en efficiënt uitvoeren van de bevoorrading. De hedendaagse logistiek richt zich op de organisatie, planning, besturing en uitvoering van de goederenstromen, geldstromen en informatiestromen via ontwikkeling en inkoop gevolgd door de productie en distributie met het benodigde personeel naar de eindafnemer, met als doel om tegen lage kosten en kapitaalgebruik te voldoen aan de behoeften van de markt. ...
Komt wat meer bij kijken dan enkel heftrucks. Mijn maat is dus diegene dat transporten (boten, vrachtwagens,...) moet regelen. Eerder expiditie daar maarkom.

Kakaku

Legacy Member
DX2 zei:
Het hogeschoolleven was prachtig, en middelbaar nog het tofste...

In hogeschool had ik in 't 2e (IAJ) 19 uur les in de week, da was teveel van 't goeie. Ik kon op 't einde van het jaar beter kaarten dan marketing (dat ik toen volgde).

Middelbaar was gewoon een grote vriendenclub, en als ge moe waart kon je gewoon verderslapen in de les. Op hogeschool was dat enigszinds anders.

Nu werk ik bijna 2 jaar, en mis ik ten eerste alle vrienden van toen en de rustige uren, zonder verplichtingen...

haha ik heb nu 8u les per week, beat that :rofl:

EverlastingHate

Legacy Member
hogeschool informatica gedaan.

Nu kom ik tot het besef dat ik gewoon 40 jaar lang routinewerk wil doen, en nee er is veel meer dan bandwerk. Opstaan zonder zorgen, werken zonder zorgen, en gaan slapen zonder zorgen.

Geen verantwoordelijkheid, niet communicatief zijn, geen papierwerk, geen telefoons, geen stress, .... gewoon men ding doen en naar huis :p

viewer

Legacy Member
nuja ik besef wel dat dit leuker is dan mijn werk, aangezien ik vermoed dat ik op mijn werk niet elke dag van de week tot een kot in de nacht op stap kan gaan en de ganse voormiddag uitslapen.

behalve natuurlijk als iemand me zo een jobke vind. stuur me gerust een pm :)

megamold

Legacy Member
ik vind werke toch fijner zuh :p
geld + vervoer + geen exames + geen overhoringen + geen zagende leerkrachten + geen ouders die u nog kunne zegge wa ge moet doen = one happy megamold :D

MyDyingBride

Legacy Member
Den Freddie zei:
feit. Tenzij 't zand enzo, maar naardak hoor wordt er daar geregeld geknokt.
de gemiddelde leeftijd schommelt daar ook wel rond de 14-16j :p

metaphore

Legacy Member
megamold zei:
ik vind werke toch fijner zuh :p
geld + vervoer + geen exames + geen overhoringen + geen zagende leerkrachten + geen ouders die u nog kunne zegge wa ge moet doen = one happy megamold :D

op kot=
geld krijgen van ouders, fiets als vervoer :unsure:, 3 maande van de 12 examens, voor de rest => op u luie krent zitten en filmkes zien, pinten pakken, feesten, uitslapen, ... .

Ik werk in de weekends ook, en ik weet toch wat ik het leukste vind zenne :)

Emerxill

Legacy Member
KnackyBall zei:
Bureau?:confused:
Logistiek heeft toch te maken met heftrucks etc., soms ook administratieve dingen enzo?

btw, tijdens vrije tijd verveel ik me toch wel dusja, nie echt een probleem voor mij moest ik zoveel uren werken.
Ik vrees er een beetje voor dat ge in uw opleiding logistiek ook ma 1 heftruk van dichbij gaat zien, zoals Talos zegt.

Het hoofdzakelijk (zoniet uitsluitend) bureauwerk: alles plannen. Laden en lossen van vrachtwagens en hun routes zo efficient mogelijk uitstippelen, enzovoort.

Ge verwart waarschijnlijk een aantal zaken:
- heftruckchauffeurs zijn overal gevraagd, vooral in de logistieke sector
- logistieke medewerkers zijn veel gezocht omdat maar weinig mensen het willen doen. Vooral door de onregelmatige en ambetante uren. Daar tegenover staat wel een redelijk schone pree.

Massis

Legacy Member
DX2 zei:
Het hogeschoolleven was prachtig, en middelbaar nog het tofste...

In hogeschool had ik in 't 2e (IAJ) 19 uur les in de week, da was teveel van 't goeie. Ik kon op 't einde van het jaar beter kaarten dan marketing (dat ik toen volgde).

Middelbaar was gewoon een grote vriendenclub, en als ge moe waart kon je gewoon verderslapen in de les. Op hogeschool was dat enigszinds anders.

Nu werk ik bijna 2 jaar, en mis ik ten eerste alle vrienden van toen en de rustige uren, zonder verplichtingen...

middelbaar suckt
enneuh:
ik zit nu op't 2e jaar hogeschool (geen IAJ, was alles ruimschoots door vorig jaar), en ik heb de ene week 14u les de andere week 20u, en ik kan nog altij nie goe kaarten :D (op poker en shithead na)

en slapen in de les op't middelbaar was echt not done bij ons, dan vloog ge wss gwn buiten... op't hoger daarentegen heb'k het al een paar keer gelapt na een nachtje (of 2 zelfs) doordoen...
tijdens de studentenverkiezingen vorig jaar heb'k zelfs in de les gezeten met mn tshirt van de verkiezingen en een pintje in mn handen :D

metaphore zei:
op kot=
geld krijgen van ouders, fiets als vervoer :unsure:, 3 maande van de 12 examens, voor de rest => op u luie krent zitten en filmkes zien, pinten pakken, feesten, uitslapen, ... .

Ik werk in de weekends ook, en ik weet toch wat ik het leukste vind zenne :)
²nd that bigtime :D (zelfs al ga ik nr alle lessen)

ik werk in't weekend af en toe als stagehand (lees: domme kracht bij op- en afbouw van tenten en podia), is toffe job, ma de uren zijn klote en 't is toch redelijk zwaar


@Verivalta: Flashlight? tof bedrijf jah. Mn pa zat vroeger in de evenementensector (Allways events) en vele van die bedrijven ken'k via hem, ook SOSi waar ik nu weekenwerk doe is via mn pa...

jorrelemargi

Legacy Member
EverlastingHate zei:
hogeschool informatica gedaan.

Nu kom ik tot het besef dat ik gewoon 40 jaar lang routinewerk wil doen, en nee er is veel meer dan bandwerk. Opstaan zonder zorgen, werken zonder zorgen, en gaan slapen zonder zorgen.

Geen verantwoordelijkheid, niet communicatief zijn, geen papierwerk, geen telefoons, geen stress, .... gewoon men ding doen en naar huis :p

ge zijt ne goeie voor in den IT, hoewel als consultant zulde al ni goe boeren... als ge analyses moet maken voor uw programma's ofzo zulde ook wel papierwerk moeten doen, evenuteel timesheets invullen , geen telefoons wordt ook extreem moeilijk ;), en gaan slapen zonder zorgen çava, maar om 7u kunder ook weer terug uit ! :)

jorrelemargi

Legacy Member
wat mij het meest stoort aan werken (in mijn huidige en volgens mij 90% van de jobs is:

- ge moét elken dag opstaan om pakt 7u en gaan werken, en da voelt zeker aan als sleur. Ge zijt moe, maar bon, volgende ochtend is dieje wekker daar weer e, zonder uitzondering

- kheb ne vette otto enzo gekregen ze, mé tankkaart en alles erop en eraan, en dieje gebruikte hoodzakelijk om ver te rijden en om in de file te staan zo'n 2 uur per dag in mijn geval

- 'savonds hebde dan beperkte hoeveelheid vrije tijd die ge natuurlijk zo optimaal en druk mogelijk probeert in te vullen met wage graag doet, vergeet ni dage normaal nog moet eten maken, afwassen, kuisen, facture betale, ... ne normale mens gaat al gauw enkele leuke activiteiten schrappen, gewoon omdage anders stikkapot zijt :)

- ge hebt pakt 25 dagen die ge kunt pakke, als ge chance hebt worren overuren omgezet in récupe of cash, maar das zeker ni overal zo, vooral ni als ge een ietwat "hogere" job wilt doen om het zo te noemen

- verdienen? belange ni genoeg voor de uren die ge erin steekt

mijn conslusie is echt: vrije tijd is onbetaalbaar als ge werkt

maar da hangt zeker af van de job die ge doet en of het u interesseert :)

metaphore

Legacy Member
punkrockdude zei:
²nd that bigtime :D (zelfs al ga ik nr alle lessen)

kheb 2 lessen gedaan dit semester :$
(wel alle practica en werkzittingen)

gemiddeld was ik 5u/week bezig met school dit semester
er blijven dus veel uren over om te slapen etc :)

Kdenk dat men gemiddelde nie onder de 13u smiddags ligt voor op te staan

warre

Legacy Member
amaai, luie studentjes als ik het hier zo allemaal lees

ik zit zelf 2de bach sportkot en heb 11u praktijk sport in de week + 19u theorie

wat er op neerkomt alle dagen om 8u in de les en de woensdagnamiddag vrij. Alle andere tijd les.

Maar ook ik ben van de overtuiging dat uw studentenleven de mooiste tijd is. Meeste vrijheid dat ge ooit zult hebben, kiezen wat ge gaat doen of niet gaat doen.

En van alle jobs denkik dat leerkracht nog niet zo slecht is. Veel vakantie met een iets minder loon. Daar zou ik wel mee kunnen leven :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan