Starrk
Legacy Member
Ik weet niet hoe ik ertoe kwam maar plots zat ik op deze site te surfen:
http://www.bijnadoodervaring.nl/
Vooral onder het onderdeel 'inhoud van een BDE' staan nogal frappante dingen. Zouden deze waar zijn, of enkel hersenspinsels?
Wat zou er dan na de dood zijn? Een hoop niets of toch een gelukstoestand, een soort bewustzijn op een ander niveau?
Hoe staan jullie hier tegenover en wat zijn jullie opinies.
Ik heb dit bij wetenschap gezet in de hoop dat er zich een interessante discussie zou kunnen ontwikkelen
___
Zelf wil ik graag geloven in een leven na de dood, maar weet niet of ik dat kan. Het lijkt me nogal met de paplepel ingegeven door godsdienst, iets waar ik me dus niet mee bezig houdt. Toch heb ik moeite om te bevatten wat er na de dood is. Is er dan wel nog een zijn? Het is natuurlijk allemaal wel nogal onaantastbaar, en een oeroud subject, doch niet minder interessant.
Toch blijken alle BDErvaarders over dezelfde zaken te praten.
Ik ken ook iemand (vader van een vriendin) die dit eens heeft meegemaakt, en ook hij spreekt over een tunnel, lichtwereld,... Hij beweert zelfs dat hij door middel van sterke meditatie uit het lichaam kan treden en zo met de geestenwereld kan praten (Lijkt me erg sterk, ik heb namelijk geleerd kritisch te zijn, maar de overtuiging waarmee hij het vertelt is adembenemend. Deze persoon heeft ook zijn verhaal gedaan in enkele West-Vlaamse scholen dus misschien kan iemand beamen wat ik zeg).
Er zijn wel zaken op die site die ik hooguit vreemd vind:
Hoe stel je dit vast? Weet iemand die doof en/of blind geboren is wat zien of horen is?
http://www.bijnadoodervaring.nl/
Vooral onder het onderdeel 'inhoud van een BDE' staan nogal frappante dingen. Zouden deze waar zijn, of enkel hersenspinsels?
Wat zou er dan na de dood zijn? Een hoop niets of toch een gelukstoestand, een soort bewustzijn op een ander niveau?
Hoe staan jullie hier tegenover en wat zijn jullie opinies.
Ik heb dit bij wetenschap gezet in de hoop dat er zich een interessante discussie zou kunnen ontwikkelen
___
Zelf wil ik graag geloven in een leven na de dood, maar weet niet of ik dat kan. Het lijkt me nogal met de paplepel ingegeven door godsdienst, iets waar ik me dus niet mee bezig houdt. Toch heb ik moeite om te bevatten wat er na de dood is. Is er dan wel nog een zijn? Het is natuurlijk allemaal wel nogal onaantastbaar, en een oeroud subject, doch niet minder interessant.
Toch blijken alle BDErvaarders over dezelfde zaken te praten.
Ik ken ook iemand (vader van een vriendin) die dit eens heeft meegemaakt, en ook hij spreekt over een tunnel, lichtwereld,... Hij beweert zelfs dat hij door middel van sterke meditatie uit het lichaam kan treden en zo met de geestenwereld kan praten (Lijkt me erg sterk, ik heb namelijk geleerd kritisch te zijn, maar de overtuiging waarmee hij het vertelt is adembenemend. Deze persoon heeft ook zijn verhaal gedaan in enkele West-Vlaamse scholen dus misschien kan iemand beamen wat ik zeg).
Er zijn wel zaken op die site die ik hooguit vreemd vind:
Ook mensen die blind zijn geboren kunnen een bijnadoodervaring krijgen en gedurende de bijnadoodervaring waarnemen, maar deze persoon kan de beeldvorming soms moeilijk weergeven.
De dove mens kan tijdens de bijnadoodervaring (weer) horen.
Hoe stel je dit vast? Weet iemand die doof en/of blind geboren is wat zien of horen is?


