Archief - Bijnadoodervaring

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goldrusher

Legacy Member
We weten niet eens van waar we komen, laat staan waar we naartoe gaan.

We zullen zien hé...

QplQyer

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Ik noem het nutteloos nadenken.
Zonder over mogelijke verklaringen na te denken kan men nooit een bepaalde verklaringspiste onderzoeken in de wetenschap (want, hoe kan men onderzoeken als men niet weet wat te onderzoeken of hoe iets te interpreteren), nutteloos is hierover nadenken dus zeker niet.
Filosofie en wetenschap zijn complementair aan elkaar.

Inspector Monkfish

Legacy Member
Allemaal onzin. Ik heb ooit eens geweldige bewijzen gezien tegen die BDE bullshit (tijdens godsdienst nota bene). Enkel jammer dat ik de papieren niet meer heb :(
Leven na de dood :ironic: Alsof wij zo speciaal zijn. Het is niet omdat de wetenschap ons bewustzijn nog niet kan verklaren dat we moeten blijven geloven in die religieuze en bijgelovige nonsens.

EverlastingHate

Legacy Member
w00tw00t zei:
vind ik nu zeer zwart wit. Zeggen dat het mystieke niet bestaat zonder enige harde bewijzen is belachelijk.

Wat is dat toch tegenwoordig met 'bewijs dat dan' op het forum :oink: .

Straffer nog, tegenwoordig vragen zal al om te bewijzen dat iets 'niet' bestaat, terwijl ze zelf niet eens kunnen bewijzen dat het 'wel' bestaat.

Swat, ik heb een idéé, een vrijwilliger die een mokerslag op zijn hoofd wilt ontvangen, en één iemand die kan reanimeren. Alles moet wel perfect getimed zijn.

w00tw00t

Legacy Member
Grote reden wrm mensen OOK wel willen dat er iets is na de dood is in mijn ogen het feit dat mensen bang zijn om alles wat ze in hun leven bereikt hebben, achter moeten laten.
Als je het zo bekijkt: Je doet moeite om te studeren, je doet moeite om iets te bereiken in u leven en uiteindelijk gak je dood en heb je dat allemaal niet nodig. Wij leven om te kunnen genieten.
Vandaar dat ik gierige mensen ook wel belachelijk vindt. Sparen mag wel, ik spaar ook. Maar echt elke cent nauwkeurig bestuderen en dan nog blijve spare wanneer ge op pensioen zit.... zo mensen lach ik uit. Jij gaat dood en waarvoor heb je dan zitten sparen? Voor u kinderen? Door erfenis gedoe komen der alleen maar problemen in gezinnen want geld leidt nooit tot iets goeds, uiteindelijk.
Ik geef Bill Gates gelijk. Grootste deel van zijn bezit gaat hij trg geven aan de mensen ( want hij is geworden wie hij is dankzij de mensen) en zijn kinderen krijgen maar een klein aandeel want hij vind dat zij zelf in het leven iets moeten bereiken en niet moeten leven op wat hij heeft bereikt.
Waar is de fun en uitdaging van het leven als je al van kinds af aan alles al hebt?

Is mss offtopic maar wou dit gewoon ff kwijt.

Hmgrwngd

Legacy Member
w00tw00t zei:
Grote reden wrm mensen OOK wel willen dat er iets is na de dood is in mijn ogen het feit dat mensen bang zijn om alles wat ze in hun leven bereikt hebben, achter moeten laten.

Die mensen die alles achter hen laten, staan open voor de oneindigheid en de complexiteit van het leven in het moment. :)

SupradynE

Legacy Member
Ooit een programma van geweest op tv!

Da van die tunnel met op het einde licht zou kunnen verklaard worden door het feit dat u hersenactiviteit als laatste uitvalt en u oogfuncties dus ook als een van de laatste dingen blijft functioneren alvorens te sterven

Dus bij het bijna dood zijn is het mogelijk dat je nog ''licht'' ziet maar alles is heel wazig en denken dus vele mensen zich in een tunnel te begeven!

tgc_9012

Legacy Member
prozackx zei:
waarom zou je in iets geloven dat niet bewezen is of dat je nog nooit hebt waargenomen?

als ik je nu zeg dat het universum 17 hoeken heeft en op elk van die 17 hoeken ligt een magische steen als je je alle stenen verzamelt ontploft het voorhoofd van ben crabbe. heb je enige reden om dit te geloven?

in dezelfde lijn => men heeft in de bijbel geschreven dat je na de dood in de hemel/hel terechtkomt. heb je enige reden om dit te geloven?
²
Als ik zeg dat god een kabouter is, waarom zou dat niet zo zijn.
Wie kan me het tegendeel bewijzen :cool:

w00tw00t

Legacy Member
tgc_9012 zei:
²
Als ik zeg dat god een kabouter is, waarom zou dat niet zo zijn.
Wie kan me het tegendeel bewijzen :cool:

omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen absurde of niet absurde dingen alhoewel het van mens tot mens verschilt. Trouwens als ge gelooft da God een kabouter is dan is het u vol recht maar als je mensen ook hetzelfde wilt laten geloven dan moet je ook afkomen met iets om u stelling te waarborgen.
En trouwens van iets zeggen da het er nie is zonder enig bewijs is gewoon onjuist. Tis net glijk vroeger met de kerk waarbij het zo was zoals de kerk het zei en al het ander was fout... we leven nietmeer in dat tijdperk, alleja buiten VS dan..

tgc_9012

Legacy Member
w00tw00t zei:
omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen absurde of niet absurde dingen alhoewel het van mens tot mens verschilt. Trouwens als ge gelooft da God een kabouter is dan is het u vol recht maar als je mensen ook hetzelfde wilt laten geloven dan moet je ook afkomen met iets om u stelling te waarborgen.
En trouwens van iets zeggen da het er nie is zonder enig bewijs is gewoon onjuist. Tis net glijk vroeger met de kerk waarbij het zo was zoals de kerk het zei en al het ander was fout... we leven nietmeer in dat tijdperk, alleja buiten VS dan..
Ik vind een god nochtans even absurd als een kabouter die over alles heerst.

Silent Assassin

Legacy Member
Who cares,life is fun,make the best outta it!
Nee excuseer ik ben niet meteen een gelovige persoon,dood
is voor mij onbewustzijn/zwarte leegte
mensen maken theorien omdat ze bang zijn maar niemand heeft,zover ik weet,bewijzen dus ...

Hmgrwngd

Legacy Member
SupradynE zei:
Ooit een programma van geweest op tv!

Da van die tunnel met op het einde licht zou kunnen verklaard worden door het feit dat u hersenactiviteit als laatste uitvalt en u oogfuncties dus ook als een van de laatste dingen blijft functioneren alvorens te sterven

Dus bij het bijna dood zijn is het mogelijk dat je nog ''licht'' ziet maar alles is heel wazig en denken dus vele mensen zich in een tunnel te begeven!

Zo klinkt het maar heel droog; het is volgens mij nu net ietsje intenser dan iedereen doet uitschijnen.

Het is geen evidentie, doodgaan. ;)

Terrorist_Hell

Legacy Member
Bewustzijn (connectie met de Bron) leeft eeuwig, lichaam (verpakking) sterft af. Simpel.

Quilombo

Legacy Member
blacky zei:
Jij behoord degelijk bij de meerderheid van de mensheid eerste catogorie 67%. Jammer vind ik dit :) tweede catogorie bevad 31% derde 2% en daar hoor ik bij :)

over welke categoriën heb jij het eigenlijk?

Terrorist_Hell zei:
Bewustzijn (connectie met de Bron) leeft eeuwig, lichaam (verpakking) sterft af. Simpel.

en wat zegt jou dat?

Dirty_Col

Legacy Member
Stop eens met zeveren over "bewijs dit" over zulke onderwerpen. Het zijn loze argumenten die helemaal niks willen zeggen aangezien je het hiernamaals of een opperwezen nooit zal kunnen bewijzen.

Iedereen gelooft wel in 'iets', zelf als je zelf denkt dat je in 'niets' gelooft. (denk daar maar eens over na!)

Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken met welke uitleg hij het beste kan opschieten, maak het toekomstige einde van je dagen niet ingewikkelder dan het al is.

Ik persoonlijk sta wel open voor zo'n dingen, maar ik ga er nooit rotsvast in geloven tot ik het zelf meemaak. Zoals het wel bij veel mensen gesteld is denk ik :)

killgore

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Stop eens met zeveren over "bewijs dit" over zulke onderwerpen. Het zijn loze argumenten die helemaal niks willen zeggen aangezien je het hiernamaals of een opperwezen nooit zal kunnen bewijzen.

Iedereen gelooft wel in 'iets', zelf als je zelf denkt dat je in 'niets' gelooft. (denk daar maar eens over na!)

Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken met welke uitleg hij het beste kan opschieten, maak het toekomstige einde van je dagen niet ingewikkelder dan het al is.

Ik persoonlijk sta wel open voor zo'n dingen, maar ik ga er nooit rotsvast in geloven tot ik het zelf meemaak. Zoals het wel bij veel mensen gesteld is denk ik :)

bla bla bla

die bewijs dit wordt meestal gebruikt voor iemand die zijn "geloof" als absolute waarheid aanschouwd.

Dit is niet zo, punt uit gedaan.

Jij zegt juist wat diegene die "bewijs dat maar eens" willen zeggen ;).

w00tw00t

Legacy Member
"Ik geloof er niet in" en "het bestaat niet" zijn 2 verschillende dingen. Meeste halen deze door elkaar
En de 2de kan je moeilijk zeggen zonder enig bewijs
Als ge nu bv zegt: "God bestaat niet" dan kan men vragen op wat gij u baseert
en bij "Ik geloof niet in God" is het u volste recht om het niet te doen

blacky

Legacy Member
prozackx zei:
in dezelfde lijn => men heeft in de bijbel geschreven dat je na de dood in de hemel/hel terechtkomt. heb je enige reden om dit te geloven?

Dan is de vraag wat is de hemel ? Je moet niet alles letterlijk opnemen wat men in de bijbel heeft geschreven, of de verhalen die men er rond verteld heeft. Dat is het probleem met die ongelovingen die denken niet verder na :oink:


tgc_9012 zei:
Ik vind een god nochtans even absurd als een kabouter die over alles heerst.

De natuur is voor mij een God. Ie overheersd ons allemaal. We kunnen het niet stoppen, we zijn machteloos.

blacky

Legacy Member
Quilombo zei:
over welke categoriën heb jij het eigenlijk?

Vergelijking van de 3 basis groepen

Zekerheidsbasisgroep 67%
Vrijheidsbasisgroep 31%
Evenwichtsbasisgroep 2%

Voor meer info Moet je maar eens naar de bib gaan en het boek Test je wijsheid van William Gijsen gaan huren. Vul alles eerlijk in. En zie bij welke groep je behoord :)
Ik behoorde tot de laatste groep van 2%. Alle standpunten dat hij opgaf kwam overheen met mijn persoonlijkheid.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan