Archief - Bijnadoodervaring

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

w00tw00t

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Waarom gelooft u erin zonder zelf enig bewijs ervan te hebben meegemaakt?
sinds wanneer mag ik niet geloven in dingen ?
Er moet niet altijd een bewijs zijn voor alles in u leven om daarin te geloven ...
Het bewijs dat mensen het hebben meegemaakt is goed genoeg voor mij. Is het waar of is het verzonnen daar heb ik niet over te beslissen, en jij dan ook niet. Niemand eig. buiten de personen die het hebben meegemaakt.

tgc_9012

Legacy Member
w00tw00t zei:
sinds wanneer mag ik niet geloven in dingen ?
Er moet niet altijd een bewijs zijn voor alles in u leven om daarin te geloven ...
Het bewijs dat mensen het hebben meegemaakt is goed genoeg voor mij. Is het waar of is het verzonnen daar heb ik niet over te beslissen, en jij dan ook niet. Niemand eig. buiten de personen die het hebben meegemaakt.
Ik zeg niet dat u niet mag geloven in dingen :wtf:
Ik vraag u waarom u erin gelooft, want mensen die zeggen wat er na de dood gebeurt overtuigen mij niet.

w00tw00t

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Ik zeg niet dat u niet mag geloven in dingen :wtf:
Ik vraag u waarom u erin gelooft, want mensen die zeggen wat er na de dood gebeurt overtuigen mij niet.
ik geloof erin omdat ik in het bovennatuurlijke geloof. Ik geloof in mystieke dingen . Ik geloof in magie. Ik geloof in voorspellingen. Ik geloof wel niet alles wat ze zeggen maar ik geloof dat er mensen zijn die over deze bepaalde gaves beschikken. Ik geloof erin omdat ik mensen uit de familie ken die bovennatuurlijke dingen hebben meegemaakt en ik geloof hun woorden dan ook.

tgc_9012

Legacy Member
w00tw00t zei:
ik geloof erin omdat ik in het bovennatuurlijke geloof. Ik geloof in mystieke dingen . Ik geloof in magie. Ik geloof in voorspellingen. Ik geloof wel niet alles wat ze zeggen maar ik geloof dat er mensen zijn die over deze bepaalde gaves beschikken. Ik geloof erin omdat ik mensen uit de familie ken die bovennatuurlijke dingen hebben meegemaakt en ik geloof hun woorden dan ook.
Ik heb geen enkele ervaring met dit soort dingen, vandaar mijn ongeloof.
Ik vind het interessant om met gelovigen (ivm religie) te discussiëren over hun geloofsovertuiging, en dit sluit er een beetje bij aan.

w00tw00t

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Ik heb geen enkele ervaring met dit soort dingen, vandaar mijn ongeloof.
Ik vind het interessant om met gelovigen (ivm religie) te discussiëren over hun geloofsovertuiging, en dit sluit er een beetje bij aan.

ik zelf ben niet religieus. Half half maar ik geloof wel dat er iets is boven ons al vinden wij van niet. Het is zeker interessant om verschillende verhalen te horen en dan natuurlijk u eigen besluiten uit nemen.
Maar ik denk wel dat de mens zich belange niet in zen volle 100% heeft laten zien. Telkens ontdeken we nieuwere en nieuwere waardigheden en ontwikkelen we dat ook.
Zoals neem bv mensen met een mentale handicap. Sommige kunnen gigantische berekeningen doen en dan nauwkeurige antwoorden geven in enkele seconden. En andere kunne het dan weer niet.. omdat men nog niet weet hoe men dat nu juist moet gebruiken of hoe men zoiets kan activeren ...

Thales

Legacy Member
ik vraag me altijd af, als dat allemaal bestaat, hoe oud we dan zullen zijn in de hemel. ik heb eens gehoord dat je volgens de kerk zo oud zla zijn als jezus dan, dus 33 jaar. MAar dan is dat toch maar raar, als je kind sterft op 2 jarige leeftijd en dan kom je die tegen en is ie opeens 33 jaar.
en moest je dezelfde leeftijd blijven behouden, als de dag waarop je stierf, dan zit je er ook mee dat je nooit "ouder" wordt.
al draait het dan wel niet meer om een getal, maar wel om het uiterlijk

tgc_9012

Legacy Member
Thales zei:
ik vraag me altijd af, als dat allemaal bestaat, hoe oud we dan zullen zijn in de hemel. ik heb eens gehoord dat je volgens de kerk zo oud zla zijn als jezus dan, dus 33 jaar. MAar dan is dat toch maar raar, als je kind sterft op 2 jarige leeftijd en dan kom je die tegen en is ie opeens 33 jaar.
en moest je dezelfde leeftijd blijven behouden, als de dag waarop je stierf, dan zit je er ook mee dat je nooit "ouder" wordt.
al draait het dan wel niet meer om een getal, maar wel om het uiterlijk
De hemel is uitgevonden door de kerk, sorry om u te desillusioneren.
Anders had de kerk geen excuus om de mensen aflaten te doen betalen, te leven zoals de kerk het wilt, zich te laten indoctrineren, etc. ;)

Thales

Legacy Member
maja
als je zegt er is leven na de dood, dan moet er toch ook onderscheid zijnt tussen goed en kwaad en tussen hemel en hel en dan kom je ook af met god en duivel.
alleja vind ik. ik zie ni in waarom we na de dood allemaal terug in harmonie zouden leven met iedereen

tgc_9012

Legacy Member
Thales zei:
maja
als je zegt er is leven na de dood, dan moet er toch ook onderscheid zijnt tussen goed en kwaad en tussen hemel en hel en dan kom je ook af met god en duivel.
alleja vind ik. ik zie ni in waarom we na de dood allemaal terug in harmonie zouden leven met iedereen
Leven na de dood suggereert imo geen verschil tussen goed en kwaad. Het kan bijvoorbeeld evengoed zijn dat wij na de dood in een nieuw lichaam geboren worden...

grey-turtle

Legacy Member
tgc_9012 zei:
De hemel is uitgevonden door de kerk, sorry om u te desillusioneren.
Anders had de kerk geen excuus om de mensen aflaten te doen betalen, te leven zoals de kerk het wilt, zich te laten indoctrineren, etc. ;)

De hemel met de rijstpap en st-pieter is uitgevonden door de kerk, maar de beschrijving van het hiernamaals en een vader in de Hemelen komt letterlijk voor in de bijbel. Er bestaat een passage waarin 1 of andere Abraham sterft samen met een andere rijke man. Die rijke man moet dan lijden in de hemel, terwijl Abraham het beter heeft.

tgc_9012

Legacy Member
grey-turtle zei:
De hemel met de rijstpap en st-pieter is uitgevonden door de kerk, maar de beschrijving van het hiernamaals en een vader in de Hemelen komt letterlijk voor in de bijbel. Er bestaat een passage waarin 1 of andere Abraham sterft samen met een andere rijke man. Die rijke man moet dan lijden in de hemel, terwijl Abraham het beter heeft.
Iemand moet de bijbel geschreven hebben, dus iemand heeft het begrip hemel uitgevonden, om het simpel te stellen.

blacky

Legacy Member
Ho zou hier graag discussie beginnen met tgc_9012 :) toch maar niet, gaat veel te ver gaan dan :D

Starrk

Legacy Member
Thales zei:
was da ni allemaal via openbaringen via god/jezus?

Vanuit theologisch standpunt wel...Maar dit is zo relatief als geloven.

tgc_9012 zei:
Iemand moet de bijbel geschreven hebben, dus iemand heeft het begrip hemel uitgevonden, om het simpel te stellen.

Het begrip hemel was er al eeuwen voor de eerste bijbelpagina geschreven werd

tgc_9012

Legacy Member
DekadeZ zei:
Vanuit theologisch standpunt wel...Maar dit is zo relatief als geloven.



Het begrip hemel was er al eeuwen voor de eerste bijbelpagina geschreven werd
En dan nog moet iemand het uitgevonden hebben.

@blacky, Ik ben al 2 jaar in discussie met mijn leerkracht godsdienst :D

blacky

Legacy Member
tgc_9012 zei:
En dan nog moet iemand het uitgevonden hebben.

@blacky, Ik ben al 2 jaar in discussie met mijn leerkracht godsdienst :D

Mja jij bent gewoon een zwart wit kijker. Je geloofd in niks wat je zelf nog nooit waargenomen hebt of wat niet bewezen is door de wetenschap. En dan kan je inderdaad jaren een discussie aanhouden. Jij behoord degelijk bij de meerderheid van de mensheid eerste catogorie 67%. Jammer vind ik dit :) tweede catogorie bevad 31% derde 2% en daar hoor ik bij :)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik weet ni wat er van te denken... kennis van ons heeft ook bde gehad en zei ook idd dat er ne soort van tunnel was.

verder hoop ik dat er iets is na de dood want kheb er tbh ontzettend schrik voor als ik er dieper bij ga nadenken en wetende da ik bv over 60 jaar gewoon dood ben en da men leven dan zou stoppen :s

Hmgrwngd

Legacy Member
De tunnel is wel cool: de hemel die gewoon overloopt in de aarde, de sterren die overal in vervat zitten, de kleuren die losstaan van de voorwerpen, de spiralen van oneindigheid, je hartslag die overeenkomt met de donderslagen in de verte, je adem die synchroon staat met de wind, je zintuigen die versmelten in elkaar...

Lot of fun being almost dead! :evil:

prozackx

Legacy Member
blacky zei:
Mja jij bent gewoon een zwart wit kijker. Je geloofd in niks wat je zelf nog nooit waargenomen hebt of wat niet bewezen is door de wetenschap. En dan kan je inderdaad jaren een discussie aanhouden. Jij behoord degelijk bij de meerderheid van de mensheid eerste catogorie 67%. Jammer vind ik dit :) tweede catogorie bevad 31% derde 2% en daar hoor ik bij :)

waarom zou je in iets geloven dat niet bewezen is of dat je nog nooit hebt waargenomen?

als ik je nu zeg dat het universum 17 hoeken heeft en op elk van die 17 hoeken ligt een magische steen als je je alle stenen verzamelt ontploft het voorhoofd van ben crabbe. heb je enige reden om dit te geloven?

in dezelfde lijn => men heeft in de bijbel geschreven dat je na de dood in de hemel/hel terechtkomt. heb je enige reden om dit te geloven?

Thales

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
De tunnel is wel cool: de hemel die gewoon overloopt in de aarde, de sterren die overal in vervat zitten, de kleuren die losstaan van de voorwerpen, de spiralen van oneindigheid, je hartslag die overeenkomt met de donderslagen in de verte, je adem die synchroon staat met de wind, je zintuigen die versmelten in elkaar...

Lot of fun being almost dead! :evil:

alsje het zo voorstelt , kan ik amper wachten ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan