puni
Legacy Member
jack|herrer zei:Nog maar eens een bewijs dat burgerzin dikwijls op niks trekt he. Duidelijkere regels en harder op treden is het enige dat helpt.
De regel zou beter zijn: fitnesscentra dicht en bewoners van die gemeente mogen geen enkel ander fitness centra bezoeken en dan maar controles houden op de naburige gemeentes.
Wanneer iemand betrapt wordt, die persoon een stevige boete geven en de zaak die ze binnen gelaten heeft het 3-4-5 voudige laten betalen.
De boel gewoon terug open gooien slaat echt op niks
Ge kunt iemand niet verbieden van buiten zijn gemeente te gaan sporten. Wat ze nu doen grenst wettelijk gezien al aan het illegale (als het dat niet gewoon is). Zeer benieuwd naar de uitspraak over het aanvechten van die avondklok bijvoorbeeld.
https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...-avondklok-in-antwerpen-is-onwettig~a7ddea2b/
En zo zijn er nog wel een paar.
Nogmaals, begin al eens met het voldoende afdwingen van de eerste nog bestaande maatregelen. Ik zat gisteren op de laatste bus van Tienen naar Leuven met een stuk of tien pubers tussen de 14 en 18 jaar. Geen enkele had zijn mondmasker deftig aan en bij een stuk of vier hing het gewoon onder hun kin te bengelen. Dat zijn de zaken die ge strenger moet opvolgen en bestraffen, want die hebben wel degelijk nut (maskers in het OV).


