Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
ashuray zei:
Kan je pukkels op uw ooglid krijgen? Mijn oog deed toen ik op stond pijn en toen ik mijn ooglid naar beneden trok zag ik daar een wit bolletje staan dat blijkbaar tegen mijn oog duwt. Is ook een beetje gezwollen er rond

Google 'gerstekorrel ooglid'

ashuray

Legacy Member
Musk zei:
Google 'gerstekorrel ooglid'

Dat ist niet denk ik. Het zit echt langs de binnenkant. Of misschien wel..hopelijk gaat het vanzelf weg kan er niet tegen als mensen aan men oog komen!

zarathustra

Legacy Member
ashuray zei:
Al is geprobeerd van les te volgen? Iemand die ik ken kon totaal niet schilderen en nu gaat zij al een jaar naar avondles en ze is zo hard verbeterd dat mensen aan haar vragen om portretten te schilderen om aan familie ofzo af te geven. Kan je leren blijkbaar :p

Dat helpt hem niet eh, een portret schilderen hoeft niet creatief te zijn

Musk

Legacy Member
ashuray zei:
Dat ist niet denk ik. Het zit echt langs de binnenkant. Of misschien wel..hopelijk gaat het vanzelf weg kan er niet tegen als mensen aan men oog komen!

Dat gaat wss wel vanzelf weg ja, 't is belangrijk om er niet aan te prutsen, hoe moeilijk dat ook is :)

ashuray

Legacy Member
Musk zei:
Dat gaat wss wel vanzelf weg ja, 't is belangrijk om er niet aan te prutsen, hoe moeilijk dat ook is :)

Ja ik kan er nie aan tenzij ik mijn ooglid naar beneden trek. Chance wel :D

Deckard

Legacy Member
Aan de binnenkant? Is het nogal dik? Heb zo eens twee cystes op mijn ooglid gehad. Moest toen wel naar de oogarts om ze te laten opensnijden. Een zalfje hielp niks.

ikbenben

Legacy Member
Deckard zei:
Aan de binnenkant? Is het nogal dik? Heb zo eens twee cystes op mijn ooglid gehad. Moest toen wel naar de oogarts om ze te laten opensnijden. Een zalfje hielp niks.

Ik heb in het verleden hier ook meerdere keren last van gehad. Soms ging het weg met oogzalf maar ik heb er ook al enkele moeten laten opensnijden. Aa de binnenkant is het niet zo erg, dan zie je het litteken niet.

Enrique9

Legacy Member
Sinds enkele dagen werkt mijn adblock niet meer voor Youtube.
Weet er iemand een goede adblock waarbij je Youtube kan kijken zonder om de 2min een reclamefilmpje?

Noscoped420

Legacy Member
Ik verwacht Zaterdag een pakje van Amazon via Taxipost, de naam Taxipost heb ik echter al jaren niet meer gehoord dus is het dan gewoon dezelfde persoon die elke dag de pakjes van Bpost brengt ?
Als ik op de tracking kijk staat er '' Bpack 24h Pro Levering op Zaterdag '' bij verzendwijze op de Bpost tracking maar niks speciaal van Taxipost, enkel bij barcode van afzender staan TAXIP.

Vroeger weet ik nog dat Taxipost een dienst op zich was in Belgie maar dat was toch uitgefaseerd jaren terug ?

ashuray

Legacy Member
Deckard zei:
Aan de binnenkant? Is het nogal dik? Heb zo eens twee cystes op mijn ooglid gehad. Moest toen wel naar de oogarts om ze te laten opensnijden. Een zalfje hielp niks.

Ja het ziet er uit zoals de rechts foto hier https://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/htxt/Hordeolum.htm

Het is nu al 2x opengesprongen mijn oog plakt iedere keer van de etter :angry: en my god aub geen oogzalf of opensnijden. Dan gaan ze mij moeten vastbinden. En in slaap doen ook denk ik. Ik kan nu eindelijk na jaren make up opdoen zonder mijn oog toe te knijpen

Deckard

Legacy Member
ikbenben zei:
Ik heb in het verleden hier ook meerdere keren last van gehad. Soms ging het weg met oogzalf maar ik heb er ook al enkele moeten laten opensnijden. Aa de binnenkant is het niet zo erg, dan zie je het litteken niet.

Mja ik gelukkig maar een keer naar de oogarts voor gemoeten. Jaar later had ik er nog eentje, maar die is vanzelf opengegaan. Op een ochtend mijn oog vol etter en het bolleke weg.

Noscoped420 zei:
Ik verwacht Zaterdag een pakje van Amazon via Taxipost, de naam Taxipost heb ik echter al jaren niet meer gehoord dus is het dan gewoon dezelfde persoon die elke dag de pakjes van Bpost brengt ?
Als ik op de tracking kijk staat er '' Bpack 24h Pro Levering op Zaterdag '' bij verzendwijze op de Bpost tracking maar niks speciaal van Taxipost, enkel bij barcode van afzender staan TAXIP.

Vroeger weet ik nog dat Taxipost een dienst op zich was in Belgie maar dat was toch uitgefaseerd jaren terug ?

Zal wel gewoon met Bpost zijn idd. Hier ook zo.

ashuray zei:
Ja het ziet er uit zoals de rechts foto hier https://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/htxt/Hordeolum.htm

Het is nu al 2x opengesprongen mijn oog plakt iedere keer van de etter :angry: en my god aub geen oogzalf of opensnijden. Dan gaan ze mij moeten vastbinden. En in slaap doen ook denk ik. Ik kan nu eindelijk na jaren make up opdoen zonder mijn oog toe te knijpen

De zalf valt nog mee. Die noemde Maxitrol of zoiets... Maar ja als het hardnekkig blijft en hinderlijk wordt is het best naar de oogarts te gaan, denk ik. Ik had er ook wel schrik van maar met plaatselijke verdoving voel je er niks van. Enkel daarna beetje pijn en een blauw oog natuurlijk.

ashuray

Legacy Member
Deckard zei:
Mja ik gelukkig maar een keer naar de oogarts voor gemoeten. Jaar later had ik er nog eentje, maar die is vanzelf opengegaan. Op een ochtend mijn oog vol etter en het bolleke weg.



Zal wel gewoon met Bpost zijn idd. Hier ook zo.



De zalf valt nog mee. Die noemde Maxitrol of zoiets... Maar ja als het hardnekkig blijft en hinderlijk wordt is het best naar de oogarts te gaan, denk ik. Ik had er ook wel schrik van maar met plaatselijke verdoving voel je er niks van. Enkel daarna beetje pijn en een blauw oog natuurlijk.

Plaatselijke verdoving in je oog?! Waar spuiten ze dat in dan? Ik kan der echt niet tegen. Ik word al mottig als ik een oogbol zie

Waelvis

Legacy Member
ashuray zei:
Plaatselijke verdoving in je oog?! Waar spuiten ze dat in dan? Ik kan der echt niet tegen. Ik word al mottig als ik een oogbol zie
Die plaatselijke verdoving is met druppeltjes in uw oog. Geen spuit.

Oij

Legacy Member
En YouTube Vanced als het mobiel (android) moet zijn. Een copie van de officiële YouTube app maar dan zonder reclame. Aanrader!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan