Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tha_nOn

Legacy Member
paradijsappel zei:
Hahaha... Ze hebben een kind gekregen en willen het geslacht bekendmaken tijdens dat feestje.

Ik hoop dat ze het nog niet gekregen hebben want dat zou nog onnozeler zijn

Ascari

Legacy Member
_ns_ zei:
Oprechte vraag: wat moet ik hier precies onder begrijpen? Iets a la "ik voel me al een hele leven een man en ga me in de toekomst zo laten ombouwen"?

Holy shit. Das wel ver gezocht. Is een ander woord voor baby borrel :D.

iamtesting

Legacy Member
Ik ging naar Engeland, de Verenigde Staten als toerist en ik gebruikte de Uber-app, Uber eat-app, het werkte in dat land.

maar waarom zijn Uber diensten niet beschikbaar in België?

iamtesting

Legacy Member
Ik ging naar de Verenigde Staten en Engeland. van vliegveld tot elke plaats. Ik was in staat om limousine of goedkope auto's te bestellen en ik was escort naar elke bestemming.
Toen ik een bestelling plaatste, kwam de chauffeur me ophalen in een paar minuten nadat ik op de knop had gedrukt.

De service lag boven de verwachte kwaliteitsratio. Zijn verdriet om te zien in België "Uber" -service nog steeds niet beschikbaar. Ik vraag me af waarom.

berenod

Legacy Member
iamtesting zei:
Ik ging naar de Verenigde Staten en Engeland. van vliegveld tot elke plaats. Ik was in staat om limousine of goedkope auto's te bestellen en ik was escort naar elke bestemming.
Toen ik een bestelling plaatste, kwam de chauffeur me ophalen in een paar minuten nadat ik op de knop had gedrukt.

De service lag boven de verwachte kwaliteitsratio. Zijn verdriet om te zien in België "Uber" -service nog steeds niet beschikbaar. Ik vraag me af waarom.

Er zijn bepaalde regels voor Taxi's in België, waaronder minimum en maximum tarieven, licenties, vergunningen, speciale verzekeringen en speciale nummerplaten (beginnen met een T voor taxi's).

Uber voldeed aan quasi geen enkele van die wetgevingen, wat trouwens de grootste reden was dat ze zoveel goedkoper konden rijden (plus bijna onmogelijk te controleren op zwart werk), dus onder druk van de andere Taxi maatschappijen die wel de regels volgen heeft men Uber nu overal in België verboden.

Tot eind vorig jaar waren ze wel nog in Brussel actief, maar na een uitspraak van de Brusselse ondernemingsrechtbank liggen ze nu ook sinds 3 januari stil in Brussel.

Of dat die taxi wetgevingen nog wel up to dat zijn is een andere discussie!

Er is wel nog een afdeling van Uber actief, namelijk UberX dat wel enkel met professionele en gelicencieerde chauffeurs werkt, waardoor het gedeelte "goedkoop" ook ineens zo goed als weg is!

Slynx

Legacy Member
berenod zei:
Er zijn bepaalde regels voor Taxi's in België, waaronder minimum en maximum tarieven, licenties, vergunningen, speciale verzekeringen en speciale nummerplaten (beginnen met een T voor taxi's).

Uber voldeed aan quasi geen enkele van die wetgevingen, wat trouwens de grootste reden was dat ze zoveel goedkoper konden rijden (plus bijna onmogelijk te controleren op zwart werk), dus onder druk van de andere Taxi maatschappijen die wel de regels volgen heeft men Uber nu overal in België verboden.

Tot eind vorig jaar waren ze wel nog in Brussel actief, maar na een uitspraak van de Brusselse ondernemingsrechtbank liggen ze nu ook sinds 3 januari stil in Brussel.

Of dat die taxi wetgevingen nog wel up to dat zijn is een andere discussie!

Er is wel nog een afdeling van Uber actief, namelijk UberX dat wel enkel met professionele en gelicencieerde chauffeurs werkt, waardoor het gedeelte "goedkoop" ook ineens zo goed als weg is!

Dit. Ik gebruik UberX an sich wel nog regelmatig. Vanuit Dilbeek heb ik nog steeds de mogelijkheid een uber te nemen, en ik verkies nog steeds het gebruikgemak van de app, ipv een taxi te moeten bellen en een bepaald uur af te spreken.
Sowieso handig als we gaan feesten in bxl, en op de meest random moment kunnen vertrekken. Voor 't prijsverschil hoef je het inderdaad niet te doen, dat loopt vrijwel volledig gelijk met de prijzen van de taxi's.

In Budapest bv. is Uber ook niet toegelaten. Daar heb je wél een soortgelijke applicatie, waarmee je de geregistreerde taxi's kan orderen, net zoals bij Uber.

Moesten ze hier ook zo is iets doen, ipv te staken en te zitten neuten op een goeie service, 't zou leuk zijn.

JPV

Legacy Member
iamtesting zei:
Ik ging naar Engeland, de Verenigde Staten als toerist en ik gebruikte de Uber-app, Uber eat-app, het werkte in dat land.

maar waarom zijn Uber diensten niet beschikbaar in België?

Uber diensten zijn perfect toegelaten in België, Uber wil zich echter niet/nauwelijks schikken naar de Belgische wetgeving qua RSZ en dergelijke.

ashuray

Legacy Member
Mijn deur van de auto was deze morgend dicht gevrozen. De andere gelukkig niet en ben er langs daar dan ingekropen. Maar voort geval die een van de ook vast vriest: wat moet je dan doen? Lauw water over gieten? Of kan het voorkomen worden?

Tomski

Legacy Member
Ascari zei:
Komt opt zelfde neer :D

ha nee, hé, want die babyborrel geven ze nadien ook nog es... dus 2x feest ipv 1

Wij geven ook een babyborrel om iedereen op hetzelfde feestje te laten kennismaken met de kleinen ipv dat ze elk weekend ons deur plat lopen.


btw, whats next? Een genderchangereveal party? :lol:

Soeplepel

Legacy Member
AlexisS zei:
Wij moeten vanavond naar een gender reveal party van de beste vriendin van mijn vrouw. (Mjah, I know, kijk er al een hele week tegenop. Maar madam mag meter worden)
Moet je hier nu een cadeau voor meenemen of niet? Persoonlijk zeg ik neen, je kan bezig blijven. Maar wij weten niet wat gebruikelijk is.

Dat kind is er nog niet, dus zou ik persoonlijk niet doen.. Misschien wel iets als geste omdat ge uitgenodigd zijt (alleen als er boefsel en drank is natuurlijk). Desnoods pak pampers ofzo? Kost waarschijnlijk niet zoveel.

iamtesting

Legacy Member
JPV zei:
Uber diensten zijn perfect toegelaten in België, Uber wil zich echter niet/nauwelijks schikken naar de Belgische wetgeving qua RSZ en dergelijke.

ik deel gewoon het leuke gedeelte.
Als je ooit naar Londen gaat. Probeer eens Uber. Je zult de schoonheid ervan nog een leven lang herinneren. U drukt gewoon op de knop en er is iemand om u te pikken. Wat een service geest waait.

Gisteren was zondag. Ik vlieg terug van Londen naar de luchthaven van Zaventam in Brussel.
Ik nam de trein en kwam naar Dendermonde, van Dendermonde naar Buggenhout. Het was middernacht. Ik had een kleine batterij om de Uber-app te gebruiken en kan niemand via de telefoon bereiken.

Mijn auto op de parkeerplaats zorgde ervoor dat mijn auto volledig bevroren was.
Mijn sleutels openen de deur niet en deuren zijn bevroren. Ik bracht 3 uur door om in de auto te komen maar uiteindelijk faalde ik.

Uber-service zou geweldig zijn om te hebben.

Fransz

Legacy Member
Ik heb hetzelfde voor, maar met een paar hanen. Die beginnen alle dagen om 4u 's morgens, ook nu in de winter.

Mulan

Legacy Member
ashuray zei:
Mijn deur van de auto was deze morgend dicht gevrozen. De andere gelukkig niet en ben er langs daar dan ingekropen. Maar voort geval die een van de ook vast vriest: wat moet je dan doen? Lauw water over gieten? Of kan het voorkomen worden?

De rubber met talkpoeder inwrijven werkt preventief.

Loser

Legacy Member
iamtesting zei:
ik deel gewoon het leuke gedeelte.
Als je ooit naar Londen gaat. Probeer eens Uber. Je zult de schoonheid ervan nog een leven lang herinneren. U drukt gewoon op de knop en er is iemand om u te pikken. Wat een service geest waait.

Gisteren was zondag. Ik vlieg terug van Londen naar de luchthaven van Zaventam in Brussel.
Ik nam de trein en kwam naar Dendermonde, van Dendermonde naar Buggenhout. Het was middernacht. Ik had een kleine batterij om de Uber-app te gebruiken en kan niemand via de telefoon bereiken.

Mijn auto op de parkeerplaats zorgde ervoor dat mijn auto volledig bevroren was.
Mijn sleutels openen de deur niet en deuren zijn bevroren. Ik bracht 3 uur door om in de auto te komen maar uiteindelijk faalde ik.

Uber-service zou geweldig zijn om te hebben.

Kan zijn, maar als je hier taxichauffeurs en -bedrijven hier doet betalen en verplicht zich te conformeren aan onze wetgeving, dan moet je datzelfde ook van Uber verlangen.
Het is een beetje dezelfde discussie als AirBnB. Het kan dat dat leuke dealtjes oplevert, maar het tast het hele systeem aan. Er zijn talloze taxibedrijven die je 24u op 24 kunt bellen. Alleen niet zo goedkoop als Uber.

Ook in landen waar Uber heel gangbaar is, zijn er grote problemen mee. Probeer bijvoorbeeld geen Uber te laten komen naar JFK Airport, dat zal je niet lukken.

Mulan

Legacy Member
ashuray zei:
Ik heb al gehoord vaseline ook. Klopt dat? Want dat heb ik hier nog liggen!

Geen idee, maar talkpoeder kost 2x niets dus ik heb mij gewoon een buske gekocht om jaarlijks mijn deurrubbers mee in te wrijven ;)

Karry98

Legacy Member
ashuray zei:
Ik heb al gehoord vaseline ook. Klopt dat? Want dat heb ik hier nog liggen!

Vaseline werkt zeker! Toen mijn wagen nog buiten moest staan heb ik dat daar altijd mee gedaan. Enige nadeel is wel dat je soms moet opletten wanneer je in uw wagen stapt, zeker met een langere jas of zo. Niet echt ideaal om op uw kleren te hebben :), maar werkt zeker.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan