Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sylverscythe

Legacy Member
Ongeacht zijn moedertaal raken de TS zijn schrijfsels kant noch wal toch?

Texas/de VS is "moderner" dan België op sommige vlakken, en op andere denk je dat je terug in de tijd gaat (en dat gaat voor bijna elk land op denk ik). Uiteraard zijn taxidiensten in de VS beter uitgebouwd, je geraakt in de meeste steden nergens zonder wagen. Vraag/aanbod enzo. Niemand van de oudere generatie in BE denkt aan een Taxi als iets betaalbaar voor elke dag, in de VS is dat al decennia zo. In Brussel heb je performant openbaar vervoer, enkel 's nachts is het beperkt, iets waarvoor we ons sociaal systeem (vakbonden) kunnen danken. In de VS is nachtwerk inderdaad geen probleem, maar daar is van sociale bescherming dan ook amper sprake.

En dan de "verouderde" zaken die ik heb meegemaakt (was wel Wisconsin) als ik eens 2 min nadenk:
- Geld overschrijven online is duur en ongemakkelijk, liever nog een cheque gebruiken want dat is traditie. Mijn loon (dit was wel eerder uitzonderlijk) arriveerde zo per cheque in de bus.
- Huishuur idem, gewoon een cheque binnengooien. Bij mij ging dat dan automatisch via de bank door, hou je vast, maandelijks een cheque te printen en die op te sturen via de post...
- De volgende grote stad was op 3u rijden met de bus. Trein? Ja er was een enkel spoor voor de goederentrein, maar voor reizigers was er dus de bus.
- Ik zat in één van de weinige steden met een deftig busnetwerk, collega's uit o.a. Texas vertelden mij dat zonder auto je daar niks kon doen want een echt stadscentrum was er niet en alles was ver uit elkaar.
- Een hoop officiële documenten voor werk, belastingen, ... die op papier waren en dus met de post opgestuurd moesten worden. Social Security Number (hét nummer dat jou definieert) komt dan op een kaartje via de post met de boodschap dit niet te verliezen.

SF was soms veraf hoor.

Carrion

Legacy Member
Breek eens uw been zonder verzekering in Texas. Eens zien of je het dan nog zo sci-fi en modern vindt.

Tonerider

Legacy Member
misschien iets te scifi, maar uw problemen met uw autodeuren zijn zo opgelost

62765.jpg


of koop u een potje talk of vasaline

En dat ge in USA niet moet uitstappen om contant geld te hebben is geen scifi, maar is omdat ze lui zijn en gewoon een geldautomaat-drivethrough hebben. Dat is niets scifi. Maar a) ze hebben dan ook een probleem met obesitas omdat ze zo lui zijn en b) ze hebben de plaats om aan elk gebouw een drivethrough te maken.

Voor de rest moet ge USA niet met Europa vergelijken, want er zijn ook essentiële zaken, zoals healthcare en dop, die bij ons iets aangenamer zijn.

whacker

Legacy Member
zarathustra zei:
Uw punt maken werkt beter als je geen zever verkoopt. Mijn auto's staan dag in dag uit buiten in Noorwegen en ik heb nooit een probleem om in mijn auto te geraken hoor. Dus precies alsof een dag of 2 in Dendermonde staan een probleem zal zijn.
De combinatie van de eerdere regen/neerslag (zeer hoge luchtvochtigheid) zorgde ervoor dat de auto goed nat was, waarna hij is aangevroren omdat dan pas het weer kouder werd.
Mijn 4 deuren waren vrijdag ook vastgevroren; ook een redelijk dikke film ijs op het glas. Ben er pas ingeraakt nadat ik met warm water mijn deur bewerkt heb.

Ben al verschillende malen in temperaturen van -20 geweest (Italië en Oostenrijk vooral) en toen had ik dat niet voor.

whacker

Legacy Member
ashuray zei:
Mijn deur van de auto was deze morgend dicht gevrozen. De andere gelukkig niet en ben er langs daar dan ingekropen. Maar voort geval die een van de ook vast vriest: wat moet je dan doen? Lauw water over gieten? Of kan het voorkomen worden?
Ik pak warm water en gebruik een sponske.
Mijn wagen staat nogal "open".

Pompi

Legacy Member
ik zou koud water nemen, das warmer dan ijs, en niet zo warm dat de schok te groot is.

Guazala

Legacy Member
Ik zou, denk ik, gewoon mijn pechverhelping bellen als ik niet in mijn auto geraak en 's nachts op een verlaten parking sta.

whacker

Legacy Member
Ma zijn GSM was bijna plat dus 't enige wat hij nog kon doen was (via zijn GSM) Uber bestellen.
Wel effe volgen he :D

ashuray

Legacy Member
Ik heb ondertussen gemerkt dat als ik zon doek over mijn voorruit leg en die tussen mijn deuren steek mijn deuren niet meer vastvriezen. De achterste en koffer wel maar twas toch maar om men winkelzakken ff in te smijten. Als je dat 1x voorhebt is het iedere morgend precies. Mijn vorige auto had dat nooit en deze wel. Mss iets speciaal in de deur ofzo?

Crashtestdummy

Legacy Member
ashuray zei:
En voor de vrouw personen onder ons? Moet ik al eerst op mijn dak gaan zitten ofzo :D
vragen aan ne vreemde voorbijganger om te pissen op uwen auto? :unsure:

Tonerider

Legacy Member
ashuray zei:
En voor de vrouw personen onder ons? Moet ik al eerst op mijn dak gaan zitten ofzo :D

Een drolleke draaien. Dat kan je dan heel specifiek aanbrengen waar je wil.

Heroixx

Legacy Member
Heeft iemand suggesties of positieve ervaringen met een online meubelwinkel? Al dan niet met keuze voor afhaling in een afhaalpunt. Vind de webshop van Maisons du monde wat rommelig, en ze werken met een tiental verschillende externe transporteurs.

Musk

Legacy Member
Heroixx zei:
Heeft iemand suggesties of positieve ervaringen met een online meubelwinkel? Al dan niet met keuze voor afhaling in een afhaalpunt. Vind de webshop van Maisons du monde wat rommelig, en ze werken met een tiental verschillende externe transporteurs.

Heb onlangs een tv meubel laten komen van maisons du monde en communicatie en levering was eigenlijk dik in orde imo :)

ikbenben

Legacy Member
ashuray zei:
Ik heb ondertussen gemerkt dat als ik zon doek over mijn voorruit leg en die tussen mijn deuren steek mijn deuren niet meer vastvriezen. De achterste en koffer wel maar twas toch maar om men winkelzakken ff in te smijten. Als je dat 1x voorhebt is het iedere morgend precies. Mijn vorige auto had dat nooit en deze wel. Mss iets speciaal in de deur ofzo?

Rubbers van de deuren insmeren met vaseline, dit voorkomt dat je deuren vastvriezen ;)

Noscoped420

Legacy Member
Waarom is het in mannen tennis altijd 3 sets en in vrouwen tennis gedaan na slechts 2 sets als het bv 6-2 6-2 is ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan