Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tonerider

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Waarom is het in mannen tennis altijd 3 sets en in vrouwen tennis gedaan na slechts 2 sets als het bv 6-2 6-2 is ?

Ik zou een reden kunnen bedenken, maar dan ben ik niet genderneutraal.

ChimayBlauw

Legacy Member
Destel zei:
Plassen op het slot? Geen water of waterkoker nodig dan.

Oppassen dage niet te dicht komt met uw roede, want azo tegen bevroren metaal :eek:

ashuray zei:
En voor de vrouw personen onder ons? Moet ik al eerst op mijn dak gaan zitten ofzo :D

Handenstand oefenen

Destel

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Waarom is het in mannen tennis altijd 3 sets en in vrouwen tennis gedaan na slechts 2 sets als het bv 6-2 6-2 is ?

Is eigenlijk enkel in de Grand Slams als ik mij niet vergis (best of 3 voor vrouwen, best of 5 voor mannen), meeste andere tornooien hanteren dezelfde regels voor man/vrouw (3 of 5). Maar die andere tornooien (behalve vb. Davis Cup) zijn niet zo populair ;)

rsc

Legacy Member
Carrion zei:
https://dl.be/nl/product/currysaus-in-blik/

Hoe lang zou zo'n blik gemiddeld goed blijven in de frigo als het geopend is maar niet opgewarmd? Ik gok ergens een dag of 4?
Hangt ervan af of je de saus opwarmt. Indien koud gegeten, blijft het niet zo lang goed. Indien even gekookt, blijft het een paar dagen langer goed.

Ik heb deze week nog saus van dat merk gegeten (warm) die al 6 dagen open was. Niet ziek geworden.

Asateo

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Waarom is het in mannen tennis altijd 3 sets en in vrouwen tennis gedaan na slechts 2 sets als het bv 6-2 6-2 is ?

Omdat mannentennis een best of 5 is en vrouwentennis een best of 3. Het verschil komt doordat mannen meer fysieke kracht/uithouding hebben dan vrouwen.

Edit:
Tonerider zei:
Ik zou een reden kunnen bedenken, maar dan ben ik niet genderneutraal.

Feiten zijn toch gewoon feiten? Trouwens, het kan best zijn dat het gender van die mannen vrouwelijk is en die van de vrouwen mannelijk, maar door sekse toch in de andere competitie zitten. :crazy: :p

Carrion

Legacy Member
Asateo zei:
Omdat mannentennis een best of 5 is en vrouwentennis een best of 3. Het verschil komt doordat mannen meer fysieke kracht/uithouding hebben dan vrouwen.

Edit:

Feiten zijn toch gewoon feiten? Trouwens, het kan best zijn dat het gender van die mannen vrouwelijk is en die van de vrouwen mannelijk, maar door sekse toch in de andere competitie zitten. :crazy: :p

10 jaar geleden was het toch makkelijker. Toen deed iedereen op z'n minst nog normaal.

Soeplepel

Legacy Member
Asateo zei:
Omdat mannentennis een best of 5 is en vrouwentennis een best of 3. Het verschil komt doordat mannen meer fysieke kracht/uithouding hebben dan vrouwen.

Edit:

Feiten zijn toch gewoon feiten? Trouwens, het kan best zijn dat het gender van die mannen vrouwelijk is en die van de vrouwen mannelijk, maar door sekse toch in de andere competitie zitten. :crazy: :p

Bwa, Serena zit ook nog altijd bij de vrouwen

Heroixx

Legacy Member
Morgen komen ze bij ons Proximus internet en tv installeren. Nu, onze aansluiting ligt beneden maar onze tv zou boven moeten komen, hebben die techniekers standaard van die wireless adapters mee of hoe gaat dat in zijn werk?

Ascari

Legacy Member
Heroixx zei:
Morgen komen ze bij ons Proximus internet en tv installeren. Nu, onze aansluiting ligt beneden maar onze tv zou boven moeten komen, hebben die techniekers standaard van die wireless adapters mee of hoe gaat dat in zijn werk?

De enigste die ze standaard mee hebben is de Wifi Booster (Powerlines en Wifi Bridge worden niet meer gemaakt/verkocht) en zolang er geen betonijzer in de muren en plafond zitten zal dat signaal er wel door kunnen. Beste is nog altijd rechtstreeks trekken of via powerlines, zodat het signaal door het stopcontact kan gaan, als je geen kabel kan trekken.

In geval dat je een kabel wil trekken, zal je zelf wel een gat moeten boren. De techniekers mogen niet verticaal boren.

Wifi Booster kost €2.5 per maand voor de huur van het toestel.

Chaebol

Legacy Member
Ik heb een aantal spaken in mijn achterwiel die kapot zijn. valt dit nog onder de wettelijke garantie van twee jaar? Fiets is een dik jaar oud. Blijkbaar zou de herstelling rond 120 euro kosten? wat mij overdreven hoog lijkt of niet?

Anoniem13

Legacy Member
Chaebol zei:
Ik heb een aantal spaken in mijn achterwiel die kapot zijn. valt dit nog onder de wettelijke garantie van twee jaar? Fiets is een dik jaar oud. Blijkbaar zou de herstelling rond 120 euro kosten? wat mij overdreven hoog lijkt of niet?
Ik dacht dat je na zes maanden zelf moet kunnen aantonen dat het een fabrieksfout is, maar iemand anders zal hier een beter antwoord op kunnen geven. In het onnozele vraagjes topic in eco&recht bijv.
Ze gaan daar allicht geen nieuwe spaken insteken. Nieuw achterwiel kost toch zo'n €100 dacht ik, als je dan de werkuren meerekent dan lijkt me dit geen overdreven prijs.

paselie

Legacy Member
Elektriciteitsmeter, kan dat zijn dat mijn nachtteller achteruit gaat? Ik noteer regelmatig de meterstanden. Oktober 2018 was dit nog 34943. Vorige week dan 35017 wat praktisch ook onmogelijk weinig is gezien ik normaal maandelijks 80kwh verbruik in de dalmomenten, en nu staat de meterstand op 34979?

MaTi

Legacy Member
Hoe kan amazon 5.99 € afhouden via domiciliering zonder dat ik daar ooit toestemming voor gegeven heb? Het is van mijn gewone bankrekening afgegaan, niet van een mastercard dus.

Noscoped420

Legacy Member
Prime vergeten op te zeggen ? want prime is op de kop 5.99 per maand en neemt gewoon af van je betalingswijze die je ''on file'' hebt staan bij Amazon, dus klinkt toch alsof het Prime moet zijn.
Als je ooit 30 dagen free Prime hebt gebruikt of een maand hebt gezet voor snelle verzending te krijgen dan loopt dat gewoon stilzwijgend door elke maand.

MaTi

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Prime vergeten op te zeggen ? want prime is op de kop 5.99 per maand en neemt gewoon af van je betalingswijze die je ''on file'' hebt staan bij Amazon, dus klinkt toch alsof het Prime moet zijn.
Als je ooit 30 dagen free Prime hebt gebruikt of een maand hebt gezet voor snelle verzending te krijgen dan loopt dat gewoon stilzwijgend door elke maand.

Ja, dacht dat ik prime een tweede keer een maand gratis had. Dus ik weet wat het was maar ik vond het raar dat die zomaar dat bedrag kon opvragen terwijl ge hier meestal een document moet invullen voor een domiciliering.

Noscoped420

Legacy Member
Zal wel gewoon ''direct debit'' zijn en die gebruiken ze dan via de Maestro optie die je ooit hebt gebruikt om iets op Amazon te bestellen, wat op zich neer komt op een domiciliering ja.
Tegenwoordig is dat niet meer echt nodig om daar een document voor in te vullen, bij Proximus bv is mijn domiciliering ook gewoon gestart nadat ik mijn rekeningnummer in BE xxxx format had ingevuld op hun website.

Bij Amazon zal wel iets in de kleine letters staan dat je ze daarvoor toestemming geeft om whatever payment option te gebruiken die on file staat bij je tot je je Prime annuleerd ( bij mij is dat bv mijn MasterCard ) en als ze je rekeningnummer weten kunnen ze dat gewoon zo doen, ik heb bij Proximus ook nooit meer gegeven dan mijn rekeningnummer voor mijn direct debit te starten, niks moeten ondertekenen of invullen of binnen brengen bij de bank.

MaTi

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Zal wel gewoon ''direct debit'' zijn en die gebruiken ze dan via de Maestro optie die je ooit hebt gebruikt om iets op Amazon te bestellen, wat op zich neer komt op een domiciliering ja.
Tegenwoordig is dat niet meer echt nodig om daar een document voor in te vullen, bij Proximus bv is mijn domiciliering ook gewoon gestart nadat ik mijn rekeningnummer in BE xxxx format had ingevuld op hun website.

Bij Amazon zal wel iets in de kleine letters staan dat je ze daarvoor toestemming geeft om whatever payment option te gebruiken die on file staat bij je tot je je Prime annuleerd ( bij mij is dat bv mijn MasterCard ) en als ze je rekeningnummer weten kunnen ze dat gewoon zo doen, ik heb bij Proximus ook nooit meer gegeven dan mijn rekeningnummer voor mijn direct debit te starten, niks moeten ondertekenen of invullen of binnen brengen bij de bank.

Dankjewel, weer wat bijgeleerd. Nuja, kan ik wat prime kijken. Toch 25 € bespaard op twee pakken pampers tov bol.com
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan