Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pan

Legacy Member
Ik vind het eigenlijk niet erg dat men daar de rem op zet. Voor je het weet zitten we met een grote groep die flexibel werkt als zelfstandige tegen het minimumloon.
En 3u om uw eigen auto in te geraken en er dan nog niet in lukken....

The Prophet

Legacy Member
Er is toch Uber in BXL? Al meermaals gebruik van gemaakt. Is idd veel makkelijker dan een taxi nemen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

JPV

Legacy Member
iamtesting zei:
Gisteren was zondag. Ik vlieg terug van Londen naar de luchthaven van Zaventam in Brussel.
Ik nam de trein en kwam naar Dendermonde, van Dendermonde naar Buggenhout. Het was middernacht.
Laatste trein op zondag komt in Buggenhout aan om 22:34 . Geen wonder dat het 3 uur duurt om een auto te openen als je al 1,5 uur nodig had om naar je auto te geraken.

Slynx

Legacy Member
Loser zei:
Kan zijn, maar als je hier taxichauffeurs en -bedrijven hier doet betalen en verplicht zich te conformeren aan onze wetgeving, dan moet je datzelfde ook van Uber verlangen.
Het is een beetje dezelfde discussie als AirBnB. Het kan dat dat leuke dealtjes oplevert, maar het tast het hele systeem aan. Er zijn talloze taxibedrijven die je 24u op 24 kunt bellen. Alleen niet zo goedkoop als Uber.

Ook in landen waar Uber heel gangbaar is, zijn er grote problemen mee. Probeer bijvoorbeeld geen Uber te laten komen naar JFK Airport, dat zal je niet lukken.

Lol? ik pak daar nochtans altijd een uber of lyft pool :)

@Prophet, lees hierboven, is enkel UberX waarvan de prijzen gelijk lopen met die van gewone taxi's.

_ns_

Legacy Member
berenod zei:
Tot eind vorig jaar waren ze wel nog in Brussel actief, maar na een uitspraak van de Brusselse ondernemingsrechtbank liggen ze nu ook sinds 3 januari stil in Brussel.

Er is wel nog een afdeling van Uber actief, namelijk UberX dat wel enkel met professionele en gelicencieerde chauffeurs werkt, waardoor het gedeelte "goedkoop" ook ineens zo goed als weg is!

The Prophet zei:
Er is toch Uber in BXL? Al meermaals gebruik van gemaakt. Is idd veel makkelijker dan een taxi nemen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

In BXL inderdaad op heden enkel nog UberX, (en UberBlack) beschikbaar.

zarathustra

Legacy Member
iamtesting zei:
Mijn auto op de parkeerplaats zorgde ervoor dat mijn auto volledig bevroren was.
Mijn sleutels openen de deur niet en deuren zijn bevroren. Ik bracht 3 uur door om in de auto te komen maar uiteindelijk faalde ik.

Uber-service zou geweldig zijn om te hebben.

Uw punt maken werkt beter als je geen zever verkoopt. Mijn auto's staan dag in dag uit buiten in Noorwegen en ik heb nooit een probleem om in mijn auto te geraken hoor. Dus precies alsof een dag of 2 in Dendermonde staan een probleem zal zijn.

voor de rest, Uber omzeilt de wetgeving dus zijn ze aan banden gelegd

Sylverscythe

Legacy Member
zarathustra zei:
Uw punt maken werkt beter als je geen zever verkoopt. Mijn auto's staan dag in dag uit buiten in Noorwegen en ik heb nooit een probleem om in mijn auto te geraken hoor. Dus precies alsof een dag of 2 in Dendermonde staan een probleem zal zijn.

voor de rest, Uber omzeilt de wetgeving dus zijn ze aan banden gelegd

Het zou een goeie zijn, elke dorps- of stadsstraat staat vol met auto's. Stel je voor dat die allemaal niet meer "toegankelijk" zouden zijn omdat het eens een paar graden onder 0 gaat zeg :P

Loser

Legacy Member
Tefal zei:
Ik vind het eigenlijk niet erg dat men daar de rem op zet. Voor je het weet zitten we met een grote groep die flexibel werkt als zelfstandige tegen het minimumloon.
En 3u om uw eigen auto in te geraken en er dan nog niet in lukken....

Dit. Een systeem à la Deliveroo kan geen standaard worden.
En het is gewoon geen eerlijke concurrentie voor de taxibedrijven.

Slynx zei:
Lol? ik pak daar nochtans altijd een uber of lyft pool :)

@Prophet, lees hierboven, is enkel UberX waarvan de prijzen gelijk lopen met die van gewone taxi's.

Dat klopt maar half, voor zover ik weet. Van de website van Uber:
JFK regulations for driver-partners
Only licensed TLC drivers in New York City are eligible to receive pickup requests at JFK Airport.

En dan krijg je weer zoiets als die UberX, wat een volwaardig taxibedrijf is. En dan zijn de rates niet meer hetzelfde. Dus eigenlijk is het geen echte Uber die daar komt. Als het wel een echte Uber is, en hij komt tot aan JFK zelf, kan hij ernstig in de problemen komen.

Slynx

Legacy Member
Loser zei:
Dit. Een systeem à la Deliveroo kan geen standaard worden.
En het is gewoon geen eerlijke concurrentie voor de taxibedrijven.



Dat klopt maar half, voor zover ik weet. Van de website van Uber:
JFK regulations for driver-partners
Only licensed TLC drivers in New York City are eligible to receive pickup requests at JFK Airport.

En dan krijg je weer zoiets als die UberX, wat een volwaardig taxibedrijf is. En dan zijn de rates niet meer hetzelfde. Dus eigenlijk is het geen echte Uber die daar komt. Als het wel een echte Uber is, en hij komt tot aan JFK zelf, kan hij ernstig in de problemen komen.

Klopt, bedacht me inderdaad ook net dat de wetgeving daar rond het voorbije jaar sterk veranderd is, dus ik moet je gelijk geven.
Je kan het alleszins nog steeds gebruiken, maar ondertussen betaal je vanop JFK bijna 2x zoveel ivgl met voor de nieuwe regelgeving ingevoerd werd daar.

Shyheim

Legacy Member
Slynx zei:
Dit. Ik gebruik UberX an sich wel nog regelmatig. Vanuit Dilbeek heb ik nog steeds de mogelijkheid een uber te nemen, en ik verkies nog steeds het gebruikgemak van de app, ipv een taxi te moeten bellen en een bepaald uur af te spreken.
Sowieso handig als we gaan feesten in bxl, en op de meest random moment kunnen vertrekken. Voor 't prijsverschil hoef je het inderdaad niet te doen, dat loopt vrijwel volledig gelijk met de prijzen van de taxi's.

In Budapest bv. is Uber ook niet toegelaten. Daar heb je wél een soortgelijke applicatie, waarmee je de geregistreerde taxi's kan orderen, net zoals bij Uber.

Moesten ze hier ook zo is iets doen, ipv te staken en te zitten neuten op een goeie service, 't zou leuk zijn.

Ah tiens, goed om weten. Paar jaar geleden op de kerstmarkt aan ‘t gemeentehuis wel nekeer een Uber gepakt, maar dacht dat dat niet lang erna ook gewoon gedaan was. UberX wist ik niet van, nekeer checken dan!

iamtesting

Legacy Member
Mijn punt was.

Waarom kunnen we niet ons eigen België maken (wat de stad is van heel Europa, naar de Verenigde Staten gaat, de hoofdstad bevat de hoogste technologie, moderne technologie van sci-fi) als een echte top, moderne, hightech stad van heel Europa (overheid neem toch 21% van ons, waarom zijn we niet uitgerust met hightech en uitgerust met de nieuwste tools)?

Ging vorige week naar Texas, contant geld wordt uit de auto gehaald, zonder uit de auto te komen, allemaal sci-fi en modern. Waarom is terug naar België terugkeren niet het gevoel van de stad Europa?

We zijn zo getalenteerd in België, we hebben de badge dat we de stad van heel Europa zijn, maar waarom zijn we verouderd?

Waarom hebben we geen geavanceerde tools van de rest van de andere ontwikkelde landen? Als belastingbetaler betalen we 21% belasting, wat meer is dan andere landen, en daarom hebben we nog steeds de hoogste robotachtige, sci-fi, moderne faciliteit. Waarom alleen omdat mijn auto bevroren is, kan ik geen alternatieve directe achterdeur hebben. (hoe dan ook, bla bla bla bla. ik voelde me alsof ik niet in de stad van Europa ben, die nog steeds achtergesteld is vergeleken met veel andere landen, als je meer reist zie je meer)

Brusselse luchtvaartmaatschappijen tijdens het vliegen zag ik de meest slechtste technologieën in het vliegtuig. serieus? is dat wat België is? (stad van heel Europa !!)

Tailball

Legacy Member
iamtesting zei:
Mijn punt was.

Waarom kunnen we niet ons eigen België maken (wat de stad is van heel Europa, naar de Verenigde Staten gaat, de hoofdstad bevat de hoogste technologie, moderne technologie van sci-fi) als een echte top, moderne, hightech stad van heel Europa (overheid neem toch 21% van ons, waarom zijn we niet uitgerust met hightech en uitgerust met de nieuwste tools)?

Ging vorige week naar Texas, contant geld wordt uit de auto gehaald, zonder uit de auto te komen, allemaal sci-fi en modern. Waarom is terug naar België terugkeren niet het gevoel van de stad Europa?

We zijn zo getalenteerd in België, we hebben de badge dat we de stad van heel Europa zijn, maar waarom zijn we verouderd?

Waarom hebben we geen geavanceerde tools van de rest van de andere ontwikkelde landen? Als belastingbetaler betalen we 21% belasting, wat meer is dan andere landen, en daarom hebben we nog steeds de hoogste robotachtige, sci-fi, moderne faciliteit. Waarom alleen omdat mijn auto bevroren is, kan ik geen alternatieve directe achterdeur hebben. (hoe dan ook, bla bla bla bla. ik voelde me alsof ik niet in de stad van Europa ben, die nog steeds achtergesteld is vergeleken met veel andere landen, als je meer reist zie je meer)

Brusselse luchtvaartmaatschappijen tijdens het vliegen zag ik de meest slechtste technologieën in het vliegtuig. serieus? is dat wat België is? (stad van heel Europa !!)

Wat voor zever staat hier allemaal in?
Ten eerste zijn wij nog steeds een land en niet 'de stad van europa'.
Ten tweede heeft 21% btw heffing helemaal niks te maken met hoe gemoderniseerd een land is.
Ten derde, waarom doet ge er zelf niks aan? Als het toch allemaal zo eenvoudig is...

Yvezz

Legacy Member
Dat Brussel als de hoofdstad van Europa word gepromoot, is enkel positief voor diegene die er belang bij hebben.
Al dat hoog politiek volk kosten handen vol geld om te onderhouden, tevreden te houden, en te voeden.

En ik val Taliball graag bij, als het allemaal high tech moet, hoeveel zal de BTW dan gaan bedragen denkt ge?

zarathustra

Legacy Member
iamtesting zei:
Mijn punt was.

Waarom kunnen we niet ons eigen België maken (wat de stad is van heel Europa, naar de Verenigde Staten gaat, de hoofdstad bevat de hoogste technologie, moderne technologie van sci-fi) als een echte top, moderne, hightech stad van heel Europa (overheid neem toch 21% van ons, waarom zijn we niet uitgerust met hightech en uitgerust met de nieuwste tools)?

.. wat?

Ging vorige week naar Texas, contant geld wordt uit de auto gehaald, zonder uit de auto te komen, allemaal sci-fi en modern. Waarom is terug naar België terugkeren niet het gevoel van de stad Europa?

Waarom zou je contant geld nodig hebben in een 'sci-fi en modern' land? Ik heb al jaren geen cash meer gehad.

We zijn zo getalenteerd in België, we hebben de badge dat we de stad van heel Europa zijn, maar waarom zijn we verouderd?

Waarom hebben we geen geavanceerde tools van de rest van de andere ontwikkelde landen? Als belastingbetaler betalen we 21% belasting, wat meer is dan andere landen, en daarom hebben we nog steeds de hoogste robotachtige, sci-fi, moderne faciliteit. Waarom alleen omdat mijn auto bevroren is, kan ik geen alternatieve directe achterdeur hebben. (hoe dan ook, bla bla bla bla. ik voelde me alsof ik niet in de stad van Europa ben, die nog steeds achtergesteld is vergeleken met veel andere landen, als je meer reist zie je meer)

Brusselse luchtvaartmaatschappijen tijdens het vliegen zag ik de meest slechtste technologieën in het vliegtuig. serieus? is dat wat België is? (stad van heel Europa !!)

Serieus, heb je gedronken ofzo? Want dat is maar van ver gelijkend op nederlands.

Yvezz

Legacy Member
Ter info(wie het nog niet zou weten), OP is niet van nature nederlandstalig.
Miljaar, ninja Yones was me voor(grapje):)

Tailball

Legacy Member
iamtesting zei:
(hoe dan ook, bla bla bla bla. ik voelde me alsof ik niet in de stad van Europa ben, die nog steeds achtergesteld is vergeleken met veel andere landen, als je meer reist zie je meer)

Ik heb tevens ook genoeg door Europa gereisd om te weten dat het ook vééééél minder kan dan in België.
En dat heeft ook zijn charmes.
Mensen worden lui en veronderstellen dat alles hun op een dienblad wordt aangereikt. Mensen denken niet meer voor zichzelf, want alle informatie is toch binnen handbereik.
Ik ben zeker progressief en voor vooruitgang, maar jij bent eigenlijk een mooi voorbeeld van welke richting onze evolutie op aan het gaan is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan