Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ashuray

Legacy Member
Kowlier zei:
dit weekend zitten wij voor een vrijgezellen in Antwerpen, maar tis de eerste keer dat we daar uitgaan, en nu vroeg ik mij af of er wat toffe danscafé's in de buurt van café d'anvers zijn. ik zet het maar hier aangezien ik geen andere topic hiervoor vind.

Er is the kids maar daar spelen ze metal. En vlak aan giovanni is een awesome cocktail bar waar ge een hele maatbeker cocktail kunt bestellen voor maar 10 euro

nixie

Legacy Member
ashuray zei:
Er is the kids maar daar spelen ze metal. En vlak aan giovanni is een awesome cocktail bar waar ge een hele maatbeker cocktail kunt bestellen voor maar 10 euro

Aaaah The Kids
Daar gingen wij vroegen gaan meezingen met al de klassiekers.

Ascari

Legacy Member
Wij gingen altijd naar De Vuile Was.
Eerst begonnen we met shots, dan B52's nadien B69's en dan wist ik het niet meer :rofl:.

Geen idee hoe ik toen ben thuis geraakt, kameraad dacht dat ik hem thuis had afgezet en ik dacht dat hij mij had afgezet.
Tot op den dag van vandaag weten we het nog altijd niet :lol:.

Of jenevers zuipen in De Vagant :D.

_ns_

Legacy Member
The Prophet zei:
Kent iemand een goeie en veilige parking om de wagen paar dagen te laten staan in Zaventem airport?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Air Parking Security

Asateo

Legacy Member
Ben appartement ah zoeken. Electrische verwarming, komt dat duurder uit dan gas?

apzoeir

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een goede app om het scherm van mijn smartphone te activeren/inactiveren bij het openen/sluiten van het hoesje.
Wat ik graag zou willen:

Open cover --> lock screen wordt zichtbaar, waar ik dus meteen mijn notificaties kan zien --> vingerafdruk nodig om smartphone te gebruiken.
Sluiten cover --> scherm wordt zwart

Tot nu toe ben ik alleen nog maar apps tegengekomen die ofwel niet werken ofwel werken ze wel, maar dan kan je alleen de smartphone zelf openen met een pincode en niet met vingerafdruk.
De vingerafdruk is absoluut noodzakelijk (ik moet sowieso voor't werk vingerafdruk of pincode gebruiken, is zo ingesteld via de mail van het werk). Dus gewoon op "vegen" zetten is geen optie. Vind ik persoonlijk ook niet veilig. Maar telkens de pincode moeten ingeven is het nu ook niet helemaal.

Iemand een goede app?

Carrion

Legacy Member
apzoeir zei:
Ik ben op zoek naar een goede app om het scherm van mijn smartphone te activeren/inactiveren bij het openen/sluiten van het hoesje.
Wat ik graag zou willen:

Open cover --> lock screen wordt zichtbaar, waar ik dus meteen mijn notificaties kan zien --> vingerafdruk nodig om smartphone te gebruiken.
Sluiten cover --> scherm wordt zwart

Tot nu toe ben ik alleen nog maar apps tegengekomen die ofwel niet werken ofwel werken ze wel, maar dan kan je alleen de smartphone zelf openen met een pincode en niet met vingerafdruk.
De vingerafdruk is absoluut noodzakelijk (ik moet sowieso voor't werk vingerafdruk of pincode gebruiken, is zo ingesteld via de mail van het werk). Dus gewoon op "vegen" zetten is geen optie. Vind ik persoonlijk ook niet veilig. Maar telkens de pincode moeten ingeven is het nu ook niet helemaal.

Iemand een goede app?

Daar moet je een hoesje voor kopen, dat gaat niet met gewoon een app te installeren. In die hoeskes zit een soort “magneet” (geen idee wat het net is) die dit activeert.

Selderijstok

Legacy Member
Eind januari heb ik schoenen gekocht op zalando. Na een dikke maand blijkt nu dat de kwaliteit eigenlijk gewoon slecht is, zool komt los van de schoen.
Kan ik hier nog iets aan doen? Ik zie niet direct zo'n reden bij het retour proces.

Muscleduck

Legacy Member
Selderijstok zei:
Eind januari heb ik schoenen gekocht op zalando. Na een dikke maand blijkt nu dat de kwaliteit eigenlijk gewoon slecht is, zool komt los van de schoen.
Kan ik hier nog iets aan doen? Ik zie niet direct zo'n reden bij het retour proces.

Je kan proberen maar het gaat wss niet lukken. Ik heb 2 paar schoenen op 3 maanden versleten en dat was ook 'normale slijtage'.

rsc

Legacy Member
Selderijstok zei:
Eind januari heb ik schoenen gekocht op zalando. Na een dikke maand blijkt nu dat de kwaliteit eigenlijk gewoon slecht is, zool komt los van de schoen.
Kan ik hier nog iets aan doen? Ik zie niet direct zo'n reden bij het retour proces.
Daar kan Zalando niks aan doen. Ik zou de fabrikant contacteren.

rsc

Legacy Member
paradijsappel zei:
na 1 maand een losse zool hebben is geen normale slijtage.
Wel als je in die maand elke dag een marathon hebt gelopen. Slijtage bij intensief gebruik komt niet in aanmerking staat in uw link. En de bewijslast ligt bij consument.

Anoniem13

Legacy Member
rsc zei:
Wel als je in die maand elke dag een marathon hebt gelopen. Slijtage bij intensief gebruik komt niet in aanmerking staat in uw link. En de bewijslast ligt bij consument.
Dit klopt niet.
Bij gebreken die zich voordoen binnen de eerste zes maanden wordt verondersteld dat het een fabricagefout is, tenzij de verkoper kan bewijzen dat het niet zo is. Na die zes maanden wordt de bewijslast omgekeerd.

rsc

Legacy Member
paradijsappel zei:
Dit klopt niet.
Bij gebreken die zich voordoen binnen de eerste zes maanden wordt verondersteld dat het een fabricagefout is, tenzij de verkoper kan bewijzen dat het niet zo is. Na die zes maanden wordt de bewijslast omgekeerd.
bron (officieel aub)? Als dit klopt, dan is dit het meest overtreden wetsartikel ooit.

Destel

Legacy Member
rsc zei:
bron (officieel aub)? Als dit klopt, dan is dit het meest overtreden wetsartikel ooit.
Idd heel vaak overtreden.

De consumentenwetgeving vind je zo via Google.

Anoniem13

Legacy Member
rsc zei:
bron (officieel aub)? Als dit klopt, dan is dit het meest overtreden wetsartikel ooit.
LOI - WET
Art. 1649quater. <Ingevoegd bij W 2004-09-01/38, art. 3, Inwerkingtreding : 01-01-2005> § 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.
De termijn van twee jaar bedoeld in het eerste lid wordt opgeschort tijdens de periode vereist voor de herstelling of de vervanging van het goed of in geval van onderhandelingen tussen de verkoper en de consument met het oog op een minnelijke schikking.
In afwijking van het eerste lid kunnen voor de tweedehandsgoederen de verkoper en de consument een kortere termijn dan twee jaar overeenkomen zonder dat die termijn korter dan één jaar mag zijn.
§ 2. De verkoper en de consument kunnen een termijn overeenkomen waarbinnen de consument de verkoper op de hoogte moet brengen van het gebrek aan overeenstemming, zonder dat die termijn korter mag zijn dan twee maanden vanaf de dag waarop de consument het gebrek heeft vastgesteld.
§ 3. De rechtsvordering van de consument verjaart na verloop van één jaar vanaf de dag waarop hij het gebrek aan overeenstemming heeft vastgesteld, zonder dat die termijn vóór het einde van de termijn van twee jaar, bedoeld in § 1, mag verstrijken.
§ 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.
§ 5. De bepalingen in dit hoofdstuk met betrekking tot de vrijwaring voor de verborgen gebreken van de verkochte zaak zijn van toepassing na het verstrijken van de termijn van twee jaar bedoeld in § 1.

rsc

Legacy Member
''tot bewijs van het tegendeel'' --> je hebt het product gebruikt
''tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed'' --> het is een product dat slijt

In de praktijk ligt de bewijslast dus zoals ik zei bij de consument. Maar hij kan natuurlijk altijd proberen. Onze wetgeving staat vol grijze zones.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan