wim_gunner zei:
Ik loop nu elke andere dag een paar kilometer omdat het naar het schijnt slecht is elke dag te lopen. Is da nu zo of moet ik mij daar niks van aantrekken?
Stel je loopt 1 week alle dagen, 7 dagen dus.
en dan loop je de 2de week niet (door omstandigheden, waarschijnlijk vermoeide spieren, spierpijn, ...).
Iemand anders zal ook 2 weken lopen, maar met altijd een dag rustpauze ertussen. (maandag lopen, dinsdag niet lopen, woensdag lopen, donderdag niet lopen, ...).
De 2de persoon zal veel meer progressie maken dan iemand die alle dagen zou lopen. Afhankelijk van de genen natuurlijk in de familie, maar als je niet voldoende rust is de kans op blessure's groter.
+ je voeding aanpassen, anders gaat dat lopen niet echt veel uithalen.
Na het lopen moet je ook geen frisdranken drinken, want dat is heel idioot natuurlijk. Water is beter.
Het zit hem natuurlijk in de genen ook.
ik zelf heb 4 jaar powertrainen gedaan, na 3 maand zag je al een sixpack.
Vriend van me heeft nooit de blokjes gehad, hoewel hij meer deed op de buikspieroefeningen. Nu al 2 jaar gestopt en nog zie je de blokjes, hoewel m'n vetpercentage nu wel 9% zal zijn in vergelijking met de 3% van, 2 jaar terug.
Spieren zijn natuurlijk niet meer zo sterk als voorheen.