Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 19

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

glashelder

Legacy Member
Godverrr.

Ik was éindelijk begonnen met recht samenvatten, maar ik snapte iets niet goed. Dus ik ging even online op MSN om het te vragen aan een klasgenootje, word ik natuurlijk aangesproken door die ene onnozelaar die altijd lastig doet. Hij geeft mij eerst een preek omdat ik wéér zo lang niks van me laten horen heb (ja zeg, mijn mail was blijkbaar in zijn spambox gekomen en ik heb gewoon geen tijd om uren aan een stuk te chatten) en dan begint hij weer te zagen over vanalles.

Op een bepaald moment zeg ik: "momentje, 'k ga eerst mijn bestanden afsluiten, want samenvatten lukt nu toch niet meer." Hij helemaal blij: ^^ Dus ik, nog eens: "ja het is gewoon te ingewikkeld om nog iets anders daarbij te doen", hij weer: :D

Dommen. Snap die clues nu toch eens. Nu zie ik mijn hele dag- nee, weekendplanning in de war gaan omdat meneer moet zagen over zijn vorige vorige ex en hare borderline en schizofrenie en of ik soms haar gedrag kan verklaren aan de hand aan wat ik maandag in de les psychologie gezien heb :wtf:

ARGH.

Muscleduck

Legacy Member
Het is een vent, zeg hem gewoon dat je liever verder werkt aan uw samenvatting. Vrouwen denken veel te raar en mannen verstaan da nie :p

(nie altijd allez).

Protip: hem blocken/negeren helpt ook.

glashelder

Legacy Member
Oh, ik zou dat wel zeggen hoor, maar ik weet dat hij dan kwaad zou zijn (want hij hoort me nooit en blahblah). Daarom had ik gehoopt om subtiel te zijn en dat hij dan zou zeggen: "oh sorry, doe maar verder voor school hoor!" Maar nee, NOG MAAR EENS de discussie over of hij echt wel de juiste beslissing heeft genomen over zijn vorige vorige ex, dat zou natuurlijk jammer zijn moesten we die kans laten liggen!

Ik sta al godganse dagen op offline weergeven omdat hij anders lastig doet. Ik wil best af en toe met hem chatten, als ik tijd of zin heb is dat best tof, maar hij is zo iemand die direct beslag op je legt en na een tijdje gaat mailen waar je bent en ik word er echt kriegelig van.

Mattx

Legacy Member
gewoon abrupt blokkeren/negeren tijdens het gesprek, dan zal hij wel es nadenken :p

rscaboy

Legacy Member
glashelder zei:
Oh, ik zou dat wel zeggen hoor, maar ik weet dat hij dan kwaad zou zijn (want hij hoort me nooit en blahblah). Daarom had ik gehoopt om subtiel te zijn en dat hij dan zou zeggen: "oh sorry, doe maar verder voor school hoor!" Maar nee, NOG MAAR EENS de discussie over of hij echt wel de juiste beslissing heeft genomen over zijn vorige vorige ex, dat zou natuurlijk jammer zijn moesten we die kans laten liggen!

Ik sta al godganse dagen op offline weergeven omdat hij anders lastig doet. Ik wil best af en toe met hem chatten, als ik tijd of zin heb is dat best tof, maar hij is zo iemand die direct beslag op je legt en na een tijdje gaat mailen waar je bent en ik word er echt kriegelig van.

:ironic:

Zeg dat je geen tijd hebt. En als hij begint te zagen over ik hoor/zie je nooit meer gewoon zeggen dat het een reden geeft en zagen zeker niet zal helpen. of gewoon blokkeren.

glashelder

Legacy Member
Nou ja, dat is het dus. Het is op zich best een goeie jongen en zoals ik al zei: ik chat graag eens met hem als ik tijd/zin heb, maar hij snapt dus niet dat dat niet altijd kan en dat ik graag de 'vrijheid' heb om eens 2 maanden niks van me te laten horen.

Misschien maakt dat mij een slechte vriend of zo, ik weet het niet, maar het is ook door zijn gedrag dat ik zo lang niks van me laat horen. Stel dat ik 3 dagen na elkaar met hem chat, gegarandeerd dat ik dan weer de hele tijd mails krijgen over updates van zijn leven en hoe het met mij gaat en dat we nog eens moeten praten en kan ik zijn brief eens lezen en m'n gedacht er over zeggen en blah blah blah. Als ik 2 maanden niks van me laat horen, hoor ik hem maar op de paar weken eens (waarop hij steeds kwader word en ik nog eens online kom... en dan herhaalt het hele proces zich).

rscaboy zei:
:ironic:

Zeg dat je geen tijd hebt. En als hij begint te zagen over ik hoor/zie je nooit meer gewoon zeggen dat het een reden geeft en zagen zeker niet zal helpen. of gewoon blokkeren.

Ja, dan krijg ik dus zoiets:

X zegt:
straks gaik nog denken dat je meer bevriend bent metje studie dan met de mensen
Ik zeg:
ja sorry, ik heb op dit moment ook niet zoveel sociaal contact hoor
X zegt:
daar kies je zelf voor
voor je huidige levenswijze
Ik zeg:
das waar
X zegt:
soms is het beter, om mensen de gevolgen van hun keuzes telaten ondervinden
gekunt 1, 2 of 3 keer verwittigen
maar da blijft nie duren

Katoom

Legacy Member
Ik zeg: Stopt me zagen zodat ik verder kan werken ipv naar uw stom gezever te luisteren.

glashelder

Legacy Member
Nu ja, het leek eventjes een interessant gesprek te worden, maar toen begon hij wéér over die vorige vorige ex en toen ineens floep, ging ik offline.

Ik zeg wel dat m'n internet is uitgevallen of zo.

stoomboot

Legacy Member
glashelder zei:
Nu ja, het leek eventjes een interessant gesprek te worden, maar toen begon hij wéér over die vorige vorige ex en toen ineens floep, ging ik offline.

Ik zeg wel dat m'n internet is uitgevallen of zo.

Want die "leugen" is echt na al die jaren en ettelijke keren nog even geloofwaardig :p
Er al bij stilgestaan dat zo'n attitude net hem zo gefrustreerd maakt?

Want ge zijt niet bepaald duidelijkheid aan't scheppen t.o.v. hem hoe gij tegenover hem staat.
(Zoals alle vrouwen)

_DKsissor_

Legacy Member
ik haat het als ik geleende spullen moet gaan terugeisen omdat ze maar wegblijven :s.
Wanneer gaan mensen het eens leren dat ge die dingen moet teruggeven na een week en niet na 3 maanden.

Ramptoerist

Legacy Member
glashelder zei:
Nu ja, het leek eventjes een interessant gesprek te worden, maar toen begon hij wéér over die vorige vorige ex en toen ineens floep, ging ik offline.

Ik zeg wel dat m'n internet is uitgevallen of zo.

ge kunt ook gewoon uw status op offline laten staan maar je kan dan nog wel een gesprek beginnen met een ander he;)
zo ziet hij niet dat je online bent als je wil chatten met een klasgenoot.

GaMe®

Legacy Member
_DKsissor_ zei:
ik haat het als ik geleende spullen moet gaan terugeisen omdat ze maar wegblijven :s.
Wanneer gaan mensen het eens leren dat ge die dingen moet teruggeven na een week en niet na 3 maanden.

Doet me denken aan :

stoomboot

Legacy Member
Ruben666 zei:
Nog van bil geweest onlangs, Stoomboot?

Dat is een ingesteldheid die ik al jaren hanteer. En in die jaren zijn er momenten geweest met behoeften die bevredigd werden en ook momenten waar dat niet het geval was.

Dus ik snap niet goed wat dat er mee te maken heeft.



Ik ben zo dadelijk al een decennium omgeven door een grotere hoeveelheid vrouwen dan mannen en ik heb nog maar weinig problemen gehad omwille van deze ingesteldheid.
't Komt er vooral op neer hoe ge het verwoordt.

glashelder

Legacy Member
stoomboot zei:
Want die "leugen" is echt na al die jaren en ettelijke keren nog even geloofwaardig :p
Er al bij stilgestaan dat zo'n attitude net hem zo gefrustreerd maakt?

Want ge zijt niet bepaald duidelijkheid aan't scheppen t.o.v. hem hoe gij tegenover hem staat.
(Zoals alle vrouwen)

Ten eerste heb ik die leugen niet al 'ettelijke keren' verteld, ik kom gewoon nooit online.

Ten tweede maakt mijn attitude helemaal niks uit, want of ik nu elke dag online kom of 2 maanden niet, hij wil altijd meer en langer en nog meer mijn mening over chatlogs van 5 pagina's lang.

Ten derde sta ik ook niet duidelijk tegenover hem. Zoals ik al zei, ik kan echt een heel leuk gesprek met hem hebben waarbij ik mezelf zeg dat ik dat vaker moet doen, dat het toch wel tof is, maar de dagen er na krijg ik soms 4, 5 mails op een dag met bijlages en of ik dit eens wil lezen en dat eens wil lezen en mijn mening wil geven over dit en dat. Daar heb ik echt helemaal geen zin in, dus na 2 of 3 dagen mails beantwoorden houdt het wel een keertje op.

En dan heb ik al helemaal geen zin meer om online te komen want ik heb al die bijlages en brieven en tekstjes niet gelezen en ik wéét gewoon dat ik daarna weer 27 mails zou krijgen, dus ik doe dat maar gewoon niet.

En dan stuurt hij om de 4, 5 weken eens een mail. En dan heb ik even geen zin om te antwoorden, tot hij zich weer eens kwaad maakt en dan antwoord ik dat ik het best wel druk heb (wat ook zo is).

En dan kom ik nog eens online en dan heb ik een leuk gesprek en vertel ik mezelf dat ik dat vaker moet doen en dat het toch wel tof is.

....

Hij is op zich best wel leuk, maar in small doses. Maar op een of andere manier kent hij dat niet en overrompelt hij mij altijd met mails en vragen en bijlages en chatlogs. En dat héb ik hem al gezegd, zoals die keer dat hij stapelgek was van een meisje waarmee hij eens gepraat had in de trein. Hij kende haar naam niet, wist niet hoe ze er uit zag (hij is blind), alleen enkele gegevens zoals woonplaats en studierichting. Máánden heeft hij daarover zitten zagen, ik heb tekstjes moeten lezen die hij ging ophangen op haar school, tekstjes moeten lezen die hij naar de Metro wou sturen, tekstjes moeten lezen die hij mailde naar de school, tekstjes gelezen die hij op Facebookpagina's zette,... En daarna heb ik urenlang met hem gepraat over of ze nu wel zou weten dat hij op zoek is naar haar, en zo ja, wat dat impliceerde en zo nee, hoe hij dan beter moet zoeken.

Dat was ik op een bepaald moment kots, kotsbeu en dat heb ik hem ook gezegd. En toen zweeg hij daarover.

Om een maand later zo te doen over iets anders.

Of oh ja, dat leuke moment waarop ik hem zei dat mijn vader prostaatkanker had, en hij zei (over zijn toenmalige vriendin: "Hmmm. Da's niet gezond hé. Trouwens, als ik haar bel en het is haar voicemail, moet ik dan iets inspreken of niet?"

Edit: https://www.beyondgaming.be/archive/algemene-discussies.3/je-ergernissen-van-vandaag-deel-15.743568 :')

Ramptoerist zei:
ge kunt ook gewoon uw status op offline laten staan maar je kan dan nog wel een gesprek beginnen met een ander he;)
zo ziet hij niet dat je online bent als je wil chatten met een klasgenoot.

Ja, dat ging dus niet en ik ben toen maar online gegaan. Tijdens dat gesprek met die gast heb ik MSN afgesloten, en toen ik MSN daarnet opstartte (offline weergeven), kreeg ik ineens allemaal offline berichtjes van dat meisje van toen ik nog op offline weergeven stond.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan