Archief - Je ergernissen van vandaag - Deel 22

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dinsdagland

Legacy Member
Fireflies zei:
Eergisteren een pak pistachenoten gekocht, omdat er enkelen uitvielen nadat ik de zak open had gedaan, heeft mijn moeder ze gewoon op een schaaltje in de keuken gelegd. Conclusie, allemaal al zacht van smaak. Hoe dom kunt ge zijn :ironic:

Trader Joe's? :drool:

Cycloon

Legacy Member
godf@ther zei:
We werken niet met diepvriesfrutte :p

Woensdag bijvoorbeeld (maandag & dinsdag gesloten):

- Naar winkel voor nieuwe boodschappen voort frituur
- stoofvlees maken
- satés maken
- macaroni maken
- spaghetti maken
- elke groente klaarmaken voor tussen de broodjes
- koeltoog vullen met snacks
- sommige snacks voorbakken
- sauzen aanvullen indien nodig

En dan ist tijd voor het frituur open te doen

Voor vele frituren is het gewoon alle verpakkingen openen van het vlees, groenten en de diepvriesfrieten. Als je alles zelf maakt verdien je uiteraard veel beter, maar je werkt ook meer. Diegene die alles gewoon aankopen hebben wel een mooie job.

godf@ther

Legacy Member
Cycloon zei:
Voor vele frituren is het gewoon alle verpakkingen openen van het vlees, groenten en de diepvriesfrieten. Als je alles zelf maakt verdien je uiteraard veel beter, maar je werkt ook meer. Diegene die alles gewoon aankopen hebben wel een mooie job.

Ik ben nog nooit een frituur tegengekomen met diepvriesfrieten :p

Degeen die alles aankope hebbe het idd simpeler ja, maja dat vertaalt zich dan ook in minder klanten enzo, dusja.

Ik denk nie da wij overdreven veel verdienen, ons ma zegt toch alleszins van niet. Maja wie weet wilt ze ons later verrasse fzo me ne schoone spaarpot, ma kga er alleszins vanuit da ik zelf moet werken voor al mijn dingen :) dast beste

Darks

Legacy Member
Dat Facebook steeds meer de allures krijgt van een sensatiekrant ala HLN.

En heel die respect en rouw oproepen over PKP, zijn misschien goed bedoeld maar ik heb er nu eenmaal mijn bedenkingen mee om mijn medeleven te betuigen door middel van een muisklik..

Muscleduck

Legacy Member
Ik heb eens in een frituur zo een ding gezien en je moest je patat daar op leggen en dan zo een hendel naar beneden doen en die patat werd dan door een rooster gedrukt die er frietjes van sneed. Lijkt me wel praktisch, hoewel het nog altijd veel werk is voor een dagomzet frieten.

Drien

Legacy Member
godf@ther zei:
Ja idd, we hebbe thuis een frituur en de mense denke da ons ma de makkelijkste job heeft vant land ... 'ahja want gij werkt ma van 16u tot 22u!!' (door de week is da dan :p) terwijl ze dan eigelek al van 7u smorgens bezig is.

Een frituur in Geel? Das in de geburen :) Idd, de mensen begrijpen dat niet. Bij ons beseffen de mensen wel dat ze lange dagen werken maar soms doen ze wel alsof ze een ganse dag met hun handen in hun zakken staan en er niet moe van worden.
En het ergste was nog dat dat zo'n marginaal geval was die volgens mij nooit veel in haar leven gewerkt heeft.

Dennoman zei:
Geloof me, ik ken het maar al te goed. Mensen zien alleen de voordelen die ge krijgt en niet hoe hard ge ervoor werkt. Als mijn vader zijn ganse leven van 9 tot 5 had gewerkt om dan voor de voetbal neer te ploffen met een pint, hadden we inderdaad ook met een Citroën gereden nu. Daar is niks mis mee, maar ga niet jaloers zijn op een duurdere auto of een mooie televisie als je niet bereid bent er ook belachelijk lange uren voor te maken.

Idd, het zijn keuzes die je moet maken. En beiden hebben voor- en nadelen maar dan moet je niet jaloers zijn op wat de ander wel heeft en jij niet. Als iemand tegen mij zo'n een jaloerse reactie maak, begin ik te vergelijken met iemand die 16u in een fabriek zou werken (-> 8u gewoon betaald, 8u overuren en dan komt er nog eens nacht- en weekendwerk bij) en dan zwijgen ze wel.

Tyki zei:
Damn, ik hoop dat dat goed opbrengt :|
Zou het zelf niet kunnen.

Geen idee wat ze verdienen. Maar ik denk dat het voor hen wel de moeite waard is vermits ze het al 25 jaar doen. Anderzijds ziet mijn vader zijn beroep ook als een hobby.

Arifiene

Legacy Member
Muscleduck zei:
Ik heb eens in een frituur zo een ding gezien en je moest je patat daar op leggen en dan zo een hendel naar beneden doen en die patat werd dan door een rooster gedrukt die er frietjes van sneed. Lijkt me wel praktisch, hoewel het nog altijd veel werk is voor een dagomzet frieten.

Wij hebben ook zo'n ding thuis.

En ik ken enkele frituren die toch wel werken met diepvriesfrieten.
En ge proeft het ook.

pinoken

Legacy Member
Echt zo fucking verveeld nudat het café weeral is afgezegd om weetikveel welke reden. :sop:

godf@ther

Legacy Member
Muscleduck zei:
Ik heb eens in een frituur zo een ding gezien en je moest je patat daar op leggen en dan zo een hendel naar beneden doen en die patat werd dan door een rooster gedrukt die er frietjes van sneed. Lijkt me wel praktisch, hoewel het nog altijd veel werk is voor een dagomzet frieten.

Da hadde we vroeger ook, werkte goed, maar inderdaad redelek wa werk voor da voor elke friet te doen :p

Daarna hadde we een machine en daar moeste we gewoon de patatte inkappe en dan kwame de friete eruit, handig, maar dan van onze leverancier is mogen testen en de frieten die hij zelf gesneden had, had geen enkel smaakverschil met onze zelf gesneden frieten.

Exorikos

Legacy Member
Darks zei:
Dat Facebook steeds meer de allures krijgt van een sensatiekrant ala HLN.

En heel die respect en rouw oproepen over PKP, zijn misschien goed bedoeld maar ik heb er nu eenmaal mijn bedenkingen mee om mijn medeleven te betuigen door middel van een muisklik..

Het is een wedstrijd om het meeste groepen te joinen. Degene met de meeste groepen geeft het allermeeste om de slachtoffers!

Cycloon

Legacy Member
godf@ther zei:
Ik ben nog nooit een frituur tegengekomen met diepvriesfrieten :p

Degeen die alles aankope hebbe het idd simpeler ja, maja dat vertaalt zich dan ook in minder klanten enzo, dusja.

Ik denk nie da wij overdreven veel verdienen, ons ma zegt toch alleszins van niet. Maja wie weet wilt ze ons later verrasse fzo me ne schoone spaarpot, ma kga er alleszins vanuit da ik zelf moet werken voor al mijn dingen :) dast beste

Ja ik bedoelde idd zo voorgesneden frieten. En wees maar zeker dat je ouders goed verdienen. Mijn tante heeft ook een frituur en die leven er rijkelijk met 2 gezinnen van. Die doen ook bijna alles zelf. Die sneden zelf hun eigen frieten nog voordat men een waterzuiveringinstallatie moest plaatsen indien men zelf frieten wou blijven snijden.

Anoniem04

Legacy Member
Drien zei:
Domme mensen waar je dan nog eens vriendelijk moet tegen blijven ook.

Mijn ouders hebben een bakkerij en werken gemiddeld 16u per dag, 6 dagen per week. Ik heb nu 1.5 maand daar vakantiewerk gedaan en om eerlijk te zijn verschoot ik (als student zijnde) ervan hoe zwaar en vermoeiend het wel niet was. Vanaf volgende week hebben zij 3 weken verlof en dan zijn er zo mensen die in de winkel komen zeggen van: "Hebben jullie nu weeral verlof?" Als 3 weken in de zomer en 1 week in de winter veel is, hebben we weeral verlof ja.. :angry:

²

Vooral dat nachtwerk, ik zou niet weten hoe mijn vader en grootvader dat volhouden. Ik zou het snel beu zijn.

GammaGamer

Legacy Member
Vriendin eeft et uitgemaakt
Pkp da in me hoofd rondspeeld (zuster die daar was eeft vandaag hare klop ghad :sad: )
Ruzie thuis
Volgende week exames (waar het lere ook al nie fantastisch voor gegaan is)

:cry:

De SkeEvN

Legacy Member
man man die fb steun en bullshit pages continu -_-
seffes hebben ze steunpage nodig voor de steunpages te steunen.. mongolen

Flunitrazepam

Legacy Member
De SkeEvN zei:
man man die fb steun en bullshit pages continu -_-
seffes hebben ze steunpage nodig voor de steunpages te steunen.. mongolen

maakt zo is één aan :p

DE STEUNBETUIGING VOOR DE STEUNBETUIGING VAN DE STEUNBETUIGING.

godf@ther

Legacy Member
Cycloon zei:
Ja ik bedoelde idd zo voorgesneden frieten. En wees maar zeker dat je ouders goed verdienen. Mijn tante heeft ook een frituur en die leven er rijkelijk met 2 gezinnen van. Die doen ook bijna alles zelf. Die sneden zelf hun eigen frieten nog voordat men een waterzuiveringinstallatie moest plaatsen indien men zelf frieten wou blijven snijden.

ik hoop et :p we zitten wel wa ongelukkig me os frituur, we zitten in een dorpke, int weekend ist hier wel vollenbak, maar door de week redelijk kalm.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan