ik krijg gewoon het schijt van hoe mensen met dieren omgaan.
neem nu de wolvenpopulatie in scandinavië. de mens bouwt en bouwt en treedt hun gebied binnen. ze knallen ze massaal af. plots beseffen ze van oei er zijn er te weinig meer. er komt een jachtverbod. de wolvenpopulatie breidt zich eventjes uit. tot een paar roedels. ho hi.. er zijn er weer te veel. het jachtverbod wordt opgegeven. en zo gaat het verder met nog andere diersoorten. wie is de mens om te beslissen van ah er zijn er teveel van dit en dat, knallen maar.
de mens is zelf met 7 miljard.. -> knallen maar.
mens is typische voorbeeld van een virus. in een korte tijd opkomen en onherstelbare schade aanrichten.
de mens is echt niet het uber- alzeggende wezen. we zijn een zoogdier gelijk elk ander.
ik wil ook niet de uberdierenvriend uithangen, want ook ik eet vlees. maar sommige dingen zijn not done. beer-hondengevechten, beren met de galblaasindustrie, beren en andere dieren die misbruikten worden om te dansen, of circussen. jagen voor plezier ( snobs die effe voor plezier met een sniper op 1 km een leeuw gaan afknallen ). doe het dan zonder wapens en zet dan nog eens een felle bek op. bontindustrie, ...